Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024

Σάρωσε η Black Friday -Αύξηση πάνω από 40% στον τζίρο των καταστημάτων

Εξαιρετικά θετικός ήταν ο απολογισμός της Black Friday στην Ελλάδα, σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία.

«Oι καταναλωτές φάνηκαν να ευχαριστήθηκαν τις στοχευμένες αγορές τους κυρίως στα ηλεκτρονικά είδη, με αποτέλεσμα η «Mαύρη Παρασκευή» να εξελιχθεί σε «άσπρη μέρα» για τα ταμεία κυρίως των μεγάλων και ισχυρών της αγοράς, αλλά και όσων μικρομεσαίων είχαν γεμάτα ράφια και γενναίες προσφορές», είπε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ) Βασίλης Κορκίδης.

Οι εκτιμήσεις, όπως μετέδωσε το δελτίο του Alpha, κάνουν λόγο για σημαντική αύξηση του τζίρου των καταστημάτων, σε ποσοστό πάνω από 40%, σε σχέση με την αντίστοιχη ημέρα του 2016, όταν ουσιαστικά είχε εφαρμοστεί για πρώτη φορά στην Ελλάδα ο θεσμός της Black Friday.

Πάντως, οι οιωνοί ήταν θετικοί ήδη από το πρωί της «Μαύρης Παρασκευής», καθώς εκατοντάδες άνθρωποι είχαν σχηματίσει ουρές από τα ξημερώματα για να μπουν στο κατάστημα που ήθελαν και να αγοράσουν προϊόντα της αρεσκείας τους.

Στην Αθήνα, ο πλέον εμπορικός δρόμος της πρωτεύουσας, η οδός Ερμού, ήταν σχεδόν απροσπέλαστος λόγω της κοσμοσυρροής, ενώ το ίδιο συνέβη επίσης στη Θεσσαλονίκη, στην Πάτρα και σε άλλες πόλεις της χώρας.

Οι καταναλωτές προτίμησαν να αγοράσουν κυρίως ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά είδη, όπως τηλεοράσεις, κινητά τηλέφωνα, ηλεκτρονικούς υπολογιστές, αλλά και πολλά κόμικ και παιδικά παιχνίδια. Ωστόσο, είναι χαρακτηριστικό ότι λόγω Black Friday είχαν προχωρήσει σε μεγάλες προσφορές ακόμα και ζαχαροπλαστεία ή φούρνοι, για να μην αναφερθούμε στο… γραφείο κηδειών στην Κρήτη που έκανε… εκπτώσεις -άλλωστε, φέτος συμμετείχαν πολύ περισσότερες επιχειρήσεις στη «Μαύρη Παρασκευή».

«Τη 2η χρονιά εφαρμογής στην Ελλάδα, η Black Friday της μίας ημέρας επεκτάθηκε σε τριήμερο, αλλά ακόμα και σε εβδομάδα. Το ξεχείλωμα αυτό μας προειδοποιεί ότι του χρόνου κάποιοι θα ζητάνε Greek Black Week», προειδοποίησε πάντως ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ κ. Κορκίδης, ο οποίος τόνισε ότι «αυτό που πρέπει να γίνει πρώτα απ” όλα για να πάρει ανάσες το εμπόριο είναι να σταθεροποιηθεί η κατανάλωση και να έχει μια ανθεκτικότητα».

Ταυτόχρονα, ανέφερε ότι «παρά το γεγονός ότι σε αυτές τις προωθητικές ενέργειες το πλεονέκτημα το έχουν οι μεγάλοι και ισχυροί της αγοράς, εμείς οι μικρομεσαίοι δεν πρέπει να γυρίζουμε την πλάτη, αλλά πρέπει να ακολουθούμε και να διεκδικούμε το μερίδιο του τζίρου που μας αναλογεί».

«Να έχουμε τα ράφια μας γεμάτα για να μπορέσουμε να έχουμε εμπόρευμα την περίοδο των εορτών και να το πουλάμε σε προσιτή τιμή για τον καταναλωτή, αλλά και με αξιοπρεπές κέρδος για εμάς», ευχήθηκε παράλληλα ο κ. Κορκίδης.

Υπενθυμίζεται ότι το επόμενο ραντεβού των καταναλωτών με τις προσφορές, αλλά μόνο για τις αγορές μέσω ίντερνετ, είναι η Εβδομάδα Ηλεκτρονικού Εμπορίου, η οποία ξεκινά την ερχόμενη Παρασκευή, 1η Δεκεμβρίου, και θα διαρκέσει έως την Πέμπτη 7 Δεκεμβρίου.

Η Εβδομάδα Ηλεκτρονικού Εμπορίου διοργανώνεται για πέμπτη συνεχή χρονιά από τον Ελληνικό Σύνδεσμο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GRECA) και τελεί υπό την αιγίδα του υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης. Στην περσινή αντίστοιχη εβδομάδα συμμετείχαν πάνω από 250 ηλεκτρονικά καταστήματα και καταγράφηκε αύξηση του τζίρου κατά 69,59% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2015.

Χαμός και στην Κύπρο

Aλλά και στην Κύπρο ήταν… ευεργετική η Black Friday. Όπως μεταδίδει το politisnews, η εντατική καμπάνια των επιχειρήσεων λιανικής πώλησης είχε αποτέλεσμα και οδήγησε χιλιάδες Κύπριους στα καταστήματα. Η ανταπόκριση του κοινού, μάλιστα, ξεπέρασε τις προσδοκίες των λιανεμπορικών επιχειρήσεων.

Και στη Μεγαλόνησο δεν έλειψαν και περιπτώσεις όπου σχηματίστηκαν ουρές σε καταστήματα πριν ανοίξουν οι πόρτες, με τους πελάτες να επιχειρούν να μπουν πρώτοι για να αποκτήσουν σε προνομιακή τιμή προϊόντα που είχαν εντοπίσει, είτε σε ειδικά φυλλάδια, είτε από τα SMS που εστάλησαν κατά κύματα τις τελευταίες ημέρες, είτε μέσα από το διαδίκτυο.


Σύμφωνα με μια πρώτη εικόνα που κατέγραψε ο Παγκύπριος Σύνδεσμος Λιανικού Εμπορίου, σε σχέση με πέρυσι η επισκεψιμότητα στα καταστήματα ήταν αυξημένη κατά 35% και ο τζίρος κατά 45%. Ενδεικτικά, στο εμπορικό κέντρο της Λεμεσού, MY MALL Limassol, κατεγράφη τριπλασιασμός της κίνησης, καθώς το πρωί μπήκαν 5.780 άτομα από 2.000 πέρυσι.

«Αυτό που ζήσαμε ήταν κάτι το πρωτόγνωρο. Φαίνεται ότι ο κόσμος θέλει τον θεσμό. Την επόμενη χρονιά ο θεσμός θα είναι πιο έντονος και δυνατός», σχολίασε στον «Πολίτη» ο γενικός γραμματέας του Παγκύπριου Συνδέσμου Λιανικού Εμπορίου (ΠΑΣΥΛΙΕ) Μάριος Αντωνίου. «Ήταν μια πολύ καλή ημέρα για τις επιχειρήσεις και τους καταναλωτές», πρόσθεσε.

Την τιμητική τους και στην Κύπρο είχαν κυρίως καταστήματα τεχνολογίας και ηλεκτρονικών προϊόντων, στα οποία μάλιστα τα προϊόντα σε προσφορά εξαντλήθηκαν τις πρώτες ώρες λειτουργίας των καταστημάτων. Αξίζει να σημειωθεί ότι η κίνηση ήταν αυξημένη και τις απογευματινές ώρες, ενώ στην ενίσχυση της διείσδυσης του θεσμού συνέβαλε και το γεγονός ότι μετείχαν και μη λιανεμπορικές επιχειρήσεις, όπως τράπεζες (η Τράπεζα Κύπρου με επιβράβευση επιπλέον βαθμών στο Πρόγραμμα Πιστότητας Ανταμοιβή) και αεροπορικές εταιρείες (Cobalt).

By