Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024

Κινητά και «μυστικοί ναύλοι» αλλάζουν τα αεροπορικά ταξίδια

Αλλάζει το «παιχνίδι» στην αγορά αεροπορικών εισιτηρίων, καθώς η αυξανόμενη χρήση των κινητών τηλεφώνων ανοίγει τον δρόμο για χαμηλότερους, «μυστικούς» ναύλους κάτω από τη μύτη των… πλατφορμών αναζήτησης πτήσεων.

Όπως αποκαλύπτει πρόσφατη έρευνα της Atmosphere Research Group, έως το 2021, το 26% των ταξιδιωτών θα κλείνουν τα αεροπορικά τους εισιτήρια μέσω εφαρμογών για κινητά τηλέφωνα και όχι από τον φορητό ή σταθερό υπολογιστή τους.

Τα δεδομένα αυτά αλλάζουν δραστικά το παιχνίδι στον ανταγωνιστικό κλάδο των αεροπορικών εταιρειών. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η εφαρμογή Hopper, η οποία προσφέρει δυνατότητα αναζήτησης πτήσεων μόνο μέσω κινητού.

Το πλεονέκτημα της συγκεκριμένης πλατφόρμας είναι ότι μπορεί να «ξεγλιστρά» από τους κανόνες που διέπουν τις διαδικτυακές αναζητήσεις, οι οποίοι επιβάλλουν ομοιογένεια στους ναύλους που προσφέρουν οι εταιρείες, καθώς και οι πλατφόρμες αναζήτησης πτήσεων. Το αποτέλεσμα είναι όσοι χρησιμοποιούν τη Hopper να έχουν πρόσβαση σε χαμηλότερους, «μυστικούς ναύλους» από έξι εταιρείες με τις οποίες τηρεί προς το παρόν συνεργασία: Air China, η Copa Holdings από τον Καναδά, η LATAM Airlines από τη Χιλή, η Turkish Airlines και η WestJet Airlines.

Όπως ανακοίνωσε την Τετάρτη η καναδική εταιρεία, τα εισιτήρια παρέχονται με έκπτωση που ξεκινά από τα 5% σε σύγκριση με τις «κανονικές» τιμές που προσφέρουν οι γνωστές πλατφόρμες. Μέχρι πρότινος, οι αεροπορικές «φορτώνουν» τους ναύλους πολλές φορές την ημέρα σε ένα κεντρικό γραφείο συμψηφισμού, το οποίο τροφοδοτεί με ομοιογενή δεδομένα ναύλων όλες τις πλατφόρμες.

«Πρώτη φορά οι αεροπορικές εταιρείες επιτρέπουν να πωλούνται εισιτήρια σε χαμηλότερη τιμή –αυτό συμβαίνει επειδή δεν θεωρούν ότι απειλούνται από τις εφαρμογές που χρησιμοποιούνται αποκλειστικά σε φορητές συσκευές», εξηγεί η Ντακότα Σμιθ, επικεφαλής ανάπτυξης και δραστηριοτήτων της Hopper.

Τις επόμενες εβδομάδες, η καναδική εταιρεία σκοπεύει να προσθέσει έξι επιπλέον αερομεταφορείς, με ιδιαίτερη έμφαση στις τέσσερις μεγάλες αμερικανικές εταιρείες: American, United Airlines, Delta, Southwest Airlines.

Ένα νέο όπλο που έχουν οι αερομεταφορείς με τις εφαρμογές για κινητά είναι ότι μπορούν να κατευθύνουν τους ταξιδιώτες αναψυχής σε προορισμούς εντελώς διαφορετικούς από αυτούς που σχεδιάζουν. Με κριτήριο τη χαμηλή τιμή, ολοένα περισσότερες εφαρμογές προτείνουν στους χρήστες εναλλακτικούς προορισμούς, γεγονός που συμβάλλει στη βελτιστοποίηση της λειτουργίας των αερομεταφορέων και τη μεγαλύτερη δυνατή πληρότητα.

By