Δευτέρα, 19 Νοεμβρίου, 2018

Τα McDonald’s αλλάζουν και κερδίζουν

Τις καλύτερες πωλήσεις των τελευταίων πέντε ετών κατέγραψαν τα McDonald’s, δίνοντας την πεποίθηση στους επενδυτές ότι η μεγαλύτερη αλυσίδα μπέργκερ μπορεί να αντιμετωπίσει επιτυχώς τις αλλαγές που καταγράφονται στις προτιμήσεις του κοινού στις ΗΠΑ και παγκοσμίως.

Η αλυσίδα που είναι γνωστή για τα Bic Mac της και και της τεράστιες μερίδες τηγανητές πατάτες ανακοίνωσε ότι κατάφερε να προσελκύσει περισσότερους πελάτες στα εστιατόρια της τους πρώτους τρεις μήνες του έτους, για πρώτη φορά εδώ και χρόνια, καθώς προσαρμόζεται στις πιο υγιεινές επιλογές των καταναλωτών και ενώ ανταγωνίζεται νέους «παίχτες» στον τομέα των γρήγορων γευμάτων.

Οι παγκόσμιες συγκρίσιμες πωλήσεις, ένα βασικό στατιστικό για την εταιρεία, αυξήθηκαν κατά 6,6% το πρώτο τρίμηνο, ξεπερνώντας τις προσδοκίες της Wall Street που έκαναν λόγο για αύξηση 3,7%.

Τα αποτελέσματα αυτά δείχνουν την επιτυχία μιας διετούς προσπάθειας που ξεκίνησε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Στηβ Ίστμπρουκ με στόχο να προσελκύσει ξανά πελάτες στα καταστήματα fast food, που έχασαν περίπου 500 εκατομμύρια επισκέψεις μόνο στις ΗΠΑ από το 2012. «Δημιουργούμε καλύτερα McDonald’s και οι πελάτες το προσέχουν αυτό», δήλωσε ο Ίστμπρουκ την Τρίτη.

Τα McDonald’s πάνε κόντρα στην τάση που επικρατεί στην βιομηχανία των fast food με τις μετοχές της αλυσίδας να σημειώνουν άνοδο 25% φέτος, κυρίως λόγω των καλύτερων πωλήσεων. Το πρωί της Τρίτης οι μετοχές της εταιρείες σημείωσαν άνοδο 4,4% φθάνοντας τα 158,44 δολάρια.

Η 77χρόνη εταιρεία έχει πραγματοποιήσει μεγάλες αλλαγές στο μενού της από τότε που ο Ίστμπρουκ ανέλαβε επικεφαλής το 2015. Ο 49χρόνος Βρετανός έβαλε στόχο να κερδίσει ξανά τους πελάτες μέσω νέων μπέργκερς, ψηφιακών παραγγελιών και επιθετικής τιμολογιακής πολιτικής. Προσφέροντας για παράδειγμα αναψυκτικά στην τιμή του ενός δολαρίου και καφέ στα δύο δολάρια. H τιμή της μετοχής των McDonald’s έχει καταγράψει άνοδο της τάξης του 60% από τότε που ο Ίστμπρουκ, που πριν ήταν επικεφαλής της εταιρείας για την περιοχή της Βρετανίας και της Ευρώπη, ανέλαβε τα ηνία της επιχείρησης.

Οι συγκρίσιμες πωλήσεις στις ΗΠΑ, όπου τα McDonald’s πραγματοποιούν το ένα τρίτο του παγκόσμιου τζίρου τους, αυξήθηκαν κατά 3,9% το πρώτο τρίμηνο, ενώ οι αναλυτές περίμεναν αύξηση 3,2%. Η εταιρεία ανακοίνωσε πως η αύξηση αυτή προήλθε από τα νέα της μπέργκερ και τα φθηνά αναψυκτικά.

Το καθαρό εισόδημα της εταιρείας αυξήθηκε κατά 36% στα 1,7 δολάρια ανά μετοχή. Οι αναλυτές περίμεναν κέρδη 1,62 ανά μετοχή.

«Επιτέλους ο καταναλωτής γίνεται προτεραιότητα για τα McDonald’» καθώς η εταιρεία προχωρά σε μια «πολυεπίπεδη αλλαγή», σημειώνει ο Ντέιβιντ Πάλμερ της RBC.

Τον Μάρτιο τα McDonald’s ανακοίνωσαν ότι του χρόνου θα αρχίσουν να χρησιμοποιούν φρέσκο μπιφτέκι και όχι κατεψυγμένο στα Quarter Pounders που πωλούν στις ΗΠΑ. Πρόκειται για μια σημαντική αλλαγή σε ένα από τα πιο δημοφιλή προϊόντα της αλυσίδας, η οποία έρχεται καθώς η εταιρεία προσπαθεί να ανταποκριθεί στην μεγάλη ζήτηση που σημειώνεται για φρέσκα προϊόντα.

Εξάλλου η αμερικανική βιομηχανία φαγητού βιώνει δομικές αλλαγές λόγω της αλλαγής προτίμησης των καταναλωτών σε πιο υγιεινά προϊόντα. Την ίδια στιγμή οι τιμές των τροφίμων υποχωρούν συνεχώς στις ΗΠΑ, καθιστώντας το φαγητό στο σπίτι πιο φθηνό και αυξάνοντας με αυτό τον τρόπο τις πιέσεις που δέχεται η συγκεκριμένη βιομηχανία. Η είσοδος νέων αλυσίδων τα τελευταία χρόνια καθώς και τα αυξανόμενα εργατικά κόστη αποτελούν νέες προκλήσεις για τις αλυσίδες γρήγορου φαγητού.

«Πολύ κόσμος δεν έδινε καμία ευκαιρία στα McDonald’s τα τελευταία πέντε χρόνια», δηλώνει ο Τριπ Μίλερ, εταίρος της Gullane Capital Partners και μέτοχος της McDonald’s για 13 χρόνια. «Η επιχειρήσεις βρίσκεται σε πορεία ανάκαμψης και βλέπουμε τα πρώτα αποτελέσματα», πρόσθεσε.

By