Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024

Μεγάλο στοίχημα η προσέλκυση Κινέζων τουριστών στην Ελλάδα

Σε υψηλά επίπεδα παραμένει από την αρχή του έτους η ζήτηση για διακοπές στην Ελλάδα από την τουριστική αγορά της Κίνας κάνοντας την διαφορά σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές και θέτοντας τις βάσεις για να εκπληρώσει η χώρα μας τον κινεζικό στόχο. 

Η Ελλάδα αποτελεί έναν από τις δημοφιλέστερους προορισμούς των Κινέζων τουριστών στην Ευρώπη, σύμφωνα με τα μηνύματα που προέκυψαν από τη Διεθνή Τουριστική Έκθεση, Beijing International Travel Expo (BITE) που πραγματοποιήθηκε στο Πεκίνο 15-17 Ιουνίου 2018 γεγονός που αντιστρέφει εν μέρει το κλίμα.

Ο  ΕΟΤ συμμετείχε στην Beijing International Travel Expo (BITE) με περίπτερο, το οποίο για ακόμη μία φορά σε διεθνή έκθεση διακρίθηκε με βραβεία. Συγκεκριμένα απέσπασε το βραβείο τιμώμενης χώρας κατά την έναρξη της έκθεσης, καθώς και το βραβείο «Most outstanding booth design» κατά τη λήξη της.

Ο ΕΟΤ σε συνέχεια των επαφών της Υπουργού Τουρισμού, κας Έλενας Κουντουρά, δυναμώνει την παρουσία της Ελλάδας στην κινεζική τουριστική αγορά και από τα έως τώρα στοιχεία επιβεβαιώνεται ότι η Ελλάδα καταγράφει μια νέα αύξηση κρατήσεων και για το 2018, διατηρώντας τη δυναμικής της υψηλής αύξησης της περσινής χρονιάς (+30%).

Η αντιπροσωπεία του ΕΟΤ αποτελούνταν από τον  κ. Ιωάννη Πλεξουσάκη, Προϊστάμενο του Γραφείου ΕΟΤ Κίνας, τον κ. Πέτρο Σαγάνα, Προϊστάμενο της Διεύθυνσης Έρευνας Αγοράς και Διαφήμισης του ΕΟΤ και την κα Ελένη Γερολυμάτου, Προϊστάμενη του Τμήματος Δημοσίων Σχέσεων. Ενώ, ως συνεκθέτες συμμετείχαν η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας με επικεφαλής της αποστολής τον Περιφερειάρχη κ. Απόστολο Τζιτζικώστα, η ΗΑΤΤΑ, η ΓΕΠΟΕΤ και ελληνικές τουριστικές επιχειρήσεις. Στην Beijing International Travel Expo (BITE) συμμετείχαν 1.000 εκθέτες από 82 χώρες. Το ελληνικό περίπτερο επισκέφθηκαν επίσης, ο κ. Λεωνίδας Ροκανάς, Πρέσβης της Ελλάδας στην Κίνα και ο κ. Αναστάσιος Κέζας, Γενικός Πρόξενος Πεκίνου.

Στόχος η πολυδάπανη κινεζική αγορά

Να υπενθυμίσουμε ότι η χώρα μας δια στόματος υπουργείου Τουρισμού έχει εκφράσει ουκ ολίγες φορές ότι στοχεύει στην προσέλκυσει περισσότερων Κινέζων τουριστών για το 2018 σε μια προσπάθει να αυξήσει το χαμηλό της σε σχέση με άλλες χώρες της ΕΕ μερίδιο. Η Ελλάδα συγκεντρώνει μερίδιο μόλις 3% από τη συνολική «πίτα» στην Ε.Ε. των επισκεπτών από την Κίνα, την ίδια στιγμή που Μεγάλη Βρετανία, Ιταλία και Γαλλία διατηρούν την πρωτοκαθεδρία με μερίδια 31%, 18% και 13% αντίστοιχα.

Τις προοπτικές της κινεζικής τουριστικής αγοράς για τις ευρωπαϊκές αγορές πιστοποιεί και το τελευταίο βαρόμετρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Τουρισμού (ΕΤC) για τα ταξίδια στην Ευρώπη από μακρινούς προορισμούς (Κίνα, Ιαπωνία, ΗΠΑ, Βραζιλία και Ρωσία), σύμφωνα με το οποίο οι Κινέζοι είναι αυτοί που σκοπεύουν να ταξιδέψουν στην Ευρώπη περισσότερο σε σύγκριση με τους υπολοίπους και μάλιστα ένα ποσοστό 67% σκοπεύει να ταξιδέψει για 7 ημέρες, 23% για 7 έως 14 ημέρες κι ένα 8% για διάστημα από 15 έως 21 ημέρες.

Επτά στους 10 Κινέζους, όταν έρχονται στην Ευρώπη ταξιδεύουν σε παραπάνω από 1 χώρα, ενώ ως προς τα ενδιαφέροντά τους, ένα 24% δηλώνει ότι επιθυμεί να απολαμβάνει το φυσικό περιβάλλον, 18% να μάθει περισσότερα για την ιστορία και την πολιτική κληρονομιά, 16% να δεί αξιοθέατα, 9% να δοκιμάσει την γαστρονομία κι ένα 8% να κάνει άλλες δραστηριότητες.

Η Κίνα αποτελεί τη μεγαλύτερη αγορά τουρισμού στον κόσμο σε ό,τι αφορά τις δαπάνες, ενώ είναι η δεύτερη μεγαλύτερη από άποψη εξερχόμενου τουρισμού. Οι Κινέζοι ταξιδιώτες πραγματοποίησαν 122 εκατομμύρια ταξίδια προς το εξωτερικό μέσα στο 2016, το ένα πέμπτο του συνόλου του παγκόσμιου τουρισμού. Στο μέλλον, τα μεγαλύτερα εισοδήματα και η μειωμένη γραφειοκρατία θα καθιστούν ιδιαίτερα εύκολο για τη μεσαία τάξη του πληθυσμού της Κίνας να ταξιδεύει. Κατά αντιστοιχία, οι ευρωπαϊκοί προορισμοί ενισχύουν τη θέση τους στην αγορά για να τους υποδεχτούν.

Για την Ευρώπη, η κινεζική εξερχόμενη αγορά προσφέρει πολλές δυνατότητες ανάπτυξης. Το 90% των τουριστών στην Ευρώπη προέρχεται από κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Στην Ασία, μόνο το 73% των τουριστών είναι από την Ασία. Στις Ηνωμένες Πολιτείες, το 75% των τουριστών είναι εγχώριοι ταξιδιώτες.

Από το 2012 η Κίνα κατέχει ηγετική θέση στην αγορά ως το πιο πολυδάπανο κράτος στο διεθνή τουρισμό. Το 2016, οι Κινέζοι τουρίστες ξόδεψαν 261 δισεκατομμύρια δολάρια, ποσό που ισοδυναμεί με αύξηση κατά 12% συγκριτικά με το προηγούμενο έτος. Αυτή η πορεία ανάπτυξης κατεγράφη από την Κίνα, το πιο πολυδάπανο κράτος στο διεθνή τουρισμό παγκοσμίως, αφήνοντας αρκετά πίσω τις Ηνωμένες Πολιτείες (123 δολάρια) και τη Γερμανία (79 δολάρια). Οι δαπάνες από Κινέζους ταξιδιώτες καλύπτουν περίπου το 23% των τουριστικών εισπράξεων σε διεθνείς προορισμούς, κάτι που ωφελεί σε μεγάλο βαθμό τους προορισμούς.

Το ενδιαφέρον για ταξίδια στην Ευρώπη από Κινέζους ταξιδιώτες είναι υψηλό, με 12.8 εκατομμύρια ταξίδια να έχουν πραγματοποιηθεί μέσα στο 2016 και μία εκτίμηση των 20.8 εκατομμυρίων ετησίως που υπολογίζεται να πραγματοποιηθούν μέσα στα επόμενα 5 χρόνια. Για να σχηματίσουμε μία ιδέα του ενδιαφέροντος που υπάρχει για την Ευρώπη, το περασμένο έτος κατεγράφησαν 3.1 εκατομμύρια ταξίδια από τη Βόρεια Αμερική. Το αγαπημένο μέρος στην Ευρώπη είναι η Γαλλία αν και, θεωρώντας την ασφάλεια ως μία από τις βασικό ανασταλτικό παράγοντα για τον Κινέζο ταξιδιώτη, οι Κινέζοι προτιμούν πλέον προορισμούς όπως η Ιταλία.

By