Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024

Κάλεσμα Φίλη σε σοσιαδημοκρατικές δυνάμεις

Τι αναφέρει σε συνέντευξη του ο υπουργός Παιδείας

filis

Βήμα βήμα θα προχωρήσει η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση. «Ο εθνικός διάλογος δεν θα επικεντρωθεί στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση αλλά σε όλες τις βαθμίδες, από κάτω προς τα πάνω», επισημαίνει σε συνέντευξή του στα «Νέα» ο υπουργός Παιδείας.

Ανοίγματα σε σοσιαλδημοκρατικές δυνάμεις όχι όμως σε αυτές που εκπροσωπούνται σήμερα στη Βουλή προτείνει ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης αντιμετωπίζοντας ως ευφάνταστα τα σενάρια άλλων κυβερνητικών συνεργασιών. Κοιτάζει μάλλον περισσότερο προς την πλευρά Κουβέλη και σε μεμονωμένους σοσιαλδημοκράτες, τους οποίους θα ήθελε να δει κοντά στον ΣΥΡΙΖΑ με το συνέδριο του Απριλίου.

«Ο διάλογος για την Παιδεία θα ξεκινήσει με την καταγραφή των μεγάλων εκπαιδευτικών προβλημάτων που, πρέπει να ομολογήσουμε, προϋπήρξαν της οικονομικής κρίσης, αλλά επιδεινώθηκαν από αυτήν. Δεν πρόκειται για γραμμική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών προβλημάτων. Η δημοκρατική εκπαιδευτική μεταρρύθμιση είναι έργο πνοής. Γι’ αυτό είναι αναγκαία η ευρύτερη κοινωνική και πολιτική συναίνεση. Σταθερή επιδίωξή μας είναι η δημιουργία νέων θέσεων εργασίας με μαζικούς διορισμούς στην Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση από φέτος, μέσω της αξιοποίησης μεταδιδακτορούχων στα μεταπτυχιακά και στο ανοικτό πανεπιστήμιο με τη βαθμιαία κατάργηση του αριθμού των εισακτέων και την κατά προτεραιότητα διδασκαλία από νέους επιστήμονες.

Είμαστε ανοικτοί στις προτάσεις των άλλων κομμάτων και φορέων, γνωρίζοντας πως ακόμη και αν εκκινούν από διαφορετικές ιδεολογικές αφετηρίες πρέπει να αναζητηθεί και μπορεί να βρεθεί κοινός τόπος, προκειμένου η εκπαίδευση να αποκτήσει τον κυρίαρχο μορφωτικό της ρόλο και να μην είναι θεσμός ακραίου κοινωνικού ανταγωνισμού», δηλώνει ο κ. Φίλης.

Το πρόβλημα των αιώνιων φοιτητών δεν θα παραμείνει… αιώνιο, αναφέρει ο υπουργός, καθώς «διατηρείται η διάταξη με την οποία το κράτος επιβαρύνεται οικονομικά μόνο για τη φοίτηση των 4 + 2 ετών».

Το θέμα της συμμετοχής στο μάθημα των Θρησκευτικών έχει τεθεί στον δημόσιο διάλογο, σύμφωνα με τον κ. Φίλη, και έχουν εκδοθεί εγκύκλιοι που απαντούν στο αίτημα μαθητών και των οικογενειών τους να μην παρακολουθούν υποχρεωτικά το μάθημα των Θρησκευτικών. «Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής συζητεί με όλες τις πλευρές, και την Εκκλησία, ώστε τα Θρησκευτικά να παραμείνουν μάθημα γνώσης των θρησκειών, με την ιδιαίτερη παρουσίαση του πολιτισμικού ρόλου της Ορθοδοξίας στη χώρα μας».

Ενόψει της συνταγματικής αναθεώρησης ο υπουργός Παιδείας εκτιμά ότι Εκκλησία και Κράτος έχουν συμφωνήσει να συζητήσουν τον προσδιορισμό των διακριτών ρόλων τους. «Πιστεύω ότι η νέα διακριτή θεσμική πραγματικότητα θα είναι χρήσιμη και για τα δύο μέρη, και βεβαίως για τον λαό».

Ο υπουργός Παιδείας δεν εμφανίστηκε ενοχλημένος από τη στάση που τήρησαν οι ΑΝΕΛ όσον αφορά το σύμφωνο συμβίωσης. «Δεν αιφνιδιάστηκα (που δεν στήριξαν το σύμφωνο συμβίωσης) καθώς η στάση τους είναι συνεπής προς την ιδεολογική φυσιογνωμία του κόμματος. Η ριζοσπαστική Αριστερά παραμένει για τη χώρα μας τον πυλώνα του πολιτικού φιλελευθερισμού, ενώ η ΝΔ κατατρύχεται από προβλήματα ταυτότητας».

Για τον υπουργό Παιδείας το Ασφαλιστικό θα είναι η «μητέρα των μαχών» προκειμένου η χώρα να φύγει από τη στενωπό της λιτότητας και να προχωρήσει σταδιακά στην ανασυγκρότηση του κοινωνικού κράτους, ως ποιοτικού χαρακτηριστικού της ανάπτυξης. «Κόκκινη γραμμή η διαφύλαξη των κύριων συντάξεων για την κυβέρνηση».

Σύμφωνα με τον κ. Φίλη, «η ξεκάθαρη λαϊκή εντολή αποτελεί τον ισχυρότερο παράγοντα που διασφαλίζει την κυβερνητική συνοχή και αποτρέπει ευφάνταστα σενάρια άλλων κυβερνητικών συνεργασιών που χωρίς σαφή προοδευτική προγραμματική κατεύθυνση μπορεί να οδηγήσουν σε καταστάσεις πολιτικής αστάθειας».

Στο ενδεχόμενο συνεργασίας με την Ένωση Κεντρώων, ο υπουργός Παιδείας εκτιμά ότι «το κόμμα του κυρίου Λεβέντη είναι βραχύβιο κοινοβουλευτικά και δεν παραπέμπει σε συγκροτημένο ιδεολογικοπολιτικό ρεύμα. Βέβαια, το φαινόμενο Λεβέντη διαθέτει ανθεκτικότητα που οφείλεται στην κρίση της πολιτικής».

By