Τετάρτη, 18 Ιουλίου, 2018

Τα αργεντίνικα McDonalds πάνε καλύτερα από τα αμερικάνικα

Οι μετοχές της McDonald’s σημείωσαν ρεκόρ την περασμένη εβδομάδα, αλλά ο μεγαλύτερος δικαιοδόχος της τα πηγαίνει ακόμη καλύτερα.

Η Arcos Dorados Holdings που εδρεύει στο Μπουένος Άιρες και λειτουργεί τα περισσότερα εστιατόρια McDonald’s στον κόσμο είδε τις μετοχές της να ανεβαίνουν 90% μέσα στην τελευταία χρονιά, ενώ εκείνες της αμερικανικής εταιρείας ανέβηκαν 35%.

Και η άνοδος, όπως φαίνεται, δεν θα σταματήσει εδώ. Η Arcos Dorados (σ.σ. Χρυσές Αψίδες), που λειτουργεί 2.160 McDonald’s στη Λατινική Αμερική, αναμένει περαιτέρω ανάπτυξη στη Βραζιία και την Αργεντινή, και προετοιμάζεται αυξάνοντας τις επενδύσεις. Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Arcos Dorados Σέρχιο Αλόνσο, η εταιρεία θα επενδύσει 500 εκατ. δολάρια μέχρι το 2019 για να ανοίξει 180 νέα εστιατόρια και να ανακαινίσει υπάρχοντα. Περίπου τα 2/3 των χρημάτων θα ξοδευτούν στη Βραζιλία, την μεγαλύτερη αγορά ανάμεσα στις 20 χώρες όπου η εταιρεία έχει παρουσία.

«Η δυναμική της ανάπτυξής μας συνεχίζεται», δήλωσε στο Bloomberg ο Αλόνσο. «Οι οικονομίες της Βραζιλίας και της Αργεντινής έχουν καλύτερες προοπτικές. Μεγαλώνουν γρήγορα και θα επικεντρωθούμε στο να διατηρήσουμε τους πελάτες μας και να κερδίσουμε νέους».

Οι εξαιρετικές επιδόσεις της εταιρείας τους τελευταίους 12 μήνες έρχονται ύστερα από ένα μεγάλο διάστημα πτωτικής πορείας. Τα αμερικανικά αποθετήρια έγγραφα της εταιρείας έπεσαν 80% από τα μέσα του 2014 μέχρι τις αρχές του 2016, και από τότε έχουν υπερτετραπλασιαστεί.

Τα δείγματα ανάκαμψης της Βραζιλίας έχουν βοηθήσει αρκετά. Η οικονομική δραστηριότητα τον Ιούλιο επεκτάθηκε πέρα από τις εκτιμήσεις των αναλυτών, υποδηλώνοντας την ήπια ανάκαμψη που άρχισε στο δεύτερο τρίμηνο και συνεχίστηκε στο τρίτο. Διαφαινόμενη ανάπτυξη συναντάμε και στην αργεντίνικη οικονομία, με 3,3% τον περασμένο Μάιο, σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα.

Η Arcos Dorados διατηρεί παρουσία και στη Βενεζουέλα, όπου οι επιχειρήσεις της αυτοσυντηρούνται, αν και συχνά το μενού πρέπει να προσαρμόζεται ανάλογα με τη διαθεσιμότητα προμηθειών. Η εταιρεία δεν σκοπεύει να εγκαταλείψει τη χώρα. «Το εμπορικό σήμα μας στη Βενεζουέλα είναι εξίσου δυνατό με της Βραζιλίας και της Αργεντινής, και έχουμε πολλούς δικαιοδόχους που συνεχίζουν να πιστεύουν στην επένδυσή τους», επεσήμανε ο Αλόνσο. «Περιμένουμε και ελπίζουμε η κατάσταση στη χώρα να εξελιχθεί θετικά».

By