Τρίτη, 16 Απριλίου, 2024

Η Louis Vuitton «τα βάζει» με την Apple

Η Louis Vuitton (LVMH) περνά στην «αντεπίθεση» και λανσάρει το υψηλής τεχνολογίας smartwatch σε συνέχεια του κλασικού μοντέλου ρολογιού Louis Vuitton Tambour.

Χρησιμοποιώντας  την κλασική αξία που της προσδίδει η ιστορία της ως κατασκευαστής της διάσημης βαλίτσας με το μονόγραμμα επιδιώκει σε συνεργασία με την Google να αντιμετωπίσει την Apple (η οποία έχει κάνει μια αντίστοιχη συνεργασία με την Hermes).

Η τιμή του LV Tambour – Horizon ξεκινά από 2.450 δολάρια, τιμή οκτώ φορές υψηλότερη από ένα ρολόι της Apple (Apple Watch) και αρκετά πιο ακριβή από άλλες συναφείς συσκευές από ευρωπαϊκές μάρκες και οίκους μόδας όπως και από προϊόντα της Samsung.

«Βλέπουμε όλο και περισσότερες μάρκες ειδών πολυτελείας να εισέρχονται στην αγορά και να σπάνε το δυοπώλιο μεταξύ της Apple και της Samsung», επισημαίνει ο John Guy, αναλυτής της MainFirst Bank.«Δεν προσφέρει μόνο μια πολυτελή επιλογή στους καταναλωτές συνδυάζοντας μάλιστα την υψηλή αισθητική με την τεχνολογία αλλά δίνει και ένα έναυσμα στους νεότερους καταναλωτές να στραφούν στα παραδοσιακά ελβετικά ρολόγια.

Μέσα σε δύο χρόνια, η Apple έχει γίνει η δεύτερη εταιρεία με τις περισσότερες πωλήσεις ρολογιών ενώ η μόνη που την ξεπερνά είναι η Rolex η οποία «σπάει» την μόδα των φθηνών ρολογιών και πείθει την Louis Vuitton ότι χρειάζονται εναλλακτικές λύσεις. Ενώ ελβετικές εταιρείες με πιο φθηνές μάρκες όπως είναι η Swatch προσφέρουν «έξυπνα ρολόγια», οι exclusive εταιρείες όπως είναι η Rolex και η Patek Philippe το απέφυγαν από φόβο μήπως αμαυρώσουν την εικόνα τους.

Ελβετικές μάρκες μεσαίας κατηγορίας όπως είναι η Breitling και η Tag Heuer της Louis Vuitton, οι οποίες ειδικεύονται σε σπορ ρολόγια ήταν από τις πρώτες οι οποίες αναγνώρισαν την δυναμική που ανέπτυσσαν οι σπορ μάρκες οι οποίες μπορούν να μετρήσουν τους παλμούς και να καταγράψουν τις δραστηριότητες του ιδιοκτήτη τους (όταν φοράει τα συγκεκριμένα ρολόγια). Πλέον οι εταιρείες από τον κλάδο της μόδας εισέρχονται και σε αυτό τον τομέα. Η Tommy Hilfiger και η Hugo Boss χρησιμοποίησαν την Android πλατφόρμα της Google και παρουσίασαν τις δικές τους εκδοχές στη φετινή έκθεση ρολογιών Baselworld στην Ελβετία ενώ η Hermesκατασκεύασε δερμάτινα λουράκια για τα ρολόγια της Apple το 2015.

Η LVMH η οποία ανταγωνίζεται την Richemont εισήλθε πρόσφατα στην αγορά προσφέροντας ένα smarwatch υπό την επωνυμία της Montblanc. H τιμή των 890 δολαρίων στην οποία πωλείται είναι αρκετά χαμηλότερη από εκείνη του Tambour Horizon.

Πέρυσι, η Apple κατάργησε τη σειρά των χρυσών μοντέλων (18 καρατίων) η οποία έφθανε τα 17.000 δολάρια το κομμάτι και έκανε στροφή στις πιο σπορ σειρές.

Η LVMH η οποία είναι η μεγαλύτερη εταιρεία της Γαλλίας τα τελευταία χρόνια κάνει σημαντικές προσπάθειες να προλάβει τις τεχνολογικές εξελίξεις λανσάροντας δύο εμπορικά sites (e-commerce) για τα είδη μόδας και τα ποτά (LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton). Για τον ίδιο σκοπό έφερε στη θέση του επικεφαλής ψηφιακής ανάπτυξςη του ομίλου τον Ίαν Ρότζερς, πρώην στέλεχος της Apple Music.

Πέρυσι ο όμιλος αγόρασε τη γερμανική Rimowa, η οποία κατασκευάζει βαλίτσες, οι οποίες δίνουν τη δυνατότητα στους ιδιοκτήτες τους να τις εντοπίζουν μέσω Bluetooth. H Louis Vuitton εισήγαγε θήκες για iPhone με το χαρακτηριστικό μονόγραμμα και τιμή πώλησης τα 912 δολάρια.

Οι πωλήσεις του ομίλου σημείωσαν αύξηση 9% πέρυσι λαμβάνοντας ώθηση από τα ρολόγια και τα κοσμήματα.

By