Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024

«Κόλαση» και σήμερα με τις ουρές για το ηλεκτρονικό εισιτήριο

Στέκονται έως και πέντε ώρες στην ουρά ενώ τις επόμενες ημέρες πρέπει να τυπωθούν πάνω από 100.000 ηλεκτρονικές κάρτες – Άγνωστο το πότε και πώς θα κλείσουν οι μπάρες – Τώρα ζητά ο ΟΑΣΑ να ενεργοποιηθεί το μεμονωμένο εισιτήριο των 1,40 ευρώ

Το αδιαχώρητο επικρατεί για δεύτερη ημέρα στα γκισέ του Μετρό και του ΗΣΑΠ από επιβάτες που επιθυμούν να προμηθευτούν την ηλεκτρονική κάρτα για τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Πολίτες όλων των ηλικιών περιμένουν υπομονετικά επί ώρες στις τεράστιες ουρές που έχουν σχηματιστεί στα εκδοτήρια προκειμένου να πάρουν στα χέρια τους το ηλεκτρονικό εισιτήριο.

Εξάλλου, περισσότερες από 100.000 προσωποποιημένες κάρτες (κατά άλλους ακόμη και 200.000) θα χρειαστεί να εκδοθούν επιπλέον τις επόμενες μέρες, επιτείνοντας την εικόνα χάους με τις ατελείωτες ουρές που επικρατεί στα εκδοτήρια των αστικών συγκοινωνιών.

Την ίδια στιγμή, ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών ετοιμάζεται να εισάγει στην αγορά και το μεμονωμένο εισιτήριο του 1,4 ευρώ που μέχρι σήμερα δεν είναι διαθέσιμο, αναγκάζοντας τους πολίτες να καταφεύγουν στην αγορά του ημερήσιου εισιτηρίου των 4,5 ευρώ ή των 7 ευρώ που αντιστοιχεί σε 5 διαδρομές και μετά επαναφορτίζεται.

Ώρα 09:30: Η ουρά των πολιτών στον σταθμό του Πειραιά φτάνει μέχρι το δρόμο!

Ώρα 09:45 – Τεράστια ουρά στον σταθμό του μετρό στο Ελληνικό

Ώρα 10:00 – Στον σταθμό του Συντάγματος περιμένουν περίπου 100 πολίτες

Ώρα 10:10 – Περισσότεροι από 100 είναι και οι πολίτες που περιμένουν στον σταθμό του μετρό στο Πανεπιστήμιο

Δεκάδες πολίτες περιμένουν στην ουρά του σταθμού Συγγρού – Φιξ και σήμερα

Ώρα 09:00 – Δεκάδες μέτρα η ουρά των επιβατών στον Νέο Κόσμο

Χθες, ο ΟΑΣΑ έκανε έκκληση στους πολίτες να μην συνωστίζονται στις σειρές και να καταφύγουν στην λύση του ανοικτού φακέλου που προβλέπει την αποστολή της κάρτας με το ταχυδρομείο. Όμως και αυτή η επιλογή αντιμετωπίζει πολλά προβλήματα καθώς υπάρχουν θυρίδες υποδοχής, μόλις σε επτά σταθμούς. Ο κόσμος δεν αποφεύγει τις ουρές για να καταθέσει τα στοιχεία παρά το γεγονός ότι φάκελοι γίνονται (σιωπηλά) αποδεκτοί και από τα εκδοτήρια εισιτηρίων. Επειδή όμως η κατάθεση δεν συνοδεύεται από κάποιο έγγραφο, που να αποδεικνύει ότι έχει υποβληθεί αίτηση ηλεκτρονικής κάρτας, καθιστά επιφυλακτικούς τους πολίτες. Έτσι οι ουρές σε κάποιους σταθμούς μπορεί να φτάνουν έως και τα 200 άτομα, με την αναμονή να ξεπερνά σε κάποιες περιπτώσεις ακόμη και τις 5 ώρες!

Σήμερα, με τα περίπου 40 τερματικά που έχουν τοποθετηθεί στα εκδοτήρια (από τα 15 των πρώτων ημερών), μπορούν να εκδοθούν σύμφωνα με τους εργαζόμενους έως 10.000 κάρτες την ημέρα. Στον ΟΑΣΑ υπολογίζουν ότι έχουν τυπωθεί περίπου 140.000. Οι μέρες δεν επαρκούν και θα πρέπει να δοθεί και νέα παράταση στην έκδοση των ηλεκτρονικών καρτών (είναι στις 5 Νοεμβρίου για τις προσωποποιημένες κάρτες και στις 15 του μήνα για την αποστολή φακέλου) για να εξυπηρετηθεί το επιβατικό κοινό που εκτιμάται ότι θα είναι μεγαλύτερο από τις περίπου 250.000 που χρησιμοποιούσαν μέχρι σήμερα την κάρτα απεριορίστων διαδρομών.

Σε αυτούς δεν περιλαμβάνονται χιλιάδες πολίτες, δικαιούχοι των ελευθέρας (ένστολοι, ΑΜΕΑ, άνεργοι) που θα αποτελέσουν το δεύτερο κύμα έκδοσης προσωποποιημένων καρτών για να μπορούν να μετακινούνται με τα ΜΜΜ. «Στην πραγματικότητα, ο ΟΑΣΑ χαρίζει διαδρομές 15ημερών στους επιβάτες, παρατείνοντας την διάρκεια της  υφιστάμενης κάρτας με απώλειες εσόδων» σημειώνει ο συνδικαλιστής της ΣΤΑΣΥ Λευτέρης Ρενιέρης. Όπως αναφέρει, οι εργαζόμενοι έχουν ζητήσει από τον ΟΑΣΑ να ξεκινήσουν δοκιμές από τον ανάδοχο κατά τις νυχτερινές ώρες προκειμένου να αποφευχθεί νέα ταλαιπωρία των επιβατών όταν θα ξεκινήσει η πιλοτική λειτουργία του συστήματος.

Το ηλεκτρονικό εισιτήριο έχει βάλλει φωτιά στην κυβέρνηση και τον ΟΑΣΑ πολύ πριν τεθεί σε καθολική εφαρμογή, εικόνα που αποδίδεται στην προχειρότητα με την οποία ξεκίνησε η εφαρμογή του στην Αθήνα. Η απόφαση των συνδικαλιστών της ΣΤΑΣΥ να εμποδίσουν την εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου συνάντησε την ισχυρή αντίδραση του υπουργού, που αποφάσισε να επισπεύσει τις διαδικασίες, δίνοντας εντολή για άμεση εφαρμογή σε πρώτη φάση των ηλεκτρονικών καρτών και αρχές Νοεμβρίου και για το ηλεκτρονικό εισιτήριο. «Στις αρχές Νοεμβρίου θα έχει τεθεί σε εφαρμογή το ηλεκτρονικό εισιτήριο και θα κλείσουν και οι μπάρες. Θα υπάρξουν προβλέψεις για όσους δικαιούνται να μπορούν να μετακινηθούν. Η συντριπτική πλειοψηφία των συνδικαλιστών, των σωματείων και των εργαζομένων παλεύει για την άμεση εφαρμογή της μεγάλης τομής του ηλεκτρονικού εισιτηρίου και της ηλεκτρονικής κάρτας. Είναι κάποιοι που δεν επιθυμούν ούτε το ηλεκτρονικό εισιτήριο, ούτε τα ηλεκτρονικά συστήματα γενικότερα», δήλωσε χθες στο ΑΠΕ ο κ. Σπίρτζης.

Όμως το αλαλούμ σχετικά με το πότε θα κλείσουν οι μπάρες συνεχίζεται. Όπως αναφέρουν αρμόδιες πηγές το να κλείσουν κάποιες μπάρες σε πιλοτικό στάδιο και να παραμείνουν κάποιες άλλες ανοικτές, για να διευκολυνθεί ο κόσμος που δεν είναι εξοικειωμένος με το νέο εισιτήριο αλλά και όλοι οι χρήστες των ελευθέρας, δεν σημαίνει πλήρη υιοθέτηση του ηλεκτρονικού κομίστρου. Η σταδιακή εφαρμογή για να αποφευχθούν νέα παρατράγουδα αποτελεί την πιο ενδεδειγμένη λύση σε μία μάλιστα πολύ δύσκολη στιγμή για τις συγκοινωνίες. Σύμφωνα με πληροφορίες ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών προσανατολίζεται σε σταδιακό κλείσιμο στις μπάρες μέχρι τις 15 Νοεμβρίου. Όμως η απόφαση είναι καθαρά πολιτική και τον τελευταίο λόγο θα έχει το υπουργείο Υποδομών.

Ο ΟΑΣΑ ζητά να ενεργοποιηθεί το μεμονωμένο εισιτήριο 

Υπό το βάρος των εξελίξεων ο ΟΑΣΑ, σύμφωνα με πληροφορίες απέστειλε επιστολή στον ανάδοχο του έργου (Αυτόματου Συστήματος Συλλογής Κομίστρου), με την οποία του ζητεί την ενεργοποίηση της δυνατότητας διάθεσης του ηλεκτρονικού εισιτηρίου έναντι αντιτίμου 1,40 ευρώ, δηλαδή με το κόστος του σημερινού χάρτινου ενιαίου εισιτηρίου. Ο ΟΑΣΑ επεξεργάζεται κίνητρα, ώστε ο επιβάτης να μην πετά το ηλεκτρονικό εισιτήριο (ATH.ENA Ticket), αλλά να το επαναφορτίζει, όπως π.χ. στις δέκα επαναφορτίσεις, η ενδέκατη να είναι δωρεάν.

Μέχρι σήμερα, το ηλεκτρονικό εισιτήριο δεν διατίθεται μεμονωμένα, δηλαδή με το αντίτιμο των 1,40 ευρώ, καθώς ο επιβάτης χρειάζεται να επιβαρυνθεί την πρώτη φορά, είτε με 4,5 ευρώ που είναι το ημερήσιο εισιτήριο, είτε 7 ευρώ που αντιστοιχεί σε 5 διαδρομές.

Το μεμονωμένο εισιτήριο των 1,40 ευρώ διατίθεται ήδη, τόσο στην προσωποποιημένη ηλεκτρονική κάρτα, όσο και στην απρόσωπη ηλεκτρονική κάρτα (η απρόσωπη κάρτα, την πρώτη φορά, διατίθεται – κι αυτή – με 7 ευρώ που αντιστοιχεί σε 5 διαδρομές).

Η σημαντική διαφορά του νέου συστήματος είναι ότι, τόσο το ηλεκτρονικό εισιτήριο (ATH.ENA Ticket), όσο και η ηλεκτρονική κάρτα (ATH.ENA Card) μπορούν να επαναφορτιστούν, κάτι το οποίο σημαίνει ότι ο επιβάτης μπορεί να μην τα πετά, αλλά να τα επαναχρησιμοποιεί.

Βήματα έκδοσης προσωποποιημένης κάρτας με τη διαδικασία του ανοιχτού φακέλου

Η διαδικασία του ανοιχτού φακέλου αφορά όλους τους κατόχους μηνιαίων καρτών κανονικής τιμής, καθώς και τους επιβάτες άνω των 65 και κάτω των 18 ετών, που διαθέτουν μηνιαία κάρτα εντός του 2017. Η σχετική δυνατότητα παρέχεται και στους φοιτητές.

Σημειώνεται ότι η παράδοση του ανοικτού φακέλου γίνεται σε όλους τους σταθμούς των γραμμών 1,2 και 3 της ΣΤΑΣΥ.

ΒΗΜΑ 1. Προετοιμασία φακέλου μεγέθους Α4 με τα ακόλουθα στοιχεία:
1.Φωτοτυπία της υπάρχουσας μηνιαίας κάρτας με μηνιαίο κουπόνι (έτους 2017).
2.Φωτοτυπία εγγράφου που πιστοποιεί τον αριθμό ΑΜΚΑ.
3.Πρόσφατη φωτογραφία τύπου διαβατηρίου ή ταυτότητας.
4.Εκτύπωση του Εντύπου Προσωποποίησης με QR Code από το www.athenacard.gr.
5.Στη περίπτωση των φοιτητών χρειάζεται προσκόμιση φωτοτυπίας ακαδημαϊκής ταυτότητας σε ισχύ.

ΒΗΜΑ 2. Αναγραφή στοιχείων επί του φακέλου
Αναγράφονται επί του φακέλου τα ακόλουθα στοιχεία: Όνομα, επώνυμο και
διεύθυνση, όπου θα αποσταλεί η προσωποποιημένη κάρτα (οδός, αριθμός, περιοχή, Τ.Κ) μέσω ταχυδρομείου.

ΒΗΜΑ 3. Ο φάκελος παραδίδεται ανοικτός σε οποιοδήποτε σταθμό των γραμμών 1,2,3 της ΣΤΑΣΥ, χωρίς αναμονή για την έκδοση της κάρτας
Παράδοση του ανοικτού φακέλου (σε όλους τους σταθμούς των γραμμών 1,2 και 3 της ΣΤΑΣΥ, σε προκαθορισμένα σημεία με ειδική σήμανση).
Οι φάκελοι διαχειρίζονται με ασφαλή διαδικασία.

ΒΗΜΑ 4. Αποστολή του φακέλου στη διεύθυνση επιλογής των επιβατών
Ο φάκελος με την προσωποποιημένη ηλεκτρονική κάρτα χωρίς κόμιστρο και τα λοιπά στοιχεία, αποστέλλεται ταχυδρομικά στη διεύθυνση που αναγράφεται στο φάκελο.

By