Πέμπτη, 25 Απριλίου, 2019

Με την είσοδο της στο χρηματιστήριο η Lyft διπλασίασε την αξία της στα 27 δισ. δολάρια

Εντυπωσιακή είσοδο στην χρηματιστηριακή αγορά είχε την παρασκευή που μας πέρασε η Lyft, η οποία με την είσοδο της στο ταμπλό είδε την μετοχή της να κερδίζει 9%, κάτι που ανέβασε την αποτίμηση της στα 27 δισ. δολάρια, σχεδόν το διπλάσιο από ότι άξισε η εταιρεία πριν από 9 μήνες.

Η Αρχική Δημόσια Εγγραφή (IPO) της Lyft παρουσίασε έντονη ζήτηση με αποτέλεσμα να αυξηθεί ο αριθμός των προσφερόμενων μετοχών. Η πώληση του 12% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας έφερε στα ταμεία της πάνω από 2 δισ. δολάρια, φέρνοντας την εγγραφή της Lyft στην θέση της μεγαλύτερης τεχνολογικής εγγραφής από την Snap Inc το 2017. Η ΙΡΟ της Lyft στην ουσία σηματοδοτεί την επόμενη μέρα από την μεγάλη κρίση που ξεκίνησε το 2008 και την περίοδο που ακολούθησε όταν οι περισσότερες επιχειρήσεις προτίμησαν να παραμείνουν στα χέρια των ιδρυτών τους ή των VCs που τις χρηματοδότησαν, από το να μπουν στο χρηματιστήριο. Όμως το 2019 οι επενδυτές θα έχουν την ευκαιρία να μπουν δυνατά σε μια πληθώρα τεχνολογικών «μονόκερων», οι οποίοι ετοιμάζουν την είσοδο τους στο χρηματιστήριο.

Αυτό όμως που ενδιαφέρει την αγορά είναι τι θα γίνει την επόμενη μέρα, καθώς τώρα πια τα οικονομικά της Lyft θα υπόκεινται σε δημόσιο έλεγχο, ενώ το εκτιμώμενο μερίδιο της στην αμερικανική αγορά είναι σχεδόν διπλάσιο σε σχέση με το 2016.  Η Lyft δαπάνησε περίπου 1,3 δισ. δολάρια σε marketing κάτι που την έβαλε με το «καλημέρα» στην πρώτη θέση ανάμεσα στις εταιρείες με τις μεγαλύτερες διαφημιστικές δαπάνες στήριξης της δημόσιας εγγραφής της, τουλάχιστον μέχρι να δοκιμάσει η Uber την είσοδο της στο χρηματιστήριο, δαπάνες που αναμένεται να κινηθούν σε υψηλά επίπεδα, καθώς η Uber έχει να αντιστρέψει και το αρνητικό κλίμα που υπάρχει γύρω από τις υπηρεσίες της, Αν δεν αποδώσει η διαφημιστική αυτή επένδυση της Lyft και οι απώλειες δεν μειωθούν, τότε οι επενδυτές που έτρεξαν να αγοράσουν τις μετοχές της, να συνωστίζονται στην έξοδο και σε μαζικές πωλήσεις.

Η είσοδος της Lyft στην δημόσια αγορά, φανέρωσε επίσης την «απελπισία» των επενδυτών για αμερικάνικες μετοχές υψηλής ανάπτυξης, που είναι έξω από την πεντάδα των διάσημων FAANG (Facebook, Apple, Amazon, Netflix και Google). Όμως παρά το γεγονός ότι Facebook και Google ήταν υψηλά κερδοφόρες πριν την είσοδό τους στο χρηματιστήριο, μόλις μια στις οχτώ εταιρείες-μονόκερους που ετοιμάζονται να μπουν στην αγορά το 2019 είναι κερδοφόρα πριν την IPO της.

Αυτές οι οχτώ εταιρείες αναμένεται να «σηκώσουν» 108 δισ. δολάρια από τους επενδυτές με την είσοδο τους, ποσό μεγαλύτερο από το σύνολο των αντληθέντων κεφαλαίων των 510 δημόσιων εγγραφών που έγιναν το 1999, όταν είχαμε και το «dot.com» φαινόμενο.

By