Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024

Tα McDonald΄s παραδέχονται ότι έχουν πρόβλημα σχέσης με τους πελάτες

Της Susan Berfield

Δύσκολες στιγμές περνούν τελευταία τα McDonald’s, η μεγαλύτερη αλυσίδα εστιατορίων στον κόσμο. Κάποιοι από τους εργαζόμενους στις ΗΠΑ και πλήθος άλλων, ασκούν κριτική στους χαμηλούς μισθούς. Τα καταστήματα του δικτύου franchising, τα οποία αντιστοιχούν σχεδόν στο 90% του δικτύου των άνω των 14.000 καταστημάτων στις ΗΠΑ έχουν απογοητευτεί με την επέκταση του μενού και τις συνεχείς προωθήσεις. Οι πελάτες εκφράζουν πλέον παράπονα για την αργή εξυπηρέτηση.

Και τώρα ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Don Thompson παραθέτει το συμπέρασμα για την κατάσταση που αντιμετωπίζει στις ΗΠΑ η γιγαντιαία αλυσίδα φαστ-φουντ: «Χάσαμε μέρος της σχέσης μας με τους πελάτες». Αυτό το σχόλιο έκανε χθες, ύστερα από όταν η αλυσίδα ανακοίνωσε ότι οι πωλήσεις των καταστημάτων στις ΗΠΑ υποχώρησαν 0,2% το 2013. Ο αριθμός των πελατών υποχώρησε ακόμη περισσότερο: κατά 1,6%.

Ένα σχετικά καλό νέο είναι πως οι πελάτες δαπανούν ελάχιστα περισσότερα όταν επιλέγουν τα McDonald’s. Παγκοσμίως, οι πωλήσεις αυξήθηκαν μόνο 0,2% και 1,9% λιγότεροι πελάτες μπήκαν στα καταστήματα σε σχέση με το 2012. Τα έσοδα όμως της εταιρείας για το 2013 αυξήθηκαν 2%, στα 28,1 δισ. δολάρια.

Τα McDonald’s αντιμετωπίζουν σοβαρό ανταγωνισμό από αλυσίδες που προσφέρουν πιο φρέσκο φαγητό και τη φήμη πιο υγιεινής διατροφής και επίσης από αλυσίδες με φαγητό junk που δεν δίνει τέτοιες υποσχέσεις. Έτσι τα McDonald’s δημιούργησαν ένα McWrap κοτόπουλου και προσέφεραν φτερούγες Mighty Wings αλλά τίποτα από τα δύο δεν φαίνεται να προσέλκυσε περισσότερους πελάτες.

Η αλυσίδα πρόσθεσε επίσης το «& More» στο Dollar Menu του στις αρχές Νοεμβρίου, έτσι ώστε να περιλαμβάνει πλέον σάντουιτς που κοστίζουν 5 δολάρια. Τα αποτελέσματα από το νέο μενού είναι περίπου αυτά που ανέμενε η εταιρεία, λέει ο Thompson, χωρίς περισσότερες διευκρινίσεις.

Είπε, επίσης, ότι στα σχέδια της αλυσίδας McDonald’s φέτος είναι να προσφέρει εξατομικευμένα burgers ενώ θα δώσει έμφαση στον καφέ και το πρωινό. Άραγε αυτό σημαίνει ολοήμερη προσφορά πρωινού; Κανείς δεν μπορεί να πει. Αλλά κάτι τέτοιο θα επηρέαζε αρκετά το πρόβλημα «σχετικότητας» της McDonald ΄s.

(Visited 1 times, 1 visits today)
By