Παρασκευή, 19 Απριλίου, 2019

Θα συνεργαστεί η Fiat με την Tesla;

Παρά το γεγονός ότι η Tesla απογοήτευσε τους επενδυτές της ανακοινώνοντας λιγότερες από τις προγραμματισμένες παραδόσεις οχημάτων το πρώτο τρίμηνο του έτους, κάτι που «γκρέμισε» 10% την μετοχή της την προηγούμενη εβδομάδα, έφτανε μια αναγγελία συνεργασίας με την FIAT για να κερδίσει και πάλι το χαμένο έδαφος, καταφέρνοντας να ανακάμπτει ακόμα μια φορά όταν όλοι πιστεύουν πως τα προβλήματα της είναι σχεδόν αξεπέραστα.

Η συμφωνία δίνει το δικαίωμα στην FIAT να περιλάβει στον στόλο της τα αυτοκίνητα της Tesla, και να μετράει τους μηδενικούς ρύπους τους μαζί με αυτούς των δικών της οχημάτων, ρίχνοντας έτσι τον μέσο όρο των ρύπων της εταιρείας, κάτι που της είναι απαραίτητο για να περάσει τα νέα αυστηρά όρια των νέων κοινοτικών οδηγιών, αντισταθμίζοντας στην ουσία τον μέσο όρο εκπομπών CO2 της εταιρείας σε ένα επιτρεπτό επίπεδο. Από τον επόμενο χρόνο, ο στόχος της ΕΕ για μέσες εκπομπές CO2 από τα αυτοκίνητα είναι 95 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο. Το 2018, οι μέσες εκπομπές ήταν 120,5g ανά χιλιόμετρο, σύμφωνα με την Jato Dynamics. Η FIAT είχε κατά μέσο όρο 123g πέρυσι,  σύμφωνα με την UBS, η οποία ανέφερε ότι η αυτοκινητοβιομηχανία είχε «τον υψηλότερο κίνδυνο να μην τηρήσει τον στόχο». 

Όπως επεσήμαναν οι αναλυτές, η FIAT κινδύνευε να πληρώσει πρόστιμα πάνω από 2 δισ. ευρώ για την μη εφαρμογή των νέων κανονισμών εκπομπών CO2 το 2021 που θα ξεκινούσε η εφαρμογή του νέου νόμου, καθώς σύμφωνα με μελέτη της PA Consulting ανέφερε πως η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία θα υπερβεί το στόχο κατά 6,7gr CO2, την μεγαλύτερη απόκλιση ανάμεσα στις 13 αυτοκινητοβιομηχανίες. Σύμφωνα με τους κανόνες της ΕΕ, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων επιτρέπεται να συγκεντρώνουν τις  εκπομπές καυσαερίων ανάμεσα σε διαφορετικές εταιρείες του ίδιου ομίλου, επιτρέποντας, για παράδειγμα, στη Volkswagen να αντισταθμίσει με τις εκπομπές VW, Seat και Skoda αυτές των Porsche και  Audi. Αν και οι κανόνες επιτρέπουν να συνεργάζονται διαφορετικές εταιρείες μεταξύ τους, μέχρι στιγμής δεν το είχε κάνει καμία εταιρεία.

Πολλές άλλες εταιρείες έχουν ξεκινήσει να παράγουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τα οποία σε συνδυασμό με μείωση των εκπομπών CO2 των συμβατικών τους οχημάτων, τους έχουν επιτρέψει να έχουν μέσο όρο εντός των ορίων της ΕΕ, όμως η FIAT ενώ έχει παρουσιάσει κάποια υβριδικά και ηλεκτρικά οχήματα για το μέλλον, μέχρι στιγμής οι πωλήσεις είναι απογοητευτικές, κάτι που κάνει την συμφωνία με την Tesla απαραίτητη για το οικονομικό μέλλον της εταιρείας. 

Εκτός από την συμφωνία με την Tesla, η οποία ακόμα δεν έχει επιβεβαιωθεί το ακριβές ποσό στο οποίο θα κυμανθεί, πόση διάρκεια θα έχει και ακόμα περισσότερο αν σηματοδοτεί την αρχή μιας ευρύτερης συνεργασίας σε διάφορους τομείς, η FIAT σχεδιάζει να μειώσει τον μέσο όρο εκπομπών καυσαερίων με απόσυρση των παλιότερων της ρυπογόνων μοντέλων και αύξηση της παραγωγής diesel οχημάτων, τα οποία έχουν χαμηλότερους ρύπους. Σύμφωνα με δήλωση στην ιστοσελίδα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η Fiat Chrysler δημιούργησε μια ανοιχτή «δεξαμενή» με τον Tesla στις 25 Φεβρουαρίου, λέγοντας ότι η Tesla θα καταμετρηθεί στο στόλο της με τα σήματα που περιλαμβάνουν τα Alfa Romeo, Jeep και Maserati. Το ίδιο έγγραφο επίσης, σύμφωνα με το Reuters, αποκάλυψε πως αντίστοιχη κίνηση θα σχηματιστεί και στην Ιαπωνία με συνεργασία των Toyota και Mazda. 

By