Πέμπτη, 18 Απριλίου, 2024

New York Times: Αν θες να μάθεις την Αθήνα, κοίταξε τα γκράφιτι στους τοίχους της

Για τον καλλιτέχνη με το όνομα iNo στόχος είναι να τραβήξει την προσοχή των πολιτών γύρω από την κοινωνική κατάσταση στην Ελλάδα.

1

«Ο κόσμος στην Ελλάδα βρίσκεται κάτω από μεγάλη πίεση. Νιώθει την ανάγκη να δράσει, να αντισταθεί και να εκφραστεί» δηλώνει ο καλλιτέχνης, ο οποίος υποστηρίζει ότι η οικονομική κρίση προκάλεσε ένα ξέσπασμα δημιουργικής ενέργειας το οποίο με τη σειρά του μετέτρεψε την Αθήνα σε μία σύγχρονη Μέκκα της τέχνης του δρόμου στην Ευρώπη.

«Αν θες να μάθεις για την πόλη, μπορείς να κοιτάξεις τους τοίχους της» δηλώνει ο iNo ο οποίος συνήθιζε να φτιάχνει γκράφιτι στα τρένα, ωστόσο πρόσφατα πήρε την απόφαση να χρησιμοποιήσει σαν καμβά τις προσόψεις των κτιρίων.

Εκτός από τον iNo δεκάδες άνθρωποι με ανησυχίες βρίσκουν ευκαιρία να εκφραστούν μέσα από μία εικόνα. Όπως για παράδειγμα ένας Ελληνας οδοντίατρος ο οποίος μαστίζεται από την οικονομική κρίση. Με μοναδικό εφόδιο ένα σπρέι αλλάζει εντελώς τη μορφή ενός ετοιμόρροπου κτιρίου ζωγραφίζοντας μια εικόνα που ουδεμία σχέση έχει με το επάγγελμά του. Έναν μασκοφόρο που ρίχνει μια μολότοφ.

«Η μεσαία και εργατική τάξη στην Ελλάδα έχουν καταστραφεί από την κρίση» δηλώνει ο οδοντίατρος με το ψευδώνυμο «Μάπετ». «Στόχος μου είναι να μεταφέρω ένα κοινωνικό και πολιτικό μήνυμα και να κάνω τον κόσμο να σκεφτεί» συμπληρώνει.

Όπως αναφέρει η εφημερίδα «The New York Times» η αστυνομία στην Αθήνα πολύ σπάνια συλλαμβάνει «γκραφιτάδες». Παρόλα αυτά πολλοί επιλέγουν να εργαστούν διακριτικά τη νύχτα, φορώντας μάσκες και αρνούμενοι να πουν το πραγματικό τους όνομα.

Για κάποιους το γκράφιτι αποτελεί μια μορφή βανδαλισμού ενώ υπάρχουν κι εκείνοι που κάνουν λόγο για καινοτόμες δημιουργίες. Αλλωστε τι καλύτερο από το να διοχετεύει κανείς το άγχος της καθημερινότητας σε έναν πολύχρωμο «πίνακα». Κι αν κρίνει κανείς από τη γενικότερη δυσφορία μπορεί εύκολα να κατανοήσει την εξάπλωσή των γκράφιτι σε κάθε γωνιά της πόλης.

Μερικά γκράφιτι του Ino:

1 2 3 4 5 7 8 9

By