Πέμπτη, 18 Απριλίου, 2024

Στο «κόκκινο» επτά δημόσια έργα

Τι έδειξαν οι επιθεωρήσεις που έκαναν ομάδα ευρωβουλευτών και το Γραφείο Προϋπολογισμού του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου

limenergates

Μόνο με θαύμα μπορούν να ολοκληρωθούν μέχρι τα τέλη του χρόνου ορισμένα από τα επτά προβληματικά έργα που επιθεώρησε ομάδα ευρωβουλευτών και το Γραφείο Προϋπολογισμού του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

Σήμερα, κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου στην Αθήνα, οι ευρωβουλευτές υποστήριξαν πως γνωρίζουν τις συνέπειες της κρίσης ρευστότητας και των κεφαλαιακών ελέγχων.

Ταυτόχρονα, όμως, ζητώντας το αδύνατο, απεύθυναν «έκκληση στην ελληνική κυβέρνηση να συμβάλλει στην ολοκλήρωση των έργων αυτών που χρηματοδοτούνται με ευρωπαϊκά κονδύλια». Όπως είπε η επικεφαλής της αποστολής Ingeborg Grassle, «η Ελλάδα θα παρουσιάζει άλλη εικόνα όταν ολοκληρωθούν τα έργα αυτά για τα οποία η χρηματοδότηση ολοκληρώνεται έως το τέλος της χρονιάς».

Το κλιμάκιο επισκέφθηκε / επιθεώρησε τα εξής έργα:

• την κατασκευή του μετρό της Θεσσαλονίκης (1200 εκατομμύρια ευρώ από κονδύλια της ΕΕ) ,

• την αποκατάσταση της λίμνης Κάρλα (42 εκατομμύρια ευρώ) ,

• την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου της Κεντρικής Ελλάδας (E65) – τμήμα Ξυνιάδα – Τρίκαλα (900 εκατομμύρια ευρώ) ,

• την ολοκλήρωση της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων Τιθορέα – Λιανοκλάδι – Δομοκός (930 εκατομμύρια ευρώ) ,

• το σύστημα ηλεκτρονικού εισιτηρίου στην Αττική (35 εκατομμύρια ευρώ),

• το Εθνικό Κτηματολόγιο (28 εκατομμύρια ευρώ)

• Το τεχνολογικό σύστημα για το ελληνικό εθνικό μητρώο (42 εκατομμύρια ευρώ)

Τα περισσότερα από τα συγκεκριμένα έργα παρουσιάζουν μεγάλες καθυστερήσεις και στην ουσία αρκετά εξ” αυτών θα ενταχθούν και στο νέο ΕΣΠΑ 2014 – 2020 ενώ θα έπρεπε να ολοκληρωθούν μέχρι το τέλος του έτους.

Ορισμένα, όπως το μετρό Θεσσαλονίκης (όπως εξήγησαν και οι ευρωβουλευτές) αντιμετωπίζουν τον κίνδυνο πλήρους διακοπής της χρηματοδότησης γιατί η ελληνική πλευρά δεν έχει παρουσιάσει μέχρι σήμερα ρεαλιστικό χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης. Για το Εθνικό Κτηματολόγιο, η κυβερνητική πλευρά δεσμεύτηκε στο κλιμάκιο των Ευρωβουλευτών ότι θα ολοκληρωθεί μέχρι το 2020, χωρίς να τους πείσει με δεδομένη τη μέχρι τώρα πορεία του έργου.

By