Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024

Reed Hastings: «Το Netflix δεν απειλείται από τον ανταγωνισμό από την Disney και την Amazon»

Βέβαια, το Disney Plus, το οποίο έχει το προσωνύμιο «Netflix Killer», αναμένεται να ανεβάσει τις εντάσεις του ανταγωνισμού μεταξύ των εταιρειών.

Ο CEO του Netflix, Reed Hastings, δήλωσε στο BBC ότι ανυπομονεί να αντιπαρατεθεί με την Disney, όταν η δεύτερη κυκλοφορήσει την δική της διαδικτυακή υπηρεσία streaming, το Disney Plus, την επόμενη χρονιά. «Ανταγωνιζόμαστε με την Amazon για πάνω από 10 χρόνια, οπότε έχουμε συνηθίσει τον υγιή, ισχυρό ανταγωνισμό», δήλωσε. Ενώ συμπλήρωσε πως: «Μας κάνει καλύτερους».

Βέβαια, το Disney Plus, το οποίο έχει το προσωνύμιο «Netflix Killer», αναμένεται να ανεβάσει τις εντάσεις του ανταγωνισμού μεταξύ των εταιρειών. Και ο Hastings παραδέχτηκε ότι η Disney, η οποία σύμφωνα με δημοσιεύματα, παρουσίασε εντυπωσιακά οικονομικά αποτελέσματα την Πέμπτη, είναι μια «εξαιρετική» εταιρεία.

Το Netflix έχει ήδη πάνω από 130 εκατ. συνδρομητές σε πάνω από 190 χώρες, και στοχεύει να κερδίσει ακόμα περισσότερους χρήστες και να αυξήσει τις συνδρομές του στην Ασία. Την Πέμπτη, η εταιρεία αποκάλυψε τα σχέδιά της για 17 προγράμματα που θα γυριστούν στην Ασία, και τα οποία θα κυκλοφορήσουν την επόμενη χρονιά. Η Ινδία αποτελεί μια εξαιρετικά μεγάλη αγορά για την εταιρεία. Μάλιστα, λάνσαρε την πρώτη της παραγωγή εκεί, ένα εγκληματικό θρίλερ, το «Sacred Games».

Η Νότια Κορέα αποτελεί επίσης μια μεγάλη αγορά-στόχος για την εταιρεία, καθώς όπως δήλωσε ο Hastings στο BBC η Κίνα θα ήταν μια δύσκολη αγορά για να κατακτηθεί. «Στην Κίνα χρειάζεσαι κυβερνητική άδεια», δήλωσε χαρακτηριστικά, ενώ συμπλήρωσε πως «καθώς οι υπηρεσίες ταινιών της Apple και της Disney έκλεισαν εκεί πριν δύο ή τρία χρόνια, καταλήξαμε στο ότι δεν θα μπορούσαμε να λάβουμε άδεια, και επομένως στοχεύουμε κάπου αλλού».

Ραγδαία ανάπτυξη με ανησυχητικό χρέος;

Την πρώτη της χρονιά στο χρηματιστήριο, το 2002, το Netflix είχε λιγότερους από ένα εκατ. συνδρομητές, αλλά από τότε έχει γνωρίσει σημαντική ανάπτυξη. Ο γίγαντας του streaming πρόσθεσε επτά εκατομμύρια νέους πελάτες τους τελευταίους μήνες, με το σύνολο των πελατών του να φτάνει στα πάνω από 137 εκατομμύρια.

Όμως, κριτικοί δήλωσαν ότι το μεγαλύτερο μέρος της ανάπτυξης αυτής βασίστηκε σε μη βιώσιμα επίπεδα χρέους και ότι η εταιρεία θυσιάζει χρήματα με το να συνεχίζει να επενδύει σε νέες παραγωγές. Η εταιρεία είχε αρνητική ταμειακή ροή 690 εκατ. δολαρίων κατά τη διάρκεια των τριών μηνών μέχρι τον Σεπτέμβρη.

Αλλά ο Hastings υποστηρίζει ότι τα επίπεδα του χρέους της εταιρείας είναι «αρκετά βιώσιμα». «Συνεχίζουμε να επεκτεινόμαστε στον κόσμο και επενδύουμε σε περιεχόμενο πριν από τα έσοδά μας. Και αυτό που επιτυγχάνεται με αυτόν τον τρόπο, είναι να προσελκύουμε νέους συνδρομητές, και γι’ αυτόν τον λόγο στο χρηματιστήριο βρισκόμαστε πάνω από 1.000% τα τελευταία πέντε χρόνια, γιατί η επένδυση είναι τόσο επιτυχημένη», υπογράμμισε.

By