Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024

«Πικρός καφές» για τα Starbucks

H αύξηση των πωλήσεων ήταν απογοητευτική σε όλες τις γεωγραφικές ζώνες όπου δραστηριοποιείται.

Χαμηλές πτήσεις στις πωλήσεις για το δ’ τρίμηνο του 2017 σημείωσε η αλυσίδα καφέ Starbucks, με βάση όσα ανακοίνωσε την περασμένη Πέμπτη.

Η αύξηση των πωλήσεων ήταν απογοητευτική σε όλες τις γεωγραφικές ζώνες όπου δραστηριοποιείται και η επιβράδυνση στις πωλήσεις της δεν περιορίστηκε μόνο στην άκρως κορεσμένη αμερικανική αγορά.  Σύμφωνα με το δίκτυο CNBC, αυτό αποδίδεται στη χαμηλή ζήτηση για τις προσφορές που προωθούσε η εταιρεία, ιδίως κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου.

Σε συνέντευξή του ο διευθύνων σύμβουλος της Starbucks Κέβιν Τζόνσον επισήμανε ότι οι πωλήσεις των προϊόντων της εταιρείας και οι προσφορές της κατά τη διάρκεια των Χριστουγέννων κινήθηκαν σε χαμηλότερα επίπεδα σε σύγκριση με τις αρχικές εκτιμήσεις. Ως εκ τούτου, οι πωλήσεις της εταιρείας σε συγκρίσιμο αριθμό καταστημάτων αυξήθηκε το περασμένο τρίμηνο κατά 2% έναντι αρχικών προβλέψεων των αναλυτών για αύξηση των πωλήσεων στο 3%, σύμφωνα με το Consensus Metrix.

Εντούτοις, το τέταρτο και τελευταίο τρίμηνο του 2017 η Starbucks σημείωσε αύξηση στο καθαρό της εισόδημα στα 2,25 δισ. δολάρια, έναντι 751,8 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρονιά. Επίσης, τα κέρδη της εταιρείας διαμορφώθηκαν στα 58 λεπτά ανά μετοχή από 57 λεπτά που ήταν οι αρχικές εκτιμήσεις.

Χαμηλότερες των εκτιμήσεων ήταν και η αύξηση των πωλήσεων στην αμερικανική αγορά, ενώ μειωμένες πωλήσεις κατέγραψε στις περιοχές της Ευρώπης, της Αφρικής και της Μέσης Ανατολής. Οι αναλυτές ανέμεναν αύξηση των πωλήσεων κατά 1,6%. Σύμφωνα με τον κ. Τζόνσον, παρά τα εντυπωσιακά δώρα υψηλής τεχνολογίας που προσέφερε η εταιρεία κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου, οι πωλήσεις παρέμειναν υποτονικές. Σε αυτήν την «απογοητευτική», σύμφωνα με τα λεγόμενα της εταιρείας, κατάσταση συνέβαλαν και οι προσφορές ανταγωνιστριών εταιρειών, όπως συνέβη με την εξίσου δημοφιλή αμερικανική εταιρεία fast food, McDonald’s.

Η McDonald’s πρόσφατα άρχισε να διαφημίζει ροφήματα όπως ο καπουτσίνο, ο μακιάτο και ο καφές μόκα με μόλις 2 δολάρια. Ο Α.Β. Μέντεζ, αναλυτής στη Frost Investment Advisors, δήλωσε στο πρακτορείο ειδήσεων Bloomberg ότι δεύτερο συνεχόμενο τρίμηνο παρατηρείται απροσδόκητη επιβράδυνση στις πωλήσεις της εταιρείας, ενώ επισήμανε ότι «οι επενδυτές έχουν υψηλότερες προσδοκίες».

Η χαμηλή πτήση των πωλήσεων της εταιρείας προκάλεσε αναταράξεις και στις αγορές, με τη μετοχή της εταιρείας να υποχωρεί την Παρασκευή μέχρι και 5,2% στα 57,40 δολ., σημειώνοντας από τον Ιούλιο τη μεγαλύτερη πτώση κατά τη διάρκεια διαπραγμάτευσης της μετοχής της.

Αξίζει να σημειωθεί ότι σταθερή άνοδος στις πωλήσεις γνώρισε η εταιρεία στην Κίνα, δεδομένης της απήχησης που έχουν τα προϊόντα της στην ασιατική χώρα. Ειδικότερα, οι πωλήσεις της εταιρείας σε συγκρίσιμο αριθμό καταστημάτων σημείωσαν αύξηση 6%. Σύμφωνα με τον κ. Τζόνσον, θετικές είναι οι επιδόσεις της εταιρείας σε χώρες όπως οι ΗΠΑ και η Κίνα, που αποτελούν και σημεία αναφοράς για τη Starbucks. Ο ίδιος προσέθεσε ότι «η Κίνα διατηρεί τα ηνία».

By