Κυριακή, 15 Δεκεμβρίου, 2019

Συμμαχίες στα Βαλκάνια αναζητά ο ΟΛΘ

Σύμφωνα με το επενδυτικό σχέδιο της ΟΛΘ Α.Ε., το ύψος των επενδύσεων τους πρώτους 33 μήνες, μετά την ανάληψη της διοίκησης της εταιρείας από το νέο επενδυτικό σχήμα, εκτιμάται ότι θα είναι ύψους 50 εκατομμυρίων ευρώ.

Επενδύσεις ή και συμμετοχή σε στρατηγικές συμμαχίες σε λιμάνια, εμπορευματικούς σταθμούς και συνδυασμένες μεταφορές στην Ελλάδα και τα Βαλκάνια βάζει σε προτεραιότητα η διοίκηση του Οργανισμού Λιμένα Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) προκειμένου να καταστήσει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης ένα «πραγματικά μεγάλο κέντρο συνδυασμένων μεταφορών σε όλο τον χώρο της ΝΑ Ευρώπης».

«Είμαστε σε κατεύθυνση αναζήτησης συνεργασιών σε Σόφια και Σκόπια και σε κάποιο σημείο στη Σερβία», σημείωσε κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου χθες Τετάρτη, ο εκτελεστικός πρόεδρος του ΟΛΘ Σωτήρης Θεοφάνης επισημαίνοντας πως σκοπός είναι η δημιουργία ενός εμπορευματικών σταθμών απευθείας συνδεδεμένων με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης (dry ports) σε αυτές τις χώρες. Ο ίδιος πρόσθεσε πως βρίσκονται σε εξέλιξη επαφές και οι πρώτες ανακοινώσεις αναμένονται το επόμενο διάστημα.

Η αγορά των Βαλκανίων είναι εξάλλου και ο βασικός στόχος του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, καθώς όπως σημείωσαν τα στελέχη του ΟΛΘ η αύξηση κατά 6% της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων που καταγράφηκε το 2018 σε σχέση με ένα χρόνο πριν οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην παρουσία της εταιρείας «transit» αγορές της Βουλγαρίας, της Δημοκρατίας της Βόρειας Μακεδονίας και της Σερβίας. Αντίστοιχα σημαντική είναι η παρουσία στην «transit» αγορά της Δημοκρατίας της Βόρειας Μακεδονίας σε ότι αφορά το συμβατικό φορτίο, ενώ παράλληλα η ΟΛΘ Α.Ε. επεκτάθηκε σε νέες αγορές, όπως αυτή του Κοσόβου.
Εκτός από την αύξηση της διακίνησης στο Λιμάνι της Θεσσαλονίκης, το τελευταίο διάστημα υπάρχει σε εβδομαδιαία βάση γραμμή Ro-Rο, η οποία συνδέει τη Θεσσαλονίκη με τα λιμάνια της Λεμεσού και της Χάιφα.

Η ενίσχυση του περιφερειακού ρόλου του λιμανιού της Θεσσαλονίκης είναι μονόδρομος για την εταιρεία. Όπως εξήγησε ο γενικός οικονομικός διευθυντής του ΟΛΘ Henrik M. Jepsen παρουσιάζοντας τα οικονομικά αποτελέσματα της προηγούμενης χρονιάς, είναι κομβικό για το λιμάνι το να αυξήσει το μερίδιο του στις transit αγορές ανταγωνιζόμενο άλλα λιμάνια της περιοχής.

«Καθώς η εταιρεία έχει βρει το βηματισμό της, έχει ανακτήσει την εμπιστοσύνη των πελατών του Λιμένα καθώς και το μεγαλύτερο μέρος του πελατολογίου της, είναι πλέον έτοιμη για το επόμενο βήμα: Το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης να αναδειχθεί σε μεταφορικό κόμβο διεθνούς εμβέλειας για τη Νοτιοανατολική Ευρώπη και τη Βαλκανική, συμβάλλοντας καθοριστικά στην ανάπτυξη της οικονομίας της Θεσσαλονίκης και της ευρύτερης περιοχής», σημείωσε ο κ. Θεοφάνης.

Για να γίνουν όμως όλα αυτά πραγματικότητα θα πρέπει να ολοκληρωθούν σημαντικές επενδύσεις που θα εκσυγχρονίσουν τις εγκαταστάσεις και τον εξοπλισμό του λιμένα. Βασικότερη επένδυση όλων είναι η επέκταση του 6ου προβλήτα. Αυτή τη στιγμή το έργο βρίσκεται στο στάδιο της ωρίμανσης, μια διαδικασία που όπως είπε ο πρόεδρος του ΟΛΘ προχωρά με καθυστερήσεις, οι οποίες όμως ξεπερνιούνται. Στόχος της εταιρείας είναι οι εργασίες να ξεκινήσουν το αργότερο μέσα στο πρώτο δίμηνο του 2020 και να έχουν ολοκληρωθεί μέσα στο 2023. Η εταιρεία συνεχίζει κανονικά το επενδυτικό της πρόγραμμα. Τους πρώτους 14 μήνες η σημερινή διοικητική ομάδα, σύμφωνα με τη στρατηγική επιλογή των μετόχων για άμεση αντικατάσταση του εξοπλισμού της εταιρείας και βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών, ολοκλήρωσε μια σειρά επενδύσεων όπως η αγορά 12 νέων γερανοφόρων οχημάτων και η βελτίωση των χώρων του ΣΕΜΠΟ.

Σύμφωνα με το επενδυτικό σχέδιο της ΟΛΘ Α.Ε., το ύψος των επενδύσεων τους πρώτους 33 μήνες, μετά την ανάληψη της διοίκησης της εταιρείας από το νέο επενδυτικό σχήμα, εκτιμάται ότι θα είναι ύψους 50 εκατομμυρίων ευρώ. Στο πλαίσιο αυτό, μέχρι το τέλος του 2020 αναμένονται να έχουν αποκτηθεί δύο νέες γερανογέφυρες διπλής ανύψωσης, 18 σειρών (ικανών να εξυπηρετούν πλοία χωρητικότητας έως 9.000 TEU). Εκτιμάται ότι ο εξοπλισμός θα παραδοθεί στις αρχές του 2021. Ακόμη μέχρι το τέλος του 2019 δρομολογείται η απόκτηση νέου Αυτοκινούμενου Γερανού, με ικανότητα ανύψωσης 140 τόνων και εκτιμώμενο χρόνο παράδοσης το τέλος του 2019.

By