Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024

Ελληνικά πλοία… «Made in China»

Ανάσα δίνουν οι πλοιοκτήτες στα κινεζικά ναυπηγεία, ενώ η Κίνα «χαρίζει» φθηνά εργατικά χέρια

kinaΤα δάνεια των κινεζικών τραπεζών προς τους ‘Ελληνες εφοπλιστές έχουν σημειώσει μεγάλη αύξηση τους τελευταίους μήνες. Γιατί; Για να τους «αναγκάσουν» να κατασκευάσουν τα πλοία στην Κίνα…  Προφανώς η ανάπτυξη από τις κινεζικές επενδύσεις στην Ελλάδα έρχεται, αλλά ταυτόχρονα γυρίζει πίσω.

Με αυτή την κίνηση κερδίζουν και οι δύο πλευρές. Από τη μία οι Έλληνες πλοιοκτήτες έχουν πρόσβαση σε ρευστό – την ίδια ώρα που οι ευρωπαϊκές τράπεζες έχουν κλείσει τη στρόφιγγα- και από την άλλη δίνεται ανάσα στα ναυπηγεία της Κίνας μετά από την πτώση των νέων παραγγελιών σε χαμηλό επταετίας το 2012. Επίσης, οι πλοιοκτήτες βρίσκουν καταφύγιο στα ναυπηγεία της χώρας, λόγω του χαμηλού κόστους κατασκευής.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του China Association of the National Shipbuilding που μεταδίδει το  πρακτορείο Reuters, τα ναυπηγεία της Κίνας κέρδισαν τις νέες παραγγελίες της τάξης των 11,57 εκατ. τόνων κατά τους πρώτους τέσσερις μήνες του έτους, αυξημένες κατά  57%, σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2012.  Υπενθυμίζεται ότι τον Απρίλιο, οι Έλληνες πλοιοκτήτες παράγγειλαν 142 πλοία από τα ναυπηγεία της Κίνας.

«Κλειδί» στην όλη αυτή συνεργασία Κίνας – εφοπλιστών είναι η η Export-Import Bank of China, η οποία παρέχει χρηματοδότηση για την προώθηση των οικονομικών στόχων της κυβέρνησης.

Σύμφωνα με την Τράπεζα, οι Diana Shipping Inc, Angelicoussis Shipping Group Limited και Dynagas Ltd έλαβαν χρηματοδότηση από την Export-Import Bank της Κίνας. ‘Οπως αναφέρει το Reuters, η Export-Import Bank και άλλες  εμπορικές τράπεζες της χώρας διπλασίασαν το δανεισμό στο ναυτιλιακό κλάδο τα τελευταία δύο χρόνια κατά 11%  ή κατά περίπου 46,5 δισεκατομμύρια δολάρια.

(Visited 1 times, 1 visits today)
By