Σάββατο, 20 Απριλίου, 2024

Η Λατινική Αμερική είναι η νέα πρόκληση για την Airbnb

Η Airbnb, η γνωστή ιστοσελίδα καταχώρησης, εύρεσης και ενοικίασης καταλυμάτων στρέφεται στην αγορά της Λατινικής Αμερικής και ακολουθεί μια ασυνήθιστη «οδό»: δίνει στις τοπικές αρχές αυτό που θέλουν

Η επιχείρηση, η οποία συχνά ακολουθεί επιθετική πολιτική, γνωστοποίησε ότι θα εισπράξει και θα επιστρέψει φόρους στην Πόλη του Μεξικού. Αυτός είναι ο πρώτος τέτοιου είδους διακανονισμός που γίνεται στη Λατινική Αμερική. Η Airbnb θα προσφέρει 3% των εσόδων της από τις κρατήσεις στο Μεξικό στην κυβέρνηση της χώρας ενώ όπως ανέφερε, σκοπεύει να επεκτείνει αυτό το φορολογικό μοντέλο σε όλη την περιοχή. Η στρατηγική αυτή λαμβάνει παγκόσμιες διαστάσεις και την Πέμπτη, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι έχει κάνει παρόμοιες συμφωνίες και με τις αρχές της Κίνας και της Ινδίας.

Η Λατινική Αμερική είναι αυτή τη στιγμή η πιο γοργά αναπτυσσόμενη αγορά, ξεπερνώντας την Ιαπωνία. Η επιχείρηση διαθέτει λίστα 250.000 καταλυμάτων στην περιοχή στην οποία ουσιαστικά συμπεριλαμβάνονται το Μεξικό, η Νότια Αμερική, περιοχές της Καραϊβικής συμπεριλαμβανομένης και της Κούβας. Η Airbnb ανέφερε ότι οι κρατήσεις στη Λατινική Αμερική αυξήθηκαν κατά 148% πέρυσι ενώ παρέλειψε να δώσει στοιχεία για τα έσοδα.

H εταιρεία συχνά έχει να αντιμετωπίσει δύσκολες καταστάσεις. Ενώ είχε συμφωνηθεί να δηλώσει τους φόρους για λογαριασμό των συνεργαζόμενων καταλυμάτων στη Νέα Υόρκη, το Σαν Φρανσίσκο και άλλες πόλεις, η εταιρεία είχε μακρές διαμάχες με αξιωματούχους οι οποίες πολλές φορές κατέληγαν στα Δικαστήρια. Οι αξιωματούχοι και τα λόμπυ προσπάθησαν να «φρενάρουν» την εταιρεία προσφέροντας στους ιδιοκτήτες των ακινήτων κίνητρα για να μετατρέψουν τα διαμερίσματά τους σε ξενοδοχεία χωρίς άδεια λειτουργίας. Αυτό το μήνα, η Airbnb έκανε αγωγή κατά του Σαν Φρανσίσκο και συμφωνήθηκε να καταχωρηθούν τα συνεργαζόμενα καταλύματα της Νέας Υόρκης στην επίσημη κρατική λίστα. Ωστόσο, η εταιρεία εξακολουθεί να βρίσκεται σε διαμάχη με τις αρχές στην Βαρκελώνη, το Μαϊάμι, Νότια Καλιφόρνια και αλλού για παρόμοια θέματα.

Ο Chris Lehane, επικεφαλής στρατηγικής της Airbnb, ανέφερε ότι η επιχείρηση σχεδιάζει να κάνει μια φιλική προσέγγιση στη Λατινική Αμερική και κάνει συζητήσεις και με το Μπουένος Άιρες και το Σάο Πάολο οι οποίες κινούνται στο ίδιο πνεύμα με εκείνες του Μεξικό. «Αυτή είναι μόνο η αρχή», αναφέρει. «Είμαστε προετοιμασμένοι να δείξουμε ευελιξία και να χρησιμοποιήσουμε την εμπειρία μας», σημειώνει.

Η εταιρεία έχει μεγάλα σχέδια για τη Λατινική Αμερική. Αναμένει να διπλασιάσει το προσωπικό της μέχρι το τέλος του χρόνου και να ανοίξει γραφεία στην Αργεντινή, τη Βραζιλία και το Μεξικό. Το ανθρώπινο δυναμικό αναμένεται να τετραπλασιαστεί στα 120 άτομα μέσα στα επόμενα δύο χρόνια, όπως λέει η εταιρεία. Τα σχέδια μοιάζουν με εκείνα της Uber, της μόνης startup εταιρείας από τον κλάδο της τεχνολογίας στις ΗΠΑ η οποία έχει αξία μεγαλύτερη από την Airbnb. Και οι δύο επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν τον ανταγωνισμό σε κάθε μέρος που πηγαίνουν, συμπεριλαμβανομένης και της Λατινικής Αμερικής. Πολλοί Βραζιλιάνοι βασίζονται στο τοπικό Hotel Urbano το οποίο υποστηρίζεται με κεφάλαιο 130 εκατομμυρίων δολαρίων από τον τουριστικό «γίγαντα» Priceline Group και άλλες επιχειρήσεις, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών CB Insights. Ακόμη, η Expedia κατέχει την AlugueTemporada η οποία λειτουργεί κατά τον ίδιο τρόπο αλλά η λίστα των καταλυμάτων της είναι πολύ μικρότερη και περιέχει 30.000 σπίτια στη Λατινική Αμερική.

Για να «κερδίσει» τους ντόπιους η εταιρεία θα χρειαστεί να ξεπεράσει την πολυπλοκότητα που παρουσιάζουν οι υποδομές στα συστήματα πληρωμών. Περίπου οι μισοί κάτοικοι της Λατινικής Αμερικής και της Καραϊβικής έχουν τραπεζικούς λογαριασμούς σύμφωνα με στοιχεία της Παγκόσμιας Τράπεζας. Και πολύ λιγότεροι είναι εκείνοι όπου έχουν πιστωτικές και χρεωστικές κάρτες, οι οποίες αποτελούν τον πιο συνηθισμένο τρόπο πληρωμής για αυτό τον τύπο κρατήσεων. Οι τρόποι πληρωμής διαφέρουν από χώρα σε χώρα αναφέρει ο επικεφαλής του ομίλου Tres Mares Group ο οποίος επενδύει στη Λατινική Αμερική. «Η Airbnb θα χρειαστεί να προσαρμοστεί στις τοπικές συνήθειες όσον αφορά στις πληρωμές για να έχει επιτυχία», ανέφερε.

By