Τρίτη, 19 Μαρτίου, 2024

Ημέρα ταλαιπωρίας από την απεργία των ΜΜΜ και το ξαφνικό «χειρόφρενο» σε τρένα-προαστιακό

Πολύ δύσκολο ήταν το πρωινό για τους οδηγούς στην Αθήνα λόγω της συμμετοχής των εργαζομένων στα μέσα μαζικής μεταφοράς στην 24ωρη απεργία της ΑΔΕΔΥ και του Εργατικού Κέντρου της Αθήνας με αφορμή την κατάθεση του νέου ασφαλιστικού από την κυβέρνηση ενώ δεύτερος γύρος ταλαιπωρίας αναμένεται τις επόμενες ώρες λόγω των συγκεντρώσεων ΑΔΕΔΥ και ΠΑΜΕ στην πλατεία Κλαυθμώνος και την πλατεία Ομονοίας, αντίστοιχα.

Στις μεγάλες δυσκολίες για όλους τους Αθηναίους ήρθε να προστεθεί η αιφνιδιαστική κινητοποίηση εργαζομένων στα τρένα του ΟΣΕ και του Προαστιακού με αποτέλεσμα να ακινητοποιηθούν και οι συρμοί αυτών των μέσων σταθερής τροχιάς παρα το γεγονός ότι μέχρι και τα ξημερώματα της Τρίτης ήταν γνωστό ότι ΟΣΕ και Προαστιακός θα κινηθούν κανονικά.

Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ που εκδόθηκε στις 6:30 το πρωί «λόγω αιφνιδιαστικής και απροειδοποίητης απεργίας του προσωπικού του ΟΣΕ δεν εξασφαλίζεται η κυκλοφορία των τρένων. Έτσι παραμένουν ακινητοποιημένες οι αμαξοστοιχίες Αθήνα – Θεσσαλονίκη και ο Προαστιακός».

Τα προβλήματα στους δρόμους ξεκίνησαν από τις 7 το πρωί συνεχίστηκαν μέχρι και λίγο πριν τις 10 το πρωί.

Λίγο πριν τις 10 αυξημένη κίνηση υπήρχε και στα δύο ρεύματα της λεωφόρου Κηφισού, στην κάθοδο πριν από τη Μεταμόρφωση μέχρι το Περιστέρι και στην άνοδο στο ύψος της Νέας Φιλαδέλφειας.

Καλύτερη είναι πλέον η κατάσταση στην Μεσογείων, την Κηφισίας, την Αλεξάνδρας, την άνοδο της Συγγρού και την παραλιακή λεωφόρο.

Στην Αττική Οδό, τέλος, τα όποια προβλήματα περιορίζονταν λίγο πριν και λίγο μετά τον κόμβο της Μεταμόρφωσης στο ρεύμα προς Αεροδρόμιο.

Δείτε χάρτη με την κίνηση στις 10:00
traino-3

Η κυβέρνηση, σχολιάζοντας τις κινητοποιήσεις των εργαζομένων, αναφέρθηκε σε «αιτήματα που κινούνται εκτός λογικής» και για «αντιπολιτευτικές ενέργειες από επαγγελματίες εργατοπατέρες του ΣΥΡΙΖΑ και του ΠΑΜΕ.

«Βασικό αίτημα της 24ωρης απεργίας της ΑΔΕΔΥ, του Εργατικού Κέντρου Αθήνας, της ΠΟΕ-ΟΤΑ και των Σωματείων στον χώρο των μεταφορών, σύμφωνα με τις ανακοινώσεις τους, είναι η κατάργηση του νόμου Κατρούγκαλου, η μη ψήφιση του νέου ασφαλιστικού και η επαναφορά σε προηγούμενες εποχές.

Πραγματοποιούν δηλαδή μια απεργία για το νόμο που έφερε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ το 2016, στον οποίο ελάχιστα αντέδρασαν μέχρι το καλοκαίρι του 2019. Και πραγματοποιούν τώρα απεργία για το νόμο που φέρνει η κυβέρνηση της ΝΔ, ο οποίος καταργεί αρνητικές διατάξεις του νόμου Κατρούγκαλου.

Πρόκειται για συνδικαλιστικό παραλογισμό και για απεργίες φανερά υποκινούμενες με καθαρά κομματικά κίνητρα και στοχεύσεις» σημειώνουν στελέχη της κυβέρνησης.

Και προσθέτουν: «Διαβάζουμε για τους λόγους που θα ταλαιπωρηθούν αύριο εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες. Οι «εργατοπατέρες” ζητούν επαναφορά της 13ης και 14ης σύνταξης.

Πλήρη κρατική εγγύηση όλων των συντάξεων. Κοινωνική ασφάλιση, Υγεία-Πρόνοια για όλους, αποκλειστικά Δημόσια, Δωρεάν και Υποχρεωτική. -Ένταξη των ηλεκτροδηγών της ΣΤΑ.ΣΥ. στα ΒΑΕ με αναδρομική ισχύ. Επαναφορά των ΒΑΕ, όπου έχουν καταργηθεί.

Υπογραφή νέας Συλλογικής Σύμβασης, η οποία να ανταποκρίνεται τόσο στις πραγματικές ανάγκες, όσο και στις ιδιαίτερες συνθήκες εργασίας των ειδικοτήτων της ΣΤΑ.ΣΥ. Α.Ε. Τα αιτήματα αυτά είναι φανερό ότι κινούνται εκτός λογικής. Πρόκειται για καθαρά αντιπολιτευτική ενέργεια από επαγγελματίες «εργατοπατέρες» του ΣΥΡΙΖΑ και του ΠΑΜΕ».

Στην απεργία συμμετέχουν επίσης η ΣΤΑΣΥ, η ΠΕΝΕΝ (παραμένουν δεμένα τα πλοία στον Πειραιά, στη Ραφήνα και στο Λαύριο), το Σωματείο Οικοδόμων, η Ομοσπονδία Λογιστών και η ΠΟΕ-ΟΤΑ.

Οι συγκεντρώσεις στο κέντρο της Αθήνας

Δύο συγκεντρώσεις, μία του ΠΑΜΕ που έχει προγραμματιστεί στις 10.30 στα Προπύλαια και μία της ΑΔΕΔΥ και του ΕΚΑ, που έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει στις 11.00 στην πλατεία Κλαυθμώνος, θα γίνουν την Τρίτη στο κέντρο της πρωτεύουσας.

«Η κυβέρνηση, ξέχασε πολύ γρήγορα τις δεσμεύσεις της για κατάργηση του αντιασφαλιστικού νόμου Κατρούγκαλου και προχωράει σε μια νέα αντιασφαλιστική επίθεση, προωθώντας ένα νομοσχέδιο, το οποίο συνεχίζει με μικροβελτιώσεις, στην ίδια φιλοσοφία και πολιτική του προηγούμενου απαράδεκτου νόμου.

Όπως διαπιστώνουμε, οι αυξήσεις στις συντάξεις που είχε υποσχεθεί, είναι τελικά ψίχουλα, συγκριτικά με τις απώλειες του συνταξιοδοτικού εισοδήματος, ιδιαίτερα κατά την τελευταία δεκαετία» τονίζει σε ανακοίνωση του το Σωματείο Εργαζομένων ΣΤΑΣΥ.

Δημόσια, καθολική, υποχρεωτική Κοινωνική Ασφάλιση. Καμία ιδιωτικοποίηση της Κοινωνικής Ασφάλισης. Ένταξη των ηλεκτροδηγών της ΣΤΑ.ΣΥ. Α.Ε στα ΒΑΕ με αναδρομική ισχύ, ώστε να αρθεί το ασφαλιστικό κενό των προηγούμενων ετών και ανάληψη του κόστους από το Κράτος.

Επαναφορά των ΒΑΕ όπου έχουν καταργηθεί και την επέκτασή τους στις ειδικότητες της ΣΤΑ.ΣΥ. Α.Ε. Υπογραφή νέας Συλλογικής Σύμβασης, η οποία να ανταποκρίνεται τόσο στις πραγματικές ανάγκες, όσο και στις ιδιαίτερες συνθήκες εργασίας των ειδικοτήτων της ΣΤΑ.ΣΥ. Α.Ε.».

Από την πλευρά τους, οι εργαζόμενοι των ΗΛΠΑΠ επισημαίνουν, μεταξύ άλλων, ότι το ασφαλιστικό νομοσχέδιο «ιδιωτικοποιεί την κοινωνική ασφάλιση και σπρώχνει χιλιάδες νέους εργαζόμενους στα ιδιωτικά ξένα κεφάλαια.

Η ασφάλεια και η υγεία των εργαζομένων δεν μπορεί να είναι «κόστος» ούτε τζόγος. Ζητάμε να επιστραφούν άμεσα τα κλεμμένα αποθεματικά των ασφαλιστικών ταμείων».

(Visited 1 times, 1 visits today)
By