Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024

Νέα «διόδια» στο Λονδίνο από το 2019

Μια ακόμα χρέωση για τους κατόχους αυτοκινήτων, η τρίτη κατά σειρά, θα ισχύσει από τον Απρίλιο του 2019 για όλα τα οχήματα που θα θέλουν να κινηθούν στο κέντρο του Λονδίνου και δεν καλύπτουν τις τελευταίες προδιαγραφές ρύπων.

Η σημερινή ζώνη χρέωσης που ισχύει τόσο για το Congestion Charge (11,5 λίρες, 07:00 – 18:00, Δευτέρα – Παρασκευή, θα διατηρηθεί και για το ULEZ (Ultra Low Emission Zone). Σε αυτή θα επιτρέπονται αυτοκίνητα diesel προδιαγραφών Euro 6  και νεότερα, αυτοκίνητα βενζίνης Euro 4 και νεότερα, μοτοσικλέτες Euro 3 και νεότερες και ελαφρά επαγγελματικά, λεωφορεία και φορτηγά  Euro 5 και νεότερα. Ταυτόχρονα, παραμένει η διευρυμένη ζώνη του LEZ (Low Emission Zone), στην οποία υπάρχει χρέωση από 100 έως 200 λίρες για τα βαρέα οχήματα diesel πρώτης άδειας πριν το 2006.

Η ζώνης χρέωσης θα ισχύει 365 ημέρες το χρόνο και 24 ώρες την ημέρα, ενώ δεν θα παύει ούτε τις γιορτές και τις αργίες. Ειδική σήμανση θα δημιουργηθεί και γι’ αυτή τη ζώνη χρέωσης, ενώ οι παραβάτες θα εντοπίζονται από κάμερες, που θα διασταυρώνουν τα στοιχεία των αυτοκινήτων σχετικά με το αν επιτρέπεται ή όχι να κυκλοφορούν.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις, περίπου 1.5 εκατομμύρια αυτοκίνητα δεν θα μπορούν να εισέλθουν σ τη νέα αυτή ζώνη χρέωσης χωρίς να πληρώσουν. Οι ιδιοκτήτες τους θα πρέπει είτε να τα αφήνουν κλειδωμένα, είτε να τα αναβαθμίσουν, είτε να τα αλλάξουν, αν δεν επιλέξουν τη μετακίνηση με τα δημόσια μέσα μεταφοράς.

Το μέτρο αυτό  θα πλήξει περισσότερο τους επαγγελματίες και τις εταιρείες, που θα πρέπει να αλλάξουν το στόλο των οχημάτων τους για να μπορούν να κάνουν παραδόσεις και μεταφορές αγαθών στο κέντρο του Λονδίνου. Οι 12 λίρες ημερησίως είναι προφανώς δυσβάσταχτες για κάποιον που πρέπει να εισέρχεται στο κέντρο καθημερινά.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το Λονδίνο είναι από τις ελάχιστες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες που λαμβάνει τόσο δραστικά μέτρα για την κυκλοφορία των ρυπογόνων αυτοκινήτων στο κέντρο του. Παρά τις προειδοποιήσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για βαριά πρόστιμα σε χώρες όπως η Βρετανία, η Γερμανία, η Τσεχία και η Ισπανία, στις οποίες η ποιότητα του αέρα συνεχώς υποβαθμίζεται και απομακρύνεται από τους στόχους της Ε.Ε., μόνο το Λονδίνο –και μόνο στο κέντρο του- έχει προβεί σε αντίμετρα χρήσης ρυπογόνων αυτοκινήτων.

Την πρακτική του Λονδίνου αναμένεται να ακολουθήσουν πλέον και πολλές άλλες ευρωπαϊκές πόλεις, υπό την απειλή προστίμων από την ευρωπαϊκή επιτροπή. Με τα αντίμετρα κυκλοφορίας στις πόλεις, αναμένεται να ωφεληθούν ιδιαίτερα οι πωλήσεις υβριδικών και ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Επίσης οι εταιρείες παροχής υπηρεσιών ταξί ή κοινής χρήσης οχημάτων θα αντικαταστήσουν σταδιακά την ιδιοκτησία ενός αυτοκινήτου, καθώς η χρήση του θα γίνεται ολοένα και περισσότερο δύσκολη και με υψηλό κόστος, ειδικά στις πόλεις.

By