Παρασκευή, 19 Απριλίου, 2024

Στον όμιλο Δασκαλαντωνάκη το ποσοστό της TUI στην Grecotel

«Φρένο» στις κρατήσεις στην Ελλάδα για το γερμανικό κολοσσό

tui

Αλλαγές, οι οποίες πάντως είχαν δρομολογηθεί από τον περασμένο Μαϊο, προ του δημοψηφίσματος, πραγματοποιεί η TUI στην Ελλάδα, η οποία εφέτος το καλοκαίρι και λόγω της γενικότερης αβεβαιότητας παρουσιάζει χαμηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης από τις υπόλοιπες βασικές της ευρωπαϊκές αγορές.

Ο γερμανικός όμιλος, ενεργοποιώντας παλιότερη ρήτρα, πουλά το 50% που κατέχει στην Grecotel και όπως διευκρινίζει, η αποχώρηση από το μετοχικό κεφάλαιο της Grecotel δεν έχει καμιά σχέση με τη σημερινή κατάσταση στην Ελλάδα. Ορισμένες πληροφορίες που προέρχονται από στελέχη του ομίλου στη Γερμανία, κάνουν λόγο για ένα τίμημα μεταξύ 40 – 50 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με το tornosnews, η TUI έκανε πράξη απόφαση, που έχει ληφθεί προ έτους για αποχώρησή της από το μετοχικό κεφάλαιο της μεγάλης ελληνικής αλυσίδας. Η απόφαση είχε οριστικοποοιηθεί το Μάιο- λέει η TUI- και σχετίζεται με τον εξορθολογισμό του ξενοδοχειακού της χαρτοφυλακίου. Με την ανακοίνωση του νέου brand της TUI Hotel Blue κρίθηκε ότι πρέπει να αποχωρήσει από την Grecotel.H συνεργασία των δυο πλευρών παραμένει ισχυρή, αφού το σύνολο των 23 ξενοδοχείων της Grecotel εξακολουθούν να υποστηρίζονται από τα προγράμματα και τα συστήματα κρατήσεων της TUI, η οποία ενισχύει στην Ελλάδα το ρόλο της ως τουρ οπερέιτορ.

Ως προς την ελληνική αγορά, εφέτος κινείται χαμηλότερα από τις αρχικές προσδοκίες του tour operator, ο οποίος διακινεί συνολικά 2,2 εκατ. τουριστών στη χώρα μας. Ο γερμανικός κολοσσός είχε προϋπολογίσει εφέτος, με βάση και τις περυσινές επιδόσεις- ρεκόρ, αύξηση στις θέσεις του για την Ελλάδα κατά 10%, ωστόσο με βάση τα μέχρι στιγμής στοιχεία, η αύξηση τελικά για εφέτος για τον όμιλο είναι οριακή, στο 1%.

Δεδομένων πάντως των δύσκολων συνθηκών, η διοίκηση του ομίλου εμφανίζεται ικανοποιημένη από τις επιδόσεις στην ελληνική αγορά εφέτος κι ενδεικτικό ως προς το τελευταίο αποτελεί και το γεγονός ότι επέλεξε να παρουσιάσει, στις αρχές της εβδομάδας, το χειμερινό του πρόγραμμα για τη σεζόν 2015/ 2016 από τα Χανιά της Κρήτης. Μάλιστα, ο γερμανικός κολοσσός υποστηρίζει ότι διαθέτει ένα μερίδιο κοντά στο 30% των τουριστικών πακέτων των Γερμανών για Ελλάδα.

Σημειώνεται εδώ ότι ο ετήσιος ρυθμός ανάπτυξης για την Ελλάδα που καταγράφει τα τελευταία χρόνια η TUI, κυμαίνεται στο 10%, γεγονός το οποίο δείχνει ότι εσωτερικά στον όμιλο προωθούνται συνολικά οι ελληνικοί προορισμοί.

Οι υπόλοιπες αγορές

Συνολικά, σε όλες τις αγορές όπου δραστηριοποιείται, ο μεγαλύτερος tour operator της Γερμανίας έχει αυξήσει τις κρατήσεις του για εφέτος το καλοκαίρι, σε ποσοστό 6%, με βάση τα πιο πρόσφατα στοιχεία στο τέλος του Απριλίου, ενώ η χειμερινή σεζόν 2014/ 2015 έκλεισε με μία αύξηση κατά 3%. Τα ταξίδια σε πιο μακρινούς προορισμούς είναι αυτά που έδωσαν ώθηση στον όμιλο, με τη ζήτηση για τις ΗΠΑ να διαμορφώνεται σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα, ήτοι στο 45%, τη Δομινικανή Δημοκρατία να σημειώνει αύξηση ως προορισμός κατά 34%, το Μεξικό κατά 22%, ο Μαυρίκιος κατά 41% και οι Μαλδίβες κατά 16%. Σημαντική ζήτηση παρατηρείται επίσης για διακοπές πολυτελείας και αλλά και γνωστές αλυσίδες ξενοδοχείων.

Στους κοντινότερους προορισμούς, »πρωταθλητές» εφέτος το καλοκαίρι αναδεικνύονται η Ιμπιζα, η Πορτογαλία, η Κροατία, η Αίγυπτος, ενώ και οι κρατήσεις για Τουρκία κινούνται ανοδικά σε σχέση με πέρυσι.

Για τη χειμερινή σεζόν 2015/ 2016, ο όμιλος σκοπεύει να διατηρήσει τις τιμές συνολικά σταθερές με χαμηλότερες τιμές κυρίως για τα πιο μακρινά ταξίδια, όπου θα προστεθούν μάλιστα πέντε νέοι προορισμοί, όπως το Κατάρ, η Ιαπωνία, η Νότια Κορέα κ.α.

By