Σάββατο, 20 Απριλίου, 2024

Στο μάτι της Netflix μπαίνει η Amazon

Σε μονομαχία προσκαλεί η Amazon.com την Netflix, την εταιρεία με το μεγαλύτερο επί πληρωμή online δίκτυο τηλεόρασης του κόσμου, αφότου ανακοίνωσε πως θα λανσάρει παγκοσμίως την δική της υπηρεσία video streaming.

Η Amazon, η οποία προσέφερε μέχρι σήμερα την υπηρεσία της σε συγκεκριμένες μόνο χώρες, ανακοίνωσε τα σχέδιά της στο τέλος της προηγούμενης εβδομάδας, μέσα από ένα blog post της σχετικά με το «The Grand Tour», το νέο reality show που ετοιμάζει, στο οποίο θα πρωταγωνιστήσουν οι αστέρες της παλιάς δημοφιλούς σειράς του BBC «Top Gear».

Οι κορυφαίοι και πιο ακριβοπληρωμένοι Βρετανοί παρουσιαστές επιστρέφουν στις 18 Νοεμβρίου στη μικρή οθόνη, μέσω της συνδρομητικής πλατφόρμας Amazon prime.

Στη νέα εκπομπή που ακούει στον τίτλο «The Grand Tour» κι έχει το μεγαλύτερο κόστος σε παγκόσμιο επίπεδο, πρωταγωνιστούν οι Jeremy Clarkson, Richard Hammond και James May. Όπως φαίνεται από το τρέιλερ που έδωσαν στην δημοσιότητα οι τρεις δημοφιλείς πρωταγωνιστές έχουν ετοιμάσει μια σειρά από εκπληκτικά σενάρια, με αναφορές στον James Bond και στο mission impossible με τον Tom Cruise, τα οποία θα περιλαμβάνουν γυρίσματα με στρατιωτικά ελικόπτερα, άρματα μάχης, καμήλες, εκρήξεις, jet ski, ακόμα και καράβια στην έρημο.

«Τον Δεκέμβριο, το σόου θα κάνει πρεμιέρα σε 200 χώρες και περιοχές σε όλο τον κόσμο, αποκλειστικά για την Amazon» όπως έγραψε η εταιρεία στην ιστοσελίδα της. Τα σχέδια μάλιστα της εταιρείας ανέφερε και ο διευθύνων σύμβουλος της, Jeff Bezos, στο Twitter.

Η Amazon, η μεγαλύτερη online εταιρεία λιανικών πωλήσεων παγκοσμίως, έχει δαπανήσει δισεκατομμύρια δολάρια για την αδειοδότηση, τον προγραμματισμό και την πραγωγή πρωτότυπων εκπομπών και ταινιών, ως προνόμιο της Prime υπηρεσίας της. Οι πελάτες που πληρώνουν 99 δολάρια το χρόνο για να απολαμβάνουν την δωρεάν αποστολή των αγαθών τους σε συνδυασμό με άλλα προνόμια, θα αποκτήσουν πλέον και πρόσβαση σε μια βιβλιοθήκη νέων και παλιών σειρών, χωρίς κανένα επιπλέον κόστος.

Η επέκταση της υπηρεσίας βίντεο της εταιρείας με έδρα το Σιάτλ, είναι μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που θα μπορούσε να αντιμετωπίσει η Netflix, η οποία δραστηριοποιείται σε περισσότερες από 190 χώρες, μετά την ολοκλήρωση της διεθνούς επέκτασής της τον Ιανουάριο. Αυτή τη στιγμή είναι διαθέσιμη σχεδόν παντού εκτός από τη Συρία, τη Βόρεια Κορέα, την Κίνα και την Κριμαία, ανέφερε προσφάτως η εταιρεία.

Η Amazon χρηματοδότησε και ανέπτυξε την υπηρεσία βίντεο με στόχο να αυξήσει τις πωλήσεις άλλων προϊόντων, όπως παπούτσια, απορρυπαντικά πλυντηρίου, βιβλία και άλλα. Το σκεπτικό είναι πως όσο περισσότεροι άνθρωποι παρακολουθούν τις σειρές της Amazon κι όσο περισσότερο παραμένουν στον ιστότοπό της τόσο πιο πιθανό είναι να ψωνίσουν πολλά από τα προϊόντα της.

Για να προσφέρει την υπηρεσία βίντεο σε όλο τον κόσμο, η Amazon χρειάστηκε να εξασφαλίσει παγκόσμια δικαιώματα προβολής τα οποία να ικανοποιούν και τις εκάστοτε τοπικές ρυθμιστικές αρχές. Σημάδι των σχεδίων της να επεκταθεί στο online τηλεοπτικό πεδίο ήρθαν από τις αρχές του χρόνου, όταν η εταιρεία ξεκίνησε να διασφαλίζει παγκόσμια δικαιώματα για συγκεκριμένο περιεχόμενο το οποίο θα προβληθεί το τρέχον έτος, σύμφωνα με πηγές προσκείμενες στο ζήτημα.

Αν και ακούγεται λογικό για την Amazon να προωθήσει το βασικό της πρόγραμμα και σε άλλες αγορές, η διασφάλιση των δικαιωμάτων για την διανομή ολόκληρου του τηλεοπτικού περιεχομένου της ανά τον κόσμο θα μπορούσε να αποδειχτεί πολύ δαπανηρη για την εταιρεία, δήλωσε ο Michael Pachter, αναλυτής της Wedbush Securities Inc.

Αξίζει να υπενθυμίσουμε ότι οι υπηρεσίες βίντεο streaming, όπως το YouTube και η Netflix είναι εξαιρετικά δημοφιλείς στις αναπτυγμένες χώρες της Δύσης. Για τις ξένες αγορές, βέβαια, όπου λιγότεροι άνθρωποι έχουν πρόσβαση σε σταθερό ευρυζωνικό δίκτυο, αποτελούν ιδιαίτερη πρόκληση.

By