Πέμπτη, 4 Ιουνίου, 2020

Η Sony ναι μεν παρουσίασε ηλεκτρικό αυτοκίνητο αλλά δεν θα μπει στην αυτοκινητοβιομηχανία

Πριν από λίγα χρόνια κάποιοι περίμεναν με ανυπομονησία το αυτοκίνητο της Apple που θα άλλαζε τα δεδομένα και στη συνέχεια αυτό της Google, αλλά και τα δύο απλά παρέμειναν στην ουσία ευσεβείς πόθοι.

Παρόλο που και οι δύο τεχνολογικοί κολοσσοί αναζήτησαν συμμαχίες μεταξύ των παραδοσιακών εκπροσώπων της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Και εκεί που η Apple και η Google δεν προχώρησαν έρχεται μια άλλη high tech εταιρεία, η ιαπωνική Sony και παρουσιάζει στη φετινή CES στο Λας Βέγκας το Vision-S. Μάλιστα όχι σε μια οθόνη ως ολόγραμμα αλλά ως κανονικό πρωτότυπο.

Με μια εμφάνιση που όλο και κάτι σου θυμίζει και δείχνει κομμένη και ραμμένη στα μέτρα της ηλεκτροκίνησης που έρχεται και με δύο ηλεκτροκινητήρες των 272 ίππων, από έναν σε κάθε άξονα, που εξασφαλίζουν φυσικά και πολύ καλές επιδόσεις -τελική ταχύτητα 240 χλμ./ ώρα και ένα 0-100 χλμ./ ώρα σε μόλις 4,8 δεύτερα.

Το Vision-S έχει βεβαίως δυνατότητες αυτόνομης κίνησης και διαθέτει ότι μπορεί κανείς να φανταστεί από πλευράς τεχνολογικού εξοπλισμού: από 33 συνολικά αισθητήρες CMOS και ραντάρ LiDAR μέχρι ένα εξελιγμένο ηχοσύστημα που ονομάζεται «360 Reality Audio». Όσο για το εσωτερικό του κυριαρχούν πλήρως οι οθόνες -σε όλο το μήκος του ταμπλό και στα προσκέφαλα των εμπρός καθισμάτων.

Εννοείται πως η Sony δεν εξέλιξε το ηλεκτρικό της πρωτότυπο μόνη της. Όπως είναι λογικό και αναμενόμενο συνεργάστηκε με εταιρείες που διαθέτουν το κατάλληλη know-how σε βασικούς τομείς της αυτοκινητοβιομηχανίας, όπως είναι η Magna, από την οποία προέρχεται το πλαίσιο καθώς και οι Bosch, Continental, ZF, Qualcomm και NVIDIA.

Επίσης λογικό και αναμενόμενο είναι η Sony, όπως άλλωστε δήλωσε ξεκάθαρα σε ιαπωνικό μέσο και ο υπεύθυνος του πρότζεκτ Vision-S και επικεφαλής του τμήματος ρομποτικής της Izumi Kawanishi, να μην προτίθεται να μπει στην αυτοκινητοβιομηχανία.

Η κίνηση παρουσίασης ενός ηλεκτρικού πρωτότυπου είναι μια επίδειξη των τεχνολογικών δυνατοτήτων της και στο συγκεκριμένο τομέα σε μια χρονική περίοδο που τα ηλεκτρονικά συστήματα και το λογισμικό αποκτούν όλο και μεγαλύτερο ειδικό βάρος στα αυτοκίνητο. Πόσο μάλλον οι μπαταρίες και η τεχνολογία τους, όπου επίσης εμπλέκεται η μεγάλη ιαπωνική εταιρεία.

Η οποία δεν έχει κανένα μα κανένα λόγο να γίνει κατασκευαστής αυτοκινήτων. Της αρκεί και με το παραπάνω ο (ιδιαίτερα προσοδοφόρος) ρόλος του προμηθευτή εξελιγμένων ηλεκτρονικών συστημάτων.

Άλλωστε πότε καμία αυτοκινητοβιομηχανία δεν μπόρεσε να πετύχει με γκάμα από ένα ή και από δύο ή τρία μοντέλα. Και αυτός είναι και ένας λόγος που και η Apple και η Google εγκατέλειψαν τα μεγαλεπήβολα σχέδια.

(Visited 1 times, 1 visits today)
By