Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024

Η startup που άντλησε $5,5 εκατ. για να βάλει δωρεάν σνακ στο Uber σας

Ορισμένοι οδηγοί Uber και Lyft προσφέρουν προνόμια όπως καλώδια φόρτισης ή δωρεάν μπουκάλια νερού στους επιβάτες. Μία startup θέλει τώρα να μετατρέψει αυτά τα προνόμια σε επιχείρηση.

«Η Cargo είναι επί της ουσίας μια εμπορική πλατφόρμα για αυτοκίνητα», δήλωσε ο CEO της startup, Jeff Cripe.

Για να μετατρέψει τα οχήματα της Uber σε κινητά καταστήματα, η Cargo στέλνει στους οδηγούς της Uber και της Lyft που ενδιαφέρονται για τα προϊόντα της, ένα κουτί Cargo γεμάτο «καλούδια» από γλυκά, μέχρι παυσίπονα και ακουστικά κινητών. Οι επιβάτες που χρησιμοποιούν οχήματα Uber που συνεργάζονται με την Cargo, μπορούν να εισαγάγουν τον κωδικό αναγνώρισης του κουτιού στην ιστοσελίδα της Cargo και να πληρώσουν χρησιμοποιώντας τα κινητά τους.

Μερικά από τα προϊόντα, όπως τα καλώδια φόρτισης iPhone, κοστίζουν λίγα δολάρια. Άλλα αντικείμενα στο κουτί είναι δωρεάν προϊόντα από τα brands που πληρώνουν την Cargo για τη διανομή των δειγμάτων τους. Μία από τις μεγαλύτερες εκπλήξεις ήταν το πόσο ξετρελάθηκαν οι πελάτες με μία κορεάτικη μάσκα προσώπου, είπε ο Cripe. Ορισμένα σνακ που θυμίζουν στους πελάτες την παιδική τους ηλικιά, όπως τα Pringles ή τα Skittles, είναι επίσης δημοφιλή στους πεινασμένους επιβάτες.

«Όλοι θέλουν να λένε πόσο υγιεινά τρώνε, αλλά και τα γλυκά και τα αλμυρά σνακ πάνε πολύ καλά», είπε. «Νομίζω ότι στην πραγματικότητα οι άνθρωποι θέλουν και να απολαμβάνουν».

Η αδυναμία των επιβατών για σνακ επωφελεί επίσης και τους οδηγούς της Uber. Οι οδηγοί λαμβάνουν μια προμήθεια 25% για όλες τις λιανικές πωλήσεις συν $1 για κάθε παραγγελία – ακόμα κι αν ο επιβάτης αγοράσει ένα σνακ σε πολύ χαμηλή τιμή. Οι επιβάτες μπορούν επίσης να αφήσουν φιλοδώρημα στους οδηγούς μέσω της ιστοσελίδας της Cargo. Προτού οι οδηγοί «ξεμείνουν» από σνακ, η Cargo τους στείλει αυτομάτως προϊόντα.

Παρά το γεγονός ότι η Uber έχει απαγορεύσει στο παρελθόν σε άλλες εταιρείες να προσπαθούν να διαφημιστούν μέσα στα οχήματα, ο Cripe λέει ότι διατηρεί εξαιρετικές σχέσεις με την Uber και τη Lyft. Μέσω του API της Uber, οι οδηγοί μπορούν να εισέλθουν στο σύστημα χρησιμοποιώντας τα στοιχεία σύνδεσής τους στην Uber, κάτι το οποίο με τη σειρά του επιτρέπει στην Cargo να αντλεί στοιχεία για τις διαδρομές τους. Ο Cripe λέει ότι χρησιμοποιεί αυτές τις πληροφορίες για να εξατομικεύσει τα κουτιά που στέλνει στους οδηγούς, ανάλογα με το πώς και το πότε οδηγούν συνήθως – αν για παράδειγμα οδηγούν αργά τη νύχτα, πωλούν περισσότερα σνακ, ενώ αν πηγαίνουν συχνά στο αεροδρόμιο, οι επιβάτες χρειάζονται συχνότερα φορτιστές για τα κινητά τους.

Ένας συνηθισμένος οδηγός φτάνει να βγάζει επιπλέον 100 δολάρια το μήνα σύμφωνα με τον Cripe. Κάποιοι βγάζουν ακόμα και 300 δολάρια το μήνα. Μέχρι στιγμής η Cargo δραστηριοποιείται μόνο στη Νέα Υόρκη, τη Βοστώνη και το Σικάγο.

Ήδη 2.500 οχήματα έχουν προμηθευτεί με τα κουτιά της εταιρείας και περισσότεροι από 20.000 οδηγοί έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον να συνεργαστούν με την Cargo μόλις οι υπηρεσίες της γίνουν διαθέσιμες στην πόλη τους.

Για να τροφοδοτήσει ακόμα περισσότερο την ανάπτυξή της, η Cargo ανακοίνωσε ότι άντλησε επιπλέον 5,5 εκατομμύρια δολάρια από επενδύσεις, γεγονός που «ανεβάζει» τη συνολική της χρηματοδότηση στα 7,3 εκατομμύρια δολάρια.

Τα 7 εκατομμύρια είναι πολλά χρήματα να αντλήσει κανείς από επενδύσεις εκμεταλλευόμενος τον εθισμό των ΗΠΑ στο πρόχειρο φαγητό και την Uber. Αλλά ο Cripe πιστεύει ότι αυτά τα κουτιά είναι μόνο η αρχή μιας ευρύτερης μόδας που θα έρθει στα ταξί. Στο μέλλον όταν περισσότερα οχήματα θα είναι αυτο-οδηγούμενα πιστεύει ότι η Cargo θα έχει συλλέξει τα απαραίτητα δεδομένα για το τι αρέσει και τι όχι στους επιβάτες. Η εταιρεία θα μπορούσε να επεκταθεί και σε άλλες δραστηριότητες όπως η παροχή δικτύου WiFi και η ψυχαγωγία.

Μέχρι τότε ο Cripe εστιάζει στο να κάνω ποίηση συζήτηση που βλέπει ότι υπάρχει στις ΗΠΑ για την Cargo. Θέλει τα κουτιά της εταιρίας του σε 20.000 αυτοκίνητα μέχρι το τέλος του έτους.

«Θα έχουμε διπλάσια μαγαζιά στη Βόρεια Αμερική συγκριτικά με την 7-Eleven» λέει χαρακτηριστικά. Βέβαια δεν είναι όλα αυτά τα μαγαζιά ισότιμα μεταξύ τους.

By