Παρασκευή, 20 Σεπτεμβρίου, 2019

Τι σταμάτησαν να αγοράζουν οι πλούσιοι

Παρά την κρίση, οι πλούσιοι καταναλωτές εξακολουθούν να ξοδεύουν αδρά για να ικανοποιήσουν τα πάθη τους.

Εκατομμύρια φεύγουν σε γρήγορα και αστραφτερά αυτοκίνητα, σε ταξίδια και πολυτελή ξενοδοχεία, λουκούλεια γεύματα και πανάκριβα κρασιά. Ωστόσο, δεν ξοδεύουν πια σε τσάντες και άλλα προσωπικά είδη πολυτελών brands που γνώρισαν την αποθέωση στις δεκαετίες των παχέων αγελάδων, όπως 90s και 00s.

Όπως αναφέρει το CNBC, νέα έκθεση της εταιρείας Bain and Altagamma, σημειώνει ότι μπορεί η παγκόσμια αγορά ειδών πολυτελείας να εμφάνισε άνοδο 4% φέτος, στο 1,08 δισ. ευρώ, αλλά τα προσωπικά είδη πολυτελείας είναι η μια εκ των δύο κατηγοριών που αναμένεται να συρρικνωθούν και να υποχωρήσουν κατά 1%.

super_car

Πολλοί παράγοντες οδηγούν σε αυτή την εξέλιξη, μεταξύ τους οι έντονες διακυμάνσεις στις συναλλαγματικές ισοτιμίες, αλλά και το μπαράζ τρομοκρατικών επιθέσεων σε παραδοσιακές μητροπόλεις διάσημων brands μόδας.

Αλλος ένας λόγος που μειώνεται το ενδιαφέρον γι” αυτά τα αγαθά είναι και η καχυποψία που έχουν πλέον οι καταναλωτές για την αντιστοιχία μεταξύ τιμής και πραγματικής αξίας αυτού που αγοράζουν, αλλά και η στροφή τους στις δαπάνες που τους προσφέρουν και εμπειρίες, όπως τα ταξίδια.

maxresdefault

Επίσης, είναι και οι χαμηλότερες τιμές που προσφέρουν τα πολυκαταστήματα, κάνοντας τους καταναλωτές πιο απρόθυμους να ξοδέψουν χιλιάδες ευρώ για την τελευταία τσάντα χειρός που βγάζει ένας διάσημος οίκος.

Αλλος λόγος είναι και η ταχεία ανάπτυξη του online shopping, που βοηθά τον καταναλωτή να κάνει γρήγορα απ” όπου βρίσκεται, έρευνα αγοράς και σύγκριση τιμών. Κι μέχρι το τέλος του έτους το online shopping θα αντιστοιχεί σε μόλις 7% της κατανάλωσης σε πολυτελείς λιανικές αγορές, αναμένεται να χτυπήσει ένα 15-20% τα επόμενα πέντε χρόνια.

Οι πλούσιοι καταναλωτές ξοδεύουν πολλά πλέον σε ταξίδια και διασκέδαση. Δαπάνες σε ξενοδοχεία, φαγητό, κρασιά και οινοπνευματώδη γενικά αναμένεται να αυξηθούν κατά 4%, σύμφωνα με την έρευνα.

Όπως επισημαίνεται, στα χρόνια που θα “ρθουν η αύξηση των mainstream επιχειρήσεων λιανικής πώλησης, θα συμπιέσουν το περιθώριο ανάπτυξης των πολυτελών καταστημάτων που θα αρχίσουν να κλείνουν, καθώς οι διαδικτυακές αγορές θα καταλαμβάνουν μεγαλύτερο μέρος της πίτας…

By