Τετάρτη, 21 Αυγούστου, 2019

Θα κόψουμε και το… φαγητό: Οι τουρίστες έφυγαν και το φόρο-κοκτέιλ Τσακαλώτου «χτύπησε»

«Κόμπλα» με τις λιανικές πωλήσεις τον Νοέμβριο, συνολική μείωση 2,9% και 7,2% στα σουπερμάρκετ

Ξαφνική μείωση 2,9% σημείωσε ο όγκος των πωλήσεων στο λιανικό εμπόριο της χώρας τον περασμένο Νοέμβριο, με πλέον χαρακτηριστικό ότι μεγάλη πτώση καταγράφηκε στις πωλήσεις στα σούπερ μάρκετ.

Αναλυτές εκτιμούν ότι η κόπωση αντανακλά τις συνέπειες από το φόρο-κοκτέιλ Τσακαλώτου  μετά την αποχώρηση και των τελευταίων τουριστών τον Οκτώβριο, ωστόσο αναμένουν καλύτερα αποτελέσματα τον Δεκέμβριο εξαιτίας του κοινωνικού μερίσματος.

Ειδικότερα πτώση των πωλήσεων καταγράφηκε σε μεγάλα καταστήματα τροφίμων (7,2%), τρόφιμα-ποτά-καπνό (4,5%), καύσιμα και λιπαντικά αυτοκινήτων (3,7%) και φαρμακευτικά- καλλυντικά (0,2%).

Στον αντίποδα, οι πωλήσεις κινήθηκαν ανοδικά σε έπιπλα-ηλεκτρικά είδη-οικιακό εξοπλισμό (11,6%), ένδυση-υπόδηση (4,1%), πολυκαταστήματα (2,3%) και βιβλία- χαρτικά-λοιπά είδη (1,4%).

Συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε η ΕΛΣΤΑΤ, ο γενικός δείκτης όγκου (κύκλος εργασιών σε σταθερές τιμές) παρουσίασε μείωση 2,9% τον Νοέμβριο 2017 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Νοεμβρίου 2016, ενώ σε σχέση με τον αντίστοιχο δείκτη του Οκτωβρίου 2017 σημείωσε πτώση 3,8%.

Ο εποχικά διορθωμένος γενικός δείκτης όγκου σημείωσε μείωση 1,1% τον Νοέμβριο 2017 σε σχέση με τον αντίστοιχο δείκτη του Οκτωβρίου 2017.

Ο γενικός δείκτης κύκλου εργασιών (κύκλος εργασιών σε τρέχουσες τιμές) σημείωσε παρουσίασε μείωση 1,7% τον Νοέμβριο 2017 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Νοεμβρίου 2016, ενώ σε σχέση με τον αντίστοιχο δείκτη του Οκτωβρίου 2017 σημείωσε πτώση 4,8%.

Ο εποχικά διορθωμένος γενικός δείκτης κύκλου εργασιών σημείωσε μείωση 0,9% τον Νοέμβριο 2017 σε σχέση με τον αντίστοιχο δείκτη του Οκτωβρίου 2017.

By