Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024

Προσφυγή πανεπιστημιακών στο ΣτΕ για τις μεταγραφές

Με δικαιολογητικό την αντισυνταγματικότητα των αποφάσεων του Υπουργείου Παιδείας

aristoteleio-panepistimio-thessalonikis-apth

Προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας κατέθεσαν η Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του ΕΜΠ, το Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών της Πολυτεχνικής Σχολής του ΑΠΘ και 115 μέλη του Διδακτικού και Ερευνητικού Προσωπικού των Σχολών αυτών (καθηγητές) για τις μεταγραφές φοιτητών στα Πανεπιστήμια.

Οι καθηγητές χρησιμοποιούν ως δικαιολογητικό το ότι προσκρούουν στο Σύνταγμα τόσο οι αποφάσεις του υπουργού Παιδείας όσο και οι σχετικοί νόμοι για τη διαδικασία.

Στην προσφυγή των καθηγητών, η οποία θα συζητηθεί ενώπιον τη Ολομέλειας του ΣτΕ και θα υποστηριχθεί από τον δικηγόρο Δ. Μέλισσα, υπογραμμίζεται, ότι οι διατάξεις των άρθρων 53 του νόμου 4264/2014 και 47 του νόμου 4274/2014 παραβιάζουν το άρθρο 4, 5, 16, 24 και 106 του Συντάγματος και ως εκ τούτου, οι στηριζόμενες επ” αυτών δύο επίμαχες αποφάσεις (προσβαλλόμενες) του υπουργού Παιδείας, είναι μη νόμιμες και ακυρωτέες.

Αναλυτικότερα, οι καθηγητές ζητούν να ακυρωθούν:

1) Η υπ” αριθ. Φ1/161748/Β3/2014 απόφαση του υπουργού Παιδείας για την «ρύθμιση θεμάτων για τη μεταφορά θέσης εισαγωγής με οικονομικά κριτήρια του σχολικού έτους 2013−2014 στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

2) Η υπ” αριθ. Φ1/161753/Β3/2104 απόφαση του υπουργού Παιδείας για την «ρύθμιση θεμάτων για τη μεταφορά θέσης εισαγωγής πολυτέκνων, τριτέκνων και ειδικών κατηγοριών».

Όπως υποστηρίζουν οι πανεπιστημιακοί καθηγητές, οι επίμαχες υπουργικές αποφάσεις αυξάνουν υπέρμετρα τον αριθμό των σπουδαστών καθώς και ότι ο νόμος για τις μεταγραφές δεν προβλέπει «ποιοτικά και κυρίως ποσοτικά κριτήρια με βάση τα οποία θα διεξαχθεί η επιλογή μεταξύ των δυνητικά δικαιούχων τη μεταφορά θέσης».

Αντίθετα, «προβλέπεται η αποδοχή όλων των αιτήσεων ως συνέπεια της ιδιότητας αυτών ως πολύτεκνων, τρίτεκνων, τέκνων με αδελφό ήδη φοιτητή, ορφανών τέκνων, αδελφών ή συζύγων ατόμων με αναπηρία, τέκνων θυμάτων τρομοκρατίας, πολύδυμων τέκνων ή με αδελφό που εισήχθη στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με διάκριση».

Επίσης, αναφέρεται, ότι δεν ελήφθη υπόψη η γνώμη των ΑΕΙ για την αιφνίδια και μαζική εισαγωγή των επιπλέον σπουδαστών εκ μετεγγραφής στις Σχολές τους, τη στιγμή που το ίδιο το αρμόδιο υπουργείο δεν είναι σε θέση να υπολογίσει καν τον τεράστιο αριθμό εισακτέων που επίκειται να παραλύσει το επίπεδο σπουδών και την εν γένει λειτουργία των Ιδρυμάτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Και αυτό, γιατί τα κριτήρια με τα οποία αποφασίστηκε η μετεγγραφή του μεγαλύτερου όγκου των αιτούντων δεν είναι ακαδημαϊκά και αντικειμενικά, αλλά υποκειμενικά και αυθαίρετα, καθώς βασίζονται σε τυχαία γεγονότα, όπως είναι η οικογενειακή και η οικονομική κατάσταση των αιτούντων.

By