Πέμπτη, 25 Απριλίου, 2024

Με αυτονομία…βενζίνης πλέον τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Εκατοντάδες χιλιόμετρα χωρίς ενδιάμεση φόρτιση θα μπορούν πλέον να διανύουν από την επόμενη τριετία τα ηλεκτροκίνητα Ι.Χ. χάρη στις εξελιγμένες μπαταρίες τους.

Μία αθόρυβη επανάσταση πραγματοποιείται στον χώρο της ηλεκτροκίνησης σύμφωνα με έρευνα γερμανικής εταιρείας συμβούλων επιχειρήσεων. Σε αυτήν αναφέρεται, ότι τα επόμενα τρία χρόνια θα εκτιναχθεί η αυτονομία του μέσου ηλεκτρικού αυτοκινήτου σε περίπου 450 χιλιόμετρα!

Πρόκειται για μία συγκλονιστική εξέλιξη, καθώς το 2011 κυμαινόταν η μέση αυτονομία γύρω στα 150 χιλιόμετρα και το 2016 στα 270 χιλιόμετρα. Αυτό λοιπόν που έχουν πετύχει σήμερα μόνον η Tesla και η GM – Opel, εκτιμάται ότι θα γίνει κανόνας στα νέα ηλεκτρικά μοντέλα, όπως επίσης και σε άλλα που κυκλοφορούν ήδη και θα αναβαθμιστούν.

Πάνω από τον σημερινό μέσο όρο των 270 χιλιομέτρων βρίσκονται ήδη τα μοντέλα Tesla S και Χ με 632 και 565 χιλιόμετρα αυτονομίας, το Opel Ampera-e και το ομογάλακτο Chevrolet Bolt (520 χλμ.), η ανανεωμένη BMW i3 (300 χλμ.) και το Hyundai Ioniq EV (280 χλμ.).

Για να γίνει αυτό δυνατόν, εφοδιάζονται τα συγκεκριμένα ηλεκτροκίνητα οχήματα με μεγαλύτερες μπαταρίες υψηλότερης πυκνότητας, ενώ οι κατασκευαστές προσπαθούν να μειώσουν και την κατανάλωση ενέργειας, όπως συμβαίνει και στα μοντέλα συμβατικής τεχνολογίας με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Εως το 2020 θα λανσαριστεί ένας σημαντικός αριθμός ηλεκτροκίνητων μοντέλων από τις Ford, Daimler, Porsche, VW, Audi, των οποίων η αυτονομία θα υπερβαίνει σε όλες τις περιπτώσεις αισθητά τα 300 χιλιόμετρα, χωρίς να χρειάζονται ενδιάμεση φόρτιση οι μπαταρίες τους.

Οι συγκεκριμένες εξελίξεις αναμένεται να δώσουν τεράστια ώθηση τα επόμενα χρόνια στις πωλήσεις ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών μοντέλων, πάντα σε συνδυασμό με τα οικονομικά κίνητρα που παρέχουν σχεδόν όλες οι ανεπτυγμένες χώρες για την αγορά και τη χρήση τους. Εξαίρεση η Ελλάδα βεβαίως, όπου η ηλεκτροκίνηση αντιμετωπίζεται διαχρονικά από όλες τις κυβερνήσεις με απόλυτη αδιαφορία.

By