Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024

Θάλεια Καραφυλλίδου: «Το 2017 η Ελλάδα θα έχει πάνω από 30 εκατ. τουρίστες»

Η Θάλεια Καραφυλλίδου είναι η η International PR Manager της TOR Hotel Group, ενός επιτυχημένου ξενοδοχειακού Ομίλου της Βόρειας Ελλάδας, με διεθνείς διακρίσεις, καινοτομίες, πρωτοπόρες υπηρεσίες και πολύτιμη συνεισφορά στην ελληνική οικονομία.

Με αφορμή την υποψηφιότητά της στην «Κατηγορία Φιλοξενίας» στα φετινά «Greek International Women Awards», θεσμό που βραβεύει γυναίκες επαγγελματίες οι οποίες κατάφεραν να καταξιωθούν στον χώρο τους, η κ. Καραφυλλίδου μίλησε στο Insider.gr για την κατάσταση του τουρισμού στην Ελλάδα, τα σχέδια της TOR Hotel Group, τη γυναικεία επιχειρηματικότητα και τις φιλοδοξίες της.

Κυρία Καραφυλλίδου, αν κάποιος σας ζητούσε να του συστηθείτε με πολύ σύντομο τρόπο, τι θα λέγατε;

Γεννήθηκα στη Θεσσαλονίκη. Σπούδασα Νομική στο Αριστοτέλειο, Επικοινωνία στο Καποδιστριακό, ειδικεύτηκα στο δίκαιο πνευματικής ιδιοκτησίας στο Μάντσεστερ και στο Λονδίνο και είμαι υποψήφια διδάκτορας με θέμα «Copyright law & new business models in the film industry». Εργάστηκα για 5 χρόνια ως PR and Marketing Manager στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης και τα τελευταία 4 είμαι η International PR Manager της TOR Hotel Group και μέλος της International PR Association.

Τι σας ώθησε να ασχοληθείτε με τον τουριστικό κλάδο και πώς βλέπετε να αλλάζει και να εξελίσσεται μέσα στα χρόνια η δουλειά σας, δεδομένου των πολλών και συχνών αλλαγών στην τουριστική βιομηχανία;

Το καλοκαίρι του 2014 η Ισμήνη Τορνιβούκα, General Manager της TOR Hotel Group, μου πρότεινε να αναλάβω τη δημιουργία τμήματος δημοσίων σχέσεων για όλο τον Όμιλο Τορνιβούκα, ενός ομίλου με πολύ μεγάλη ιστορία και εξἐχουσα θέση στον ξενοδοχειακό χάρτη. Ο κλάδος του τουρισμού ανέκαθεν με γοήτευε, καθώς αποτελεί μία από τις αρτιότερες μορφές ψυχαγωγίας και ταυτόχρονα τη «βαριά βιομηχανία» της Ελλάδας.

Πράγματι, έχουν υπάρξει πολλές αλλαγές στην τουριστική βιομηχανία τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα λόγω πολλαπλών παραγόντων: το φόβο του Grexit, τις συχνές εκλογικές αναμετρήσεις, το δημοψήφισμα του 2015, τα capital controls, τη προσφυγική κρίση και τις τρομοκρατικές ενέργειες σε γειτονικές χώρες. Κάποιες από αυτές, είναι η ισχυρή παρουσία της Airbnb, το ultra all inclusive ξενοδοχειακό μοντέλο και η δημιουργία νέων 5άστερων resorts μεγάλων αλυσίδων καθώς η Ελλάδα προσελκύει όλο και μεγαλύτερο αριθμό τουριστών. Η δουλειά μου απο τη φύση της δεν παραμένει ποτέ στάσιμη, εξελίσσεται ταυτόχρονα με τις νέες ανάγκες τις τουριστικής βιομηχανίας με σκοπό τη στοχευμένη προβολή της χώρας μας σε διεθνείς τίτλους για την προσέλκυση όλων και περισσότερων επισκεπτών

«The Excelsior», «City Hotel», «Eagles Resort». Η Tor Hotel Group δίνει τη δυνατότητα στους πελάτες της να διαλέξουν μεταξύ τριών διαφορετικών ειδών καταλύματος. Τι προσφέρει το καθένα από αυτά και σε ποιους απευθύνεται;

O όμιλος TOR Hotel Group αποτελείται από δύο ξενοδοχεία στη Θεσσαλονίκη. Το «The Excelsior», ένα luxury boutique hotel, βραβευμένο 3 φορές ως το καλύτερο ξενοδοχείο πόλης όλης της Ελλάδος από την TripAdvisor και το «City Hotel», ένα τετράστερο eco friendly ξενοδοχείο στην καρδιά της πόλης. Το «Eagles Resort» βρίσκεται στην Ουρανούπολη Χαλκιδικής, με δύο πεντάστερα ξενοδοχεία το ιστορικό «Eagles Palace» και το ολοκαίνουργιο «Eagles Villas». Τα ξενοδοχεία πόλης απευθύνονται τόσο σε business όσο και leisure επισκέπτες, ένω το «Eagles Resort» απευθύνεται κυρίως σε οικογένειες και ζευγάρια που αναζητούν χαλαρωτικές διακοπές πολύ υψηλού επιπέδου.

Ποια είναι τα 5 στοιχεία που κάνουν την Tor Hotel Group να ξεχωρίζει στον ελληνικό τουριστικό κλάδο;

Πρώτο και κυρίαρχο στοιχείο μας είναι το πολύ φιλικό και εξειδικευμένο ανθρώπινο δυναμικό του Ομίλου μας που αποτελεί την ειδοποιό διαφορά μας από τον ανταγωνισμό. Το προσωπικό όλων των μονάδων μας φροντίζει από την πρώτη στιγμή οι επισκέπτες μας να αισθάνονται οικεία και φροντίζουν την κάθε λεπτομέρεια για μια αξέχαστη διαμονή. Είμαστε ιδιαιτέρως περήφανοι καθώς έχουμε ένα από τα υψηλότερα engagement rates προσωπικού, με εργαζόμενους που φέτος κλείνουν 35 χρόνια στον Όμιλό μας.

Δεύτερο στοιχείο, είναι το personalised service που παρέχουν όλα τα ξενοδοχεία, φροντίζοντας να ικανοποιούμε άμεσα τις επιθυμίες των επισκεπτών μας. Το «The Excelsior» βραβεύτηκε με το πολύ τιμητικό «Luxury Caring Award» από την SLH για τις πολύ υψηλού επιπέδου υπηρεσίες που παρέχει, ενώ όλα μας τα ξενοδοχεία βραβεύονται κάθε χρόνο με το «Certificate of Excellence» της TripAdvisor και το 2015 εντάχθηκαν στο «Hall of Fame» (μόλις το 1% των ξενοδοχείων παγκοσμίως εντάσσονται εκεί) χάρη στις εξαιρετικές κριτικές των επισκεπτών.

Τρίτο είναι οι άριστες εγκαταστάσεις καθώς δίνεται πολύ μεγάλη προσοχή και στην παραμικρή λεπτομέρεια ώστε οι χώροι των ξενοδοχείων μας να είναι τόσο λειτουργικοί όσο και με εξαιρετικό design.

Τέταρτο είναι το πολύ μεγάλο ποσοστό επαναλαμβανόμενων πελατών, που αγγίζει ακόμη και το 60% στο «Eagles Palace», ενώ στη Θεσσαλονίκη έχουν σταθερούς εταιρικούς πελάτες για πάνω από 10 χρόνια, καθώς οι επισκέπτες μας νιώθουν σαν οικογένειά τους. Η TOR Hotel Group είναι μια οικογενειακή επιχείρηση που στόχο έχει να κάνει όλους τους επισκέπτες της να νιώθουν σαν μέλη της.

Τέλος, η eco friendly πολιτική όλων των μονάδων. Το «City Hotel», όπως και όλα μας τα ξενοδοχεία έχουν υιοθετήσει εδώ και πολλά χρόνια αυστηρή οικολογική πολιτική, με το μέγιστο σεβασμό στο περιβάλλον και για αυτό βραβεύονται κάθε χρόνο με το «Green Key» ενώ το «Eagles Resort» βραβεύεται και με «Blue Flag». Το «Green Key» είναι ένα διεθνές οικολογικό σήμα που πιστοποιεί την άριστη περιβαλλοντική διαχείρηση, τη συμμετοχή του προσωπικού και την πληροφόρηση των πελατών σχετικά με περιβαλλοντικές πρακτικές και δραστηριότητες καθώς και τη σωστή διαχείρηση νερού και ενέργειας. Το «wash on demand», η ανακύκλωση όλων των υλικών, η χρήση φιλικών προς το περιβάλλον ειδών καθαρισμού, η παραγωγή όλων των γευμάτων με τοπικά προϊόντα και η ενθάρρυνση των πελατών να συμμετέχουν σε περιβαλλοντικές πρωτοβουλίες είναι μόνο κάποιες από τις οικολογικές πρακτικές της εταιρίας μας, που αποτελούν νευραλγικό κομμάτι της λειτουργίας των ξενοδοχείων μας καθώς σχετίζονται άμεσα με τη βιωσιμότητά τους.

Όπως όλοι γνωρίζουμε, ο τουρισμός αποτελεί τη «βαριά βιομηχανία» για την ελληνική οικονομία. Το τρίπτυχο «ήλιος-θάλασσα-τζατζίκι» φαίνεται πως ανήκει στο παρελθόν μιας και οι απαιτήσεις των πελατών έχουν αλλάξει αρκετά. Σε ποιον τομέα θεωρείτε πως η Ελλάδα υπερτερεί των ανταγωνιστών της και τι έχετε να προτείνετε για να βελτιωθεί κι άλλο ο κλάδος;

To 2016 επισκέφτηκαν την χώρα μας 27 εκατομμύρια τουρίστες και ήδη μπορούμε να πούμε με σιγουριά ότι το 2017 ο αριθμός αυτός θα ξεπεράσει τα 30 εκατομμύρια, σημειώνοντας ιστορικό ρεκόρ. Η Ελλάδα αποτελεί μια άριστη επιλογή για διακοπές λόγω του πολιτισμού και της μακράς ιστορίας της, των 18 μνημείων παγκόσμιας κληρονομιάς της UNESCO, των πολλαπλών ειδών τουρισμού που προσφέρει, του φυσικού της κάλους και κυρίως των ανθρώπων της, φιλόξενοι και πρόθυμοι να δείξουν στους επισκέπτες της κάθε γωνιά του τόπου τους. Ασφαλώς, θα πρέπει να γίνουν σημαντικές επενδύσεις στο κομμάτι των υποδομών και στη βελτίωση του οδικού δικτύου καθώς και συστηματικές προσπάθειες για την εξάλειψη της άναρχης δόμησης και τη μείωση της ηχορύπανσης και της ενεργής αστυνόμευσης των τουριστικών περιοχών να με σκοπό να αναβαθμιστεί το τουριστικό προϊόν της χώρας.

Τα τελευταία χρόνια παρατηρούμε πως οι γυναίκες έχουν αρχίσει να αναλαμβάνουν όλο και περισσότερες θέσεις ευθύνες, να βρίσκονται σε επιτελικά και διευθυντικά πόστα και να προσφέρουν πολλά στην οικονομική ανάπτυξη. Ποιο είναι κατά τη γνώμη σας το παρόν και το μέλλον της γυναικείας επιχειρηματικότητας;

Πράγματι, σύμφωνα με την έρευνα τoυ Kauffman Index of Enterpreneurship, η αύξηση της γυναικείας επιχειρηματικότητας το 2017 είναι η μεγαλύτερη των τελευταίων 20 χρόνων. Είναι ιδιαιτέρως ελπιδοφόρο ότι όλο και περισσότερες γυναίκες αναλαμβάνουν πολύ υψηλόβαθμες θέσεις και παίζουν καθοριστικό ρόλο στην ενίσχυση της οικονομίας.

Παρά την ενθαρρυντική πρόοδο, η ΕΕ χρειάζεται να λάβει περαιτέρω σημαντικά μέτρα για να απελευθερωθεί το πλήρες δυναμικό των επιχειρήσεων και ιδίως των μικρομεσαίων επιχειρήσεων γυναικείας ιδιοκτησίας. Οι γυναίκες είναι πολύ συχνά «αόρατες» στο χώρο των επιχειρήσεων, στα μέσα μαζικής ενημέρωσης, στις οργανώσεις εκπροσώπησης των επιχειρήσεων και στον επηρεασμό της πολιτικής. Υπάρχει ένα συνεχιζόμενο χάσμα μεταξύ των φύλων όσον αφορά στην επιχειρηματικότητα, με αποτέλεσμα να υπάρχουν λιγότερες γυναίκες επιχειρηματίες.

Σήμερα, οι γυναίκες επιχειρηματίες στην Ευρώπη αποτελούν μόνο το 30% του συνόλου των επιχειρηματιών. Τούτο αυξάνει το αναξιοποίητο δυναμικό για την οικονομική ανάπτυξη. Οι γυναίκες αποτελούν περίπου το 60% του συνόλου των αποφοίτων πανεπιστημίου, αλλά υποεκπροσωπούνται στην πλήρη απασχόληση στην αγορά εργασίας και ιδιαίτερα στον επιχειρηματικό τομέα. Είναι καθοριστικό να ενθαρρυνθούν και να ενδυναμωθούν οι γυναίκες, ώστε να αναλαμβάνουν επιχειρηματικά εγχειρήματα, προκειμένου να μειωθούν οι υπάρχουσες ανισότητες σε επίπεδο φύλου.

Πείτε μας δύο λόγια για τη συμμετοχή σας στα βραβεία «Greek International Women Awards». Ποια η σημασία τους και γιατί πιστεύετε ότι πρέπει να λαμβάνουν χώρα τέτοιες διοργανώσεις;

Η υποψηφιότητα μου στην κατηγορία της Φιλοξενίας προήλθε μετά από πρόταση της διευθύντριας της Vogue International, Justine Bellavita, η οποία φιλοξενήθηκε φέτος το καλοκαίρι στο «Eagles Resort». Βασίστηκε στο στρατηγικά σχεδιασμένο επικοινωνιακό πλάνο με σκοπό την προσέλκυση διεθνών τίτλων με τεράστια αναγνωσιμότητα για την προβολή των ξενοδοχείων μας καθώς και της Θεσσαλονίκης και της Χαλκιδικής.

Από τη Vogue USA που χαρακτήρισε το «The Excelsior» ως το ιδανικό ξενοδοχείο μέχρι τα εκτενέστατα διθυραμβικα δημοσιεύματα στους Times, Guardian, Telegraph, Le Monde, Vogue Turkey, Australian Times, Harper’s Bazaar Spain, Conde Nast Traveler China, Marie Claire Middle East, Εlle South Africa, Vanity Fair Italy, GQ Thailand, Forbes και πληθώρα άλλων για το «Eagles Resort», πιστεύω ότι πετύχαμε τους στόχους μας καθώς πλέον η Θεσσαλονίκη και η Χαλκιδική βρίσκονται στις πιο επιδραστικές εκδόσεις παγκοσμίως.

Αισθάνομαι πολύ μεγάλη χαρά που έχω την ευκαιρία να συμμετέχω σε μία διοργάνωση που σκοπό έχει να αναγνωρίσει το επιχειρηματικό ταλέντο των Ελληνίδων διεθνώς και να εμψύχωσει όλες τις γυναίκες ως προς την κατάκτηση των στόχων τους και τον καινοτόμο τρόπο. σκέψης.

By