Πέμπτη, 25 Απριλίου, 2024

Mr. Jumbo εναντίον όλων

«Παρασιτικό» το εγχώριο επιχειρείν

jumbo

Δριμεία επίθεση κατά της ασκούμενης πολιτικής η οποία εξαντλείται σε «στερητικές» για την οικονομία στρατηγικές, όσο και εναντίον της στάσης του ιδιωτικού τομέα, εξαπέλυσε ο διευθύνων σύμβουλος της Jumbo, Απόστολος Βακάκης, κατά την χθεσινή παρουσίαση της εταιρείας του στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών.

Χαρακτήρισε «παρασιτικό» το υφιστάμενο εγχώριο μοντέλο επιχειρηματικότητας υποστηρίζοντας ότι «Αν ρωτήσετε 9 στους 10 επιχειρηματίες, θα ήθελαν να είναι πλούσιοι και να επιστρέψουν στην εποχή όπου το χρήμα ήταν εύκολο. Ακόμη αναζητούν τρόπους για πρόσβαση σε δεξαμενές, όπως π.χ. το ΕΣΠΑ, αντί να αναζητούν ουσιαστικές διεξόδους ανάπτυξης. Αυτή η εποχή ωστόσο έχει ανεπιστρεπτί τελειώσει». Συμπλήρωσε δε, ότι αρκετοί επιχειρηματίες επιλέγουν να απομυζήσουν τα κουφάρια των εταιριών τους, προκειμένου να διασώσουν την προσωπική τους τσέπη.

Σύμφωνα με τον Απόστολο Βακάκη, σε αυτήν τη νοοτροπία συνέβαλε και η κοντόφθαλμη στρατηγική των πιστωτικών ιδρυμάτων, που χρηματοδότησαν άκριτα μια μη παραγωγική οικονομία, με αποτέλεσμα σήμερα να πληρώνουν το κόστος αυτής της επιλογής «μένοντας με τον μουτζούρη». «Η στάση αυτή οδήγησε τους μετόχους των τραπεζών στο να είναι απλώς… πρώην πλούσιοι», πρόσθεσε.

Σχολιάζοντας την «ανεξήγητη« όπως την χαρακτήρισε, σταθεροποίηση της ζήτησης στην ελληνική αγορά, τη στιγμή που η πραγματική οικονομία νοσεί και δεν έχει βρει ακόμη αναπτυξιακές διεξόδους, ο διευθύνων σύμβουλος της  Jumbo σημείωσε ότι «Είναι μια παραδοξότητα αυτό που συμβαίνει στη χώρα, αυτή είναι η υποκειμενική εξήγηση που δίνω».

Στη συνέχεια έστρεψε τα βέλη του κατά της ασκούμενης πολιτικής λέγοντας ότι έχει δοθεί βάρος μόνο σε περιοριστικές πολιτικές, οι οποίες υλοποιούνται, έστω και άγαρμπα, χωρίς ωστόσο να έχει αποσαφηνιστεί η αντιστροφή της τάσης. «Η ανάπτυξη είναι μια επιλογή και δεν υπάρχει σχέδιο για το πώς θα πάμε εκεί». Οπως υποστήριξε το 2014 τα περιθώρια να συνεχιστεί η ίδια πολιτική τελειώνουν και θα πρέπει να υπάρξουν σοβαρές κατευθύνσεις προς μια υγιή επιχειρηματικότητα. «Ακόμη και χελώνα καρέτα-καρέτα να είσαι, υπάρχει ένα είδος προστασίας. Δεν καταλαβαίνω γιατί στην Ελλάδα δεν προστατεύεται ο επενδυτής μέσα από ένα πλέγμα διευκολύνσεων» επισήμανε χαρακτηριστικά.

Ωστόσο, σύμφωνα με τον ίδιο, το ευεργέτημα της κρίσης είναι το γεγονός ότι έφερε εξορθολογισμό κόστους, με την προσφορά να συναντά τα επίπεδα της ζήτησης, αλλά και το ότι «δημιούργησε το ηθικό περιθώριο να προχωρήσουμε σε κάποιες βασικές αλλαγές λειτουργίας, που πριν ήταν αδιανόητες. Αυτές είναι που μπορούν να αυξήσουν και την παραγωγικότητά μας», σχολίασε, συμπληρώνοντας ότι πρέπει να δοθεί στήριξη σε τομείς όπου υπάρχει στρατηγικό πλεονέκτημα.

Σύμφωνα με τον Απόστολο Βακάκη, για την Jumbo, η κρίση δημιουργεί ευκαιρίες όπως επισήμανε αναφερόμενος στα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου της χρήσης 2013-2014, όπου καταγράφηκε αύξηση πωλήσεων 5,82%.

Αναλυτικά: 

♦ Το δίκτυο στην Ελλάδα παρουσίασε αύξηση πωλήσεων 3%

♦ Στην Κύπρο, παρά τις επιπτώσεις από την πρόσφατη βίαιη ένταξή της σε πρόγραμμα δημοσιονομικής προσαρμογής, οι πωλήσεις του δικτύου Jumbo εμφάνισαν αύξηση 12% στο α’ τρίμηνο της χρήσης. Αναφορά έγινε και στην ζημία που υπέστη η Jumbo ύψους 23,58 εκατ. ευρώ εξαιτίας της απομείωσης τραπεζικών καταθέσεων, ποσό που καταγράφηκε πλήρως στη χρήση 2012-2013.

♦ Οι πωλήσεις στη Βουλγαρία κινούνται έντονα ανοδικά με ποσοστό που ξεπερνά το 20%

♦ Τα παραπάνω σε συνδυασμό με το γεγονός πως το α’ τρίμηνο της χρήσης αποτελεί το πλέον αδύναμο για τον όμιλο, αλλά και με το γεγονός ότι το Δεκέμβριο προγραμματίζεται η επίσημη είσοδος της Jumbo στη ρουμανική αγορά, οδήγησαν στην πρόβλεψη για αύξηση πωλήσεων κατά 2%-4% στο τέλος της χρήσης 2013-2014 και κερδοφορία στα 75 εκατ. ευρώ.

♦ Η ανταγωνιστικότητα του ομίλου Jumbo παραμένει βασικό ζητούμενο γι” αυτό υπάρχει μια προληπτική συγκράτησης του μικτού περιθωρίου κέρδους στο επίπεδο του 48% επί των πωλήσεων. Σήμερα το ποσοστό αυτό κυμαίνεται στο 51% λόγω της εύνοιας από νομισματικές διαφορές και μειωμένα μεταφορικά κόστη.

♦ Στόχος σε ορίζοντα πενταετίας η Jumbo να έχει δίκτυο 12-18 καταστημάτων στη Ρουμανία. Το ύψος των επενδύσεων βαθμηδόν θα μειώνεται σταθεροποιούμενο στα 35 εκατ. ευρώ, χωρίς ωστόσο να υπονομεύεται η παραγωγικότητα του ομίλου

(Visited 1 times, 1 visits today)
By