Δευτέρα, 27 Μαΐου, 2019

Suzuki GSX-1300R Hayabusa: Τίτλοι τέλους για το θρυλικό ιαπωνικό Γεράκι

Η Suzuki Hayabusa, η 1η μοτοσυκλέτα παραγωγής που ξεπέρασε τα 300 χλμ./ώρα, θα σταματήσει να παράγεται από τους Ιάπωνες λόγω νέων προδιαγραφών. Με τις επιδόσεις και την μοναδική της εμφάνιση η Hayabusa έγινε γνωστή και σε εκείνους που δεν ασχολούνται με το “άθλημα”. Τι έπεται για τους Ιάπωνες.

Η Suzuki GSX-1300R Hayabusa, με εμπορική πορεία που φτάνει τις δύο δεκαετίες, είναι ένα από τα μακροβιότερα μοντέλα στη σύγχρονη εποχή των δύο τροχών και επίσημα η ταχύτερη μοτοσυκλέτα του 20ού αιώνα, που μπορεί να κυκλοφορήσει νόμιμα σε δημόσιο δρόμο χωρίς καμία μετατροπή, έτσι ακριβώς όπως έρχεται από το εργοστάσιο.

suzuki-hayabusa-end-of-production-4

Η υπερ-μοτοσυκλέτα της Suzuki έκανε για πρώτη φορά την εμφάνισή της το 1998 σε μια δεκαετία που η μάχη μεταξύ των ιαπωνικών εργοστασίων για το ποιο θα δημιουργήσει την ταχύτερη και ισχυρότερη παραγωγής βρέθηκε στο απόγειο της. Πριν από αυτή είχε προηγηθεί η Kawasaki με το ZZ-R1100 που άνοιξε τον χορό με τις υπερεπιδόσεις του και το Honda CBR1100 Blackbird που το ξεπέρασε. Και τα δύο έφτασαν σχεδόν στα 300 πραγματικά χλμ./ώρα αλλά δεν τα ξεπέρασαν.

suzuki-hayabusa-end-of-production-3

Με τον τετρακύλινδρο κινητήρα των 1.300 κ.εκ. που απέδιδε 173 ίππους η νέα τότε μοτοσυκλέτα της Suzuki τάραξε για τα καλά τα νερά καθώς ήταν η ισχυρότερη της εποχής με μεγάλη διαφορά από τις άλλες. Είχε εντυπωσιακή αεροδυναμική σχεδίαση που την ξεχώριζε μέχρι και σήμερα και οι επιδόσεις της δεν ήταν το μόνο δυνατό σημείο της αφού εξέπληξε και με την σπορ συμπεριφορά της. Δημιουργήθηκε όμως για να είναι η ταχύτερη και αυτό το πέτυχε με την τελική της να ξεπερνά τα 300 πραγματικά χλμ./ώρα με μετρήσεις της εποχής να δίνουν μέγιστη ταχύτητα έως 312 χλμ./ώρα. Θρυλικό είναι και το όνομά της αφού Hayabusa είναι το όνομα ενός ιαπωνικού γερακιού που όταν επιτίθεται στο θήραμά του μπορεί να φτάσει σε αυτές τις ταχύτητες.

suzuki-hayabusa-end-of-production-2

Η πρώτη γενιά της Hayabusa δεν τάραξε μόνο τα νερά με τις επιδόσεις της αλλά και τους Ευρωπαίους νομοθέτες και αυτό οδήγησε σύντομα τα εργοστάσια στην περίφημη “συμφωνία κυρίων” όπου οι μοτοσυκλέτες δεν θα έδειχναν ξανά αυτόν τον μαγικό αριθμό στα κοντέρ τους και θα περιορίζονταν με ηλεκτρονικό κόφτη.

Κατά τη διάρκεια της εμπορικής της πορείας η Suzuki Hayabusa δέχτηκε μόλις μία μεγάλη ανανέωση που πραγματοποιήθηκε το 2008 με τον κυβισμό του κινητήρα να ανεβαίνει στα 1.340 κυβικά και την δύναμη στους 197 ίππους. Ελαφρώς άλλαξε και η σχεδίαση η οποία όμως παρέμεινε πιστή στο αρχικό σχέδιο, όπως και το πλαίσιο που δέχτηκε πολύ μικρές αλλαγές.

Οι προδιαγραφές μοτοσυκλετών Euro 4 όμως που ισχύουν αυτή τη στιγμή (διαφορετικές από εκείνες των αυτοκινήτων) και οι παρόμοιες προδιαγραφές που έχουν υιοθετήσει και άλλες χώρες εκτός Ευρώπης -αφορούν και άλλα στοιχεία εκτός από τις εκπομπές ρύπων- δεν επιτρέπουν στη Suzuki να συνεχίσει την παραγωγή που ανακοίνωσε επίσημα το τέλος της που για την Ευρώπη έρχεται στις 31 Δεκεμβρίου.

Ο θρύλος της Hayabusa ξεπέρασε τα στενά όρια των δύο τροχών και έκανε την ιαπωνική μοτοσυκλέτα διάσημη σε όλους τους λάτρεις της ταχύτητας, ενώ ο πολύ δυνατός κινητήρας της έγινε βάση τρελών μετατροπών και με τούρμπο και την ισχύ να ξεπερνά τους 500 ίππους, ενώ βρήκε θέση και κάτω από καπό αυτοκινήτων ακόμη και σε αγώνες.

suzuki-hayabusa-end-of-production-5

Οι Ιάπωνες τηρούν σιγή ιχθύος σχετικά με για μια μελλοντική έκδοση του Hayabusa με τις φήμες να μην έχουν σταματήσει ποτέ για μια νέα γενιά. Η πιθανότητα να δούμε νέο μοντέλο είναι μεγάλη καθώς η Suzuki έχει ανανεώσει τα δικαιώματα για χρήση του ονόματος αλλά κανείς δεν ξέρει κάτι παραπάνω από αυτό.

By