Παρασκευή, 19 Απριλίου, 2024

Σε 18 μήνες θα δούμε ηλεκτρική Harley Davidson

Ακούγεται μάλλον παράδοξο η μάρκα που έκανε την vintage αισθητική και τεχνολογία άποψη, να πρωτοστατεί σε μια εντελώς νέα τεχνολογία και αγορά. Ωστόσο η Harley βλέπει ότι δημιουργείται μια νέα τάση, μεγάλων δυνατοτήτων.

Εκεί που η αγορά των μεγάλων συμβατικών μοτοσικλετών συρρικνώνεται, έρευνες αποδεικνύουν ότι αυτή των ηλεκτρικών μοτοσικλετών θα αυξηθεί κατά 45% έως το 2020.

Αυτό που δεν ξεκαθάρισε η Harley Davidson είναι αν η αναμενόμενη ηλεκτρική της μοτοσικλέτα θα είναι μια αισθητικά «καθαρόαιμη» κατασκευή ή θα έχει τη μορφή του project Live Wire που παρουσίασε το 2014 και έβγαλε και σε παγκόσμια περιοδεία το 2015, για να βολιδοσκοπήσει, με χιλιάδες test ride σε Ευρώπη και ΗΠΑ, τις διαθέσεις των αναβατών.

Όπως βλέπουμε στις εικόνες και στο σχετικό video, η Live Wire του 2014 ήταν μια άκρως λειτουργική μοτοσικλέτα, της οποία ο ηλεκτρικός κινητήρας απέδιδε 74 ίππους, η αυτονομία της στα περίπου 100 χιλιόμετρα και το σημαντικότερο, δεν ήταν εντελώς αθόρυβη. Σε πλήρη επιτάχυνση, παρήγαγε ήχο… τουρμπίνας, που έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον να προσέξετε στο σχετικό video.

Έκτοτε η τεχνολογία των συσσωρευτών έχει προχωρήσει αρκετά και πιθανότατα τόσο οι επιδόσεις, όσο και η αυτονομία της ηλεκτρικής Harley Davidson κανονικής παραγωγής να είναι σημαντικά αναβαθμισμένες. Άλλωστε, σύμφωνα με τον οικονομικό διευθυντή της εταιρείας, Τζον Όλιν, η αμερικανική μάρκα θα επενδύσει 25-50 εκ. δολάρια κάθε χρόνο τα επόμενα χρόνια στην ανάπτυξη ηλεκτρικών μοντέλων, ώστε να καταστεί πρωτοπόρος σε αυτό τον τομέα.

Τα παραπάνω δεν πρέπει να τρομάζουν τους παραδοσιακούς αγοραστές της μάρκας, τουλάχιστον όχι προς το παρόν. Το αντίθετο μάλιστα, καθώς αν καταφέρουν και έχουν στην κατοχή τους αρκετές παραδοσιακές Harley, στο μέλλον, όταν τα πάντα θα είναι ηλεκτρικά, αυτές θα πωλούνται πανάκριβα σε λάτρεις των παραδοσιακών κινητήρων. Όπως έγινε με τους δίσκους βινυλίου στη μουσική βιομηχανία, δεκαετίες μετά την επικράτηση των cd και του online streaming.

By