Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024

Τι θα πει ο Σαμαράς με Shenzhen, Hutchinson, Fosun και Zongtian

Επενδύσεις σε λιμάνια και αεροδρόμια θα επιχειρήσει να «κλείσει» ο πρωθυπουργός στην Κίνα.

Του Νίκου Φιλιππίδη

SamarasΣε «κινεζική επενδυτική αποικία» θα μπορούσε να μετατραπεί η Ελλάδα αν γίνει πράξη απλώς ένα μέρος από τα επενδυτικά σχέδια που συζητούν οι δύο πλευρές τους τελευταίους μήνες.

Στην ατζέντα των επαφών του πρωθυπουργού στην Κίνα αναμένεται να βρεθούν επενδύσεις σε αεροδρόμια και λιμάνια.

Στην κορυφή των επαφών αναμένεται να βρεθεί το αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος. Μέχρι στιγμής εκπρόσωποι μεγάλων εταιρειών από την Κίνα ( Shenzhen Airport και Friedmann Pacific Asset Management) έχουν έλθει δύο φορές στην Ελλάδα και σε επαφές που είχαν με τον πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά και τον υπουργό Οικονομικών Γιάννη Στουρνάρα εκδήλωσαν επίσημο ενδιαφέρον για την εξαγορά του αεροδρομίου. Ενδεικτικό των προθέσεων τους είναι το γεγονός ότι έριξαν στο τραπέζι και την πρόταση για αγορά και του ποσοστού της Hochtief. Τώρα που οι Γερμανοί πούλησαν το 26,7% η ελληνική πλευρά πιστεύει ότι δεν αλλάζουν οι …ισορροπίες καθώς ο πλειοδότης του διαγωνισμού παίρνοντας το 55% εξασφαλίζει και το μάνατζμεντ της εταιρείας. Οι Κινέζοι επιχειρούν να μετατρέψουν την Αθήνα σε διαμετακομιστικό κέντρο με στόχο την προώθηση των Κινεζικών προϊόντων στην Ευρώπη.

Στελέχη μάλιστα του οικονομικού επιτελείου κάνουν λόγο για κινεζικό ενδιαφέρον και για περιφερειακά αεροδρόμια μεταξύ των οποίων και το υπό κατασκευή αεροδρόμιο του Καστελίου για το οποίο έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον η κινεζική Fosun, µια επενδυτική εταιρεία-κολοσσό, οι µετοχές της οποίας διαπραγµατεύονται στο Χρηµατιστήριο του Χονγκ Κονγκ.

Στα λιμάνια η κυβέρνηση, έχοντας προκρίνει το μοντέλο της ολικής παραχώρησης των δύο μεγάλων λιμένων της χώρας στον Πειραιά και τη Θεσσαλονίκη, είτε με την παραχώρηση του συνόλου των δραστηριοτήτων των λιμένων, είτε με πώληση μετοχών, γνωρίζει πως η κινεζική Cosco θα πάρει θέση διεκδίκησης του ΟΛΠ.

Αλλωστε, η Cosco έχει ήδη έλθει σε επαφή με την κυβέρνηση γνωστοποιώντας μεγάλη προσφορά, που σύμφωνα με πληροφορίες κινείται στο επίπεδο του 1 δισ. ευρώ, για την απόκτηση του ελέγχου του μεγαλύτερου λιμένα της χώρας.

Για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, όπου οι διαδικασίες τρέχουν παράλληλα με τον ΟΛΠ, πληροφορίες αναφέρουν ότι μέχρι στιγμής ενδιαφέρονται περισσότεροι από πέντε διεθνείς παίκτες, στους οποίους περιλαμβάνεται και η κινεζική Hutchinson. Οπως και στην περίπτωση της Cosco, η έτερη κινεζική εταιρεία που έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης δείχνει να προτιμά τις ολικές παραχωρήσεις, πιέζοντας μάλιστα να ολοκληρωθούν το συντομότερο δυνατόν οι διαδικασίες και να ληφθούν οι τελικές αποφάσεις.

Τις επενδυτικές δυνατότητες στην Ελλάδα συζήτησαν προ ημερών ο υπουργός Οικονομικών με τον Λιου Ζονγκτιάν πρόεδρο της σημαντικής Κινεζικής εταιρείας αλουμινίου China Zongtian Holdings.

By