Τρίτη, 16 Οκτωβρίου, 2018

Τα μεγάλα brands που λόγω δασμών θα αυξήσουν τις τιμές τους

Οι Δασμοί του Αμερικανού προέδρου Ντόναλντ Τραμπ οδηγούν σε υψηλότερο κόστος εισαγωγής για τις αμερικανικές εταιρείες και οι Αμερικανοί καταναλωτές είναι πιθανό να επιβαρυνθούν.

Ενώ ο Λευκός Οίκος πρόβαλε τα ζητήματα εθνικής ασφάλειας ως αιτιολόγηση των δασμών, υπάρχει επίσης μια πρακτική οικονομική συνιστώσα στα καθήκοντα του Τραμπ. Τα τιμολόγια στις ξένες εισαγωγές, όπως τα πλυντήρια ρούχων, ο χάλυβας και το αλουμίνιο, έχουν σχεδιαστεί για να κάνουν τα ξένα αγαθά ακριβότερα και συνεπώς οι κατασκευαστές των ΗΠΑ να γίνουν πιο ελκυστικοί.

Δεδομένου ότι έχουν τεθεί σε ισχύ αυτές οι τιμές, πολλές αμερικανικές εταιρείες, όπως η Coca-Cola και η Winnebago, δήλωσαν ότι αναγκάστηκαν να αυξήσουν τις τιμές επιβαρύνοντας τους καταναλωτές. Άλλες εταιρείες απειλούν να ακολουθήσουν το παράδειγμά τους.

Το μέσο κόστος των πλυντηρίων ρούχων αυξήθηκε κατά 17% μόλις τους τρεις τελευταίους μήνες, σύμφωνα με το The Wall Street Journal.

Ακολουθεί ένας κατάλογος μερικών από τα πιο γνωστά brands της Αμερικής που μίλησαν για τους νέους δασμούς και είτε αύξησαν τις τιμές τους ήδη είτε δήλωσαν ότι σχεδιάζουν να το κάνουν:

Coca-Cola

Η Coca-Cola είπε στις 27 Ιουλίου ότι θα αυξήσει τις τιμές των αναψυκτικών της στα μέσα του έτους.

«Υπάρχει κάποια ευρεία ώθηση στο κόστος εισροών που έχει εισέλθει και επηρεάσει τον δικό μας και πολλούς άλλους κλάδους,» δήλωσε ο CEO Τζέιμς Κουίνσεϊ στη The Wall Street Journal.

Ο Κουίνσεϊ ανέφερε τους δασμούς χάλυβα και αλουμινίου που ανακοίνωσε ο Τραμπ νωρίτερα αυτό το έτος ως μία από τις αιτίες αύξησης του κόστους, αλλά δεν διευκρίνισε πόσο υψηλή είναι η αύξηση της τιμής.

Winnebago

«Έπρεπε να πάμε στην αγορά λίγο πιο συχνά και λίγο πιο επιθετικά με κάποιες αυξήσεις των τιμών τελευταία», δήλωσε στη The Wall Street Journal τον Ιούλιο ο Michael Happe, Διευθύνων Σύμβουλος της Winnebago Industries.

Ο Happe δεν επιβεβαίωσε πόσο υψηλές ήταν οι αυξήσεις των τιμών.

Η εταιρεία έχει επίσης κάνει αλλαγές στο σχεδιασμό των RV για να μειώσει το κόστος.

Polaris Industries

Ο κ. Scott Wine, διευθύνων σύμβουλος της Polaris, μιας εταιρείας που κατασκευάζει μοτοσικλέτες, τετρακίνητα ποδήλατα και οχήματα χιονιού, δήλωσε σε πρόσφατη τηλεοπτική συνέντευξη μετά την ανακοίνωση των κερδών του για το δεύτερο τρίμηνο ότι η εταιρεία αύξησε τις τιμές σε ορισμένα αντικείμενα που επηρεάζονται από δασμούς όπως στις μοτοσικλέτες.

«Όπως εμείς και οι άλλοι αυξάνουμε τις τιμές, δημιουργεί έναν πραγματικό κίνδυνο πληθωρισμού στους πελάτες και την οικονομία μας, κάτι που μπορεί να είναι πιο επιβλαβές από τους ίδιους τους δασμούς», δήλωσε ο Wine, σύμφωνα με το Associated Press.

Η εταιρεία σκοπεύει να μεταφέρει την παραγωγή μοτοσυκλετών που πωλεί στην Ευρώπη από την Αϊόβα και συγκεκριμένα στην Πολωνία για να αποφύγει να χτυπηθεί από τους δασμούς της ΕΕ στα προϊόντα των ΗΠΑ, σύμφωνα με τη The Wall Street Journal.

Whirpool

Σε μια συνάντηση με επενδυτές τον Ιούλιο, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Whirlpool Marc Bitzer δήλωσε ότι το αυξανόμενο κόστος των πρώτων υλών που προέκυψε από τους δασμούς των ΗΠΑ στον τομέα του χάλυβα και του αλουμινίου ασκούσε πίεση στα κέρδη της εταιρείας.

Η εταιρεία δήλωσε ότι εξετάζει τις αυξήσεις των τιμών για να καλύψει αυτές τις δαπάνες, αλλά δεν διευκρινίζει πόσο.

General Motors

Τον Ιούνιο, η αυτοκινητοβιομηχανία General Motors έστειλε επιστολή στο αμερικανικό Υπουργείο Εμπορίου, προτρέποντας τον πρόεδρο των ΗΠΑ να εγκαταλείψει το σχέδιο αυτόματων δασμών, λέγοντας ότι θα οδηγήσουν σε αυξήσεις τιμών χιλιάδων δολαρίων, ανέφερε ο The Financial Times.

«Σε κάποιο σημείο, οι επιπτώσεις των δασμών θα γίνουν αισθητές από τους πελάτες. Με βάση την ιστορική εμπειρία, αν το κόστος μεταφερθεί στον καταναλωτή μέσω υψηλότερων τιμών οχημάτων, η ζήτηση για νέα οχήματα θα μπορούσε να επηρεαστεί», ανέφερε η επιστολή.

LG Electronics

Τον Ιανουάριο, η LG Electronics δήλωσε ότι θα αυξήσει τις τιμές των πλυντηρίων ρούχων κατά 4-8% τον Μάρτιο, ανέφερε το Reuters.

Αυτό σημαίνει περίπου 50 δολάρια επιπλέον ανά πλυντήριο, δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρείας στο Reuters.

MillerCoors

Ο Gavin Hattersley, Διευθύνων Σύμβουλος της MillerCoors, κατασκευαστής των Coors Lite και Miller Lite, είπε στο Bloomberg τον Ιούνιο ότι μπορεί να πρέπει να εξετάσει την αύξηση των τιμών προς την πλευρά του καταναλωτή.

«Δεν μπορώ απλά να απευθυνθώ στους μετόχους και να πω:»Απλά θα πρέπει να δεχτείτε ότι το κέρδος μας θα είναι 40 εκατ. δολάρια λιγότερα. Δεν λειτουργεί έτσι», είπε.

«Κοστίζει στον Αμερικανό καταναλωτή. Δεν είναι αυτό που ο πρόεδρος θέλησε να κάνει, κατά την άποψή μου, αλλά είναι μια συνέπεια αυτού που έκανε», πρόσθεσε.

Samuel Adams — The Boston Beer Company

Σε τηλεφωνική επικοινωνία με επενδυτές στις 26 Ιουλίου, η εταιρεία ανέφερε ότι θα μπορούσαν να υπάρξουν περισσότερες αυξήσεις των τιμών κατά το δεύτερο εξάμηνο του έτους χάρη στο υψηλότερο κόστος των βασικών προϊόντων.

«Αυτή είναι μια πολύ ανταγωνιστική βιομηχανία και θέλουμε να διατηρήσουμε την ανταγωνιστικότητά μας. Αλλά αρχίζουμε να βλέπουμε σε τοπική βάση αυξήσεις τιμών που έρχονται σε μια εποχή που δεν θα υπήρχαν κανονικά», είπε ο James Koch, πρόεδρος της εταιρεία, στους επενδυτές.

Campbell Soup

Κατά τη διάρκεια μιας τηλεφωνικής συνάντησης με τους επενδυτές το Μάιο, ο Οικονομικός Διευθυντής Anthony DiSilvestro δήλωσε ότι οι δασμοί των ΗΠΑ στον τομέα του χάλυβα και του αλουμινίου είναι πιθανό να ασκήσουν πίεση στα περιθώρια της εταιρείας και αναμένει ότι θα υποχωρήσουν το οικονομικό έτος 2019.

«Προφανώς, το ερώτημα είναι ποιος είναι ο αντίκτυπος της πιθανής τιμολόγησης για να αντισταθμιστεί αυτό», είπε, χωρίς να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες.

Toyota

Η ιαπωνική εταιρεία δήλωσε στο Bloomberg τον Ιούνιο ότι οι δασμοί 25% «αποτελούν απλώς φόρους για τους καταναλωτές», προσθέτοντας ότι θα μετακυλίσει το πρόσθετο κόστος στον καταναλωτή, γεγονός που θα οδηγήσει σε αύξηση του κόστους όλων των οχημάτων που πωλούνται στις ΗΠΑ.

Για παράδειγμα, το Toyota Camry θα αντιμετωπίσει αυξημένα έξοδα ύψους 1.800 δολαρίων, δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρείας στο Bloomberg.

Newell Brands

Κατά τη διάρκεια τηλεφωνικής κλήσης τον Αύγουστο, ο διευθύνων σύμβουλος της Newell Brands – η εταιρεία πίσω από γνωστά ονόματα όπως Crock-Pot, Rubbermaid, Yankee Candle και Sharpie – δήλωσε ότι αναμένει οι δασμοί να κοστίσουν στην εταιρεία 100 εκατ. δολάρια.

«Νομίζω ότι είναι πολύ νωρίς για να γνωρίζουμε ακριβώς πόσο θα αμς κοστίσουν οι δασμοί, αλλά δεν πρόκειται να διστάσουμε να ανεβάσουμε τις τιμές», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Michael Polk.

By