Σάββατο, 20 Απριλίου, 2024

Στο σφυρί το 10% της Αττικής Οδού

Την πώληση του 10% της Αττικής Οδού δρομολογεί η Τράπεζα Πειραιώς, το οποίο απέκτησε από την αγορά των καλών στοιχείων ενεργητικού της Αγροτικής Τράπεζας, όταν η τελευταία διασπάστηκε. 

Η πώληση του ποσοστού στον οδικό άξονα έρχεται την στιγμή που η κυκλοφορία οχημάτων στην Αττική Οδό έχει ανακάμψει μετά από μια 6ετία πτωτικής πορείας.

Σύμφωνα με πληροφορίες, στην παρούσα φάση οι υφιστάμενοι μέτοχοι, ήτοι ο Όμιλος Ελλάκτωρ που κατέχει το 59,2%  των μετοχών, η J&P Άβαξ με 20,8%, ΕΤΕΘ ποσοστό 10,0231% και η Γαλλική EGIS PROJECTS S.A. με 0,04%, κρατούν ουδέτερη στάση καθώς να δουν το τίμημα στο οποίο θα βγει προς πώληση το ποσοστό.

Έτσι παρά το γεγονός ότι οι παραπάνω βασικοί μέτοχοι έχουν λόγο στη διαδικασία (διαθέτουν το δικαίωμα πρώτης προαίρεσης), δεν φέρονται θετικοί σε αυτή τη φάση να δεσμεύσουν κεφάλαια για να αυξήσουν κατά 10% τη συμμετοχή τους στην Αττική Οδό (το ποσοστό θα επιμεριστεί αναλογικά) και από την στιγμή δε που η σύμβαση παραχώρησης λήγει το 2024, δηλαδή σε έξι χρόνια από σήμερα.

Να σημειωθεί ότι το 2016 η κυκλοφορία των οχημάτων στην Αττική Οδό σημείωσε αύξηση περί το 5% με την κίνηση στον αυτοκινητόδρομο να σταθεροποιείται σταδιακά, έχοντας, βέβαια, τα προηγούμενα χρόνια βρεθεί σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα.

Το 2016 ο τζίρος της Αττικής Οδού σημείωσε μικρή άνοδο φθάνοντας στα 171,2 εκατ. ευρώ ( 162,7 εκατ. ευρώ το 2016) με το κόστος πωληθέντων να παραμένει σταθερό. Αποτέλεσμα ήταν να βελτιωθεί το μικτό περιθώριο κέρδους, εξέλιξη η οποία σε συνδυασμό με τη μείωση των χρηματοοικονομικών εξόδων κατά περίπου 43% οδήγησε τα κέρδη προ φόρων στα 63,7 εκατ. ευρώ από 50 εκατ. ευρώ το 2015. Τα κέρδη μετά από φόρους εκτινάχθηκαν στα 44,7 εκατ. ευρώ από 29,2 εκατ. το 2015.

Υπενθυμίζεται ότι το έργο της Αττικής Οδού κόστισε περί τα 1,3 δισ. ευρώ περίπου. Το κόστος χρηματοδοτήθηκε κατά 35%, με το ποσό των 420 εκατ. ευρώ από το ελληνικό Δημόσιο, με συμμετοχή και πόρων του Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης.

By