Σάββατο, 20 Απριλίου, 2024

Πρόβλημα ρευστότητας στα ΕΛΤΑ – 250 εκατ. ευρώ χρωστάει το Δημόσιο

Σοβαρά προβλήματα ρευστότητας αντιμετωπίζουν τα Ελληνικά Ταχυδρομεία με τους εργαζόμενους σε αυτά να χτυπούν τον κώδωνα του κινδύνου.

Τα χρέη του Δημοσίου που φθάνουν σύμφωνα με την Πανελλήνια Ομοσπονδία Σωματείων Ταχυδρομικών (ΠΟΣΤ) τα 250 εκατ. ευρώ σε συνδυασμό με την μεγάλη οικονομική ζημιά που προκλήθηκε στα ΕΛΤΑ μετά από τις καθυστερήσεις στην απόδοση των χρημάτων προς τη ΔΕΗ, δημιουργούν μια εκρηκτική κατάσταση.

Όπως είπε την Τρίτη ο πρόεδρος της ΠΟΣΤ Γιώργος Βασιλόπουλος τα ημερήσια έσοδα του ΕΛΤΑ μετά από το θέμα που δημιουργήθηκε έχουν μειωθεί δραστικά προκαλώντας «οικονομική ασφυξία». Ο κ. Βασιλόπουλος έριξε ευθύνες στις διοικήσεις των δύο οργανισμών που όπως είπε ελέγχονται από το Υπερταμείο και συμπλήρωσε πως το πρόβλημα θα μπορούσε να είχε επιλυθεί, εάν οι διοικήσεις των ΕΛΤΑ και της ΔEΗ τηρούσαν τη μεταξύ τους σύμβαση, αντί να επιβαρύνουν τους ανύποπτους πελάτες τους καθώς τα ΕΛΤΑ εισπράττουν περί τα 500 εκατ. ευρώ ετησίως από τους λογαριασμούς ρεύματος.

«Η ΔΕΗ ενημερώνεται καθημερινά για την εξόφληση του συνόλου των λογαριασμών της στο δίκτυο των ΕΛ.ΤΑ. Επομένως, η όποια καθυστερημένη απόδοση εισπράξεων δημιουργούσε μια διεταιρική διαφορά και επ” ουδενί δεν προέκυπτε ασυνέπεια εκ μέρους των καταναλωτών», σημείωσε προσθέτοντας ότι στο θέμα των λογαριασμών της ΔΕΗ, τα ΕΛΤΑ δυσφημίστηκαν βάναυσα και άδικα, έχοντας δεχτεί ανυπολόγιστο εμπορικό πλήγμα, τη στιγμή που το μεγαλύτερο μερίδιο ευθύνης έχουν οι Διοικήσεις και των δύο επιχειρήσεων, καθώς επίσης και το ελληνικό Δημόσιο, που ως μέτοχος, ρυθμιστής και οφειλέτης δεν ανταποκρίνεται στις υποχρεώσεις του.

Μιλώντας για τα χρέη του Δημοσίου ο πρόεδρος της ΠΟΣΤ ανέφερε ότι το μεγαλύτερο κομμάτι των οφειλών αφορά την λεγόμενη Καθολική Ταχυδρομική Υπηρεσία.  ς Φορέας Παροχής Καθολικής Ταχυδρομικής Υπηρεσίας μέχρι το 2028, όπως όρισε ο σχετικός νόμος, τα ΕΛΤΑ είναι υποχρεωμένα να διατηρούν ένα εκτεταμένο ταχυδρομικό δίκτυο. Μέσα από αυτό και βάσει συγκεκριμένης σύμβασης μεταξύ δημοσίου και ΕΛΤΑ καλύπτονται οι ανάγκες όλων των κατοίκων και των επιχειρήσεων της χώρας, τόσο στα αστικά κέντρα, όσο και την περιφέρεια.

Το Ελληνικό Κράτος θα έπρεπε να έχει μεριμνήσει ιδιαιτέρως για την προστασία της περιουσίας του και του δημόσιου συμφέροντος, δίνοντας τη δυνατότητα στα ΕΛΤΑ να προσαρμοστούν, να επιβιώσουν και να αναπτυχθούν.  Όμως, αντί της έγκαιρης καταβολής των υποχρεώσεών του και τη χρηματοδότηση επενδύσεων, συνεχίζει να οφείλει σχεδόν 250 εκατομμύρια ευρώ. Επίσης, αρνήθηκε τα προηγούμενα χρόνια τη χρηματοδότηση των ΕΛΤΑ από τα ευρωπαϊκά προγράμματα για εγκεκριμένα από την Ευρωπαϊκή Ένωση έργα ύψους 52 εκατομμυρίων ευρώ», τόνισε ο κ. Βασιλόπουλος.

Σύμφωνα με τον ίδιο υπολόγισαν και αιτήθηκαν στην Ε.Ε.Τ.Τ. για τα έτη 2013 – 2017 περίπου 250 εκατομμύρια ευρώ. «Τα ποσά αυτά έχουν ενσωματωθεί στις ετήσιες οικονομικές καταστάσεις και έχουν εγκριθεί από το ίδιο το κράτος στις Γενικές Συνελεύσεις των μετόχων. Η Ε.Ε.Τ.Τ., μόλις στις 26 Μαρτίου 2018 προχώρησε  σε επαλήθευση του καθαρού κόστους της Καθολικής Υπηρεσίας για τα έτη 2013-2015, προσδιορίζοντάς το σε 128 εκατομμύρια ευρώ, ποσό υπολειπόμενο σημαντικά από το υποβληθέν κόστος του παρόχου, που το υπολογίζει για την εν λόγω περίοδο σε 150 εκατομμύρια ευρώ. Εκκρεμεί η επαλήθευση του κόστους για τα έτη 2016-2017, για τα οποία τα ΕΛΤΑ εκτιμούν το κόστος σε περίπου 100 εκατομμύρια ευρώ.

Πέραν όλων αυτών, το δημόσιο χρωστά σήμερα και άλλα 35 εκατομμύρια ευρώ από ταχυδρομικές υπηρεσίες που έχουν παρασχεθεί στο πρόσφατο παρελθόν στο πλαίσιο άλλων υλοποιημένων συμβάσεων. Δεδομένου ότι το κράτος απέδωσε τις προηγούμενες ημέρες 22,5 εκατομμύρια ευρώ και σύμφωνα με πληροφορίες μας έχει δρομολογήσει για καταβολή τις επόμενες ημέρες άλλα 22,5 εκατομμύρια ευρώ, απομένουν οφειλές συνολικού ύψους 240 εκατομμυρίων ευρώ.

By