Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου, 2018

Τι συμβαίνει με τις χορηγίες του φετινού Μουντιάλ;

Ορισμένοι μεγάλοι «παίκτες» αποχωρούν, και στη θέση τους μπαίνουν μια σειρά από άγνωστες -για τη Δύση- κινεζικές εταιρείες.

Σύμφωνα με στοιχεία της Nielsen οι χορηγίες του φετινού παγκοσμίου κυπέλλου στη Ρωσία είναι μειωμένες σε σύγκριση με τα έσοδα που είχε να επιδείξει η FIFA πριν τέσσερα χρόνια στη Βραζιλία.

Πιο συγκεκριμένα, μεταξύ των δύο μεγάλων ποδοσφαιρικών ραντεβού τα έσοδα των χορηγιών έπεσαν από τα 1,629 δισ. δολάρια, στα 1,45 δισ. Όπως αναφέρει το BBC, κατά την εταιρεία ερευνών, ο κύκλος των χορηγιών της περιόδου 2015-2018 συρρικνώθηκε για τους εξής λόγους:

Γιαούρτι για τους οπαδούς

Πολλοί χορηγοί από την Κίνα κλήθηκαν να καλύψουν το κενό που άφησαν μεγάλοι παραδοσιακοί σπόνσορες του Μουντιάλ, όπως η Johnson and Johnson, η Castrol και η Continental, έπειτα από το τεράστιο σκάνδαλο χρηματισμού και διαφθοράς που χτύπησε τα ανώτατα κλιμάκια της FIFA τον Μάιο του 2015.

Ο μεγαλύτερος κτηματομεσιτικός όμιλος της Κίνας, η Wanda Group, αποτελεί έναν από τους επτά κύριους χορηγούς της φετινής διοργάνωσης. Μαζί της είναι οι Coca Cola, Adidas, Gazprom, Qatar Airlines, Visa και Hyundai/Kia.

Εκτός από την Wanda, μια ακόμη κινεζική εταιρεία που ρίχνει φέτος πολύ χρήμα στο Μουντιάλ είναι η Mengniu, η οποία έχει εξασφαλίσει τα αποκλειστικά δικαιώματα πώλησης προϊόντων γιαουρτιού και παγωτού στους κατόχους εισιτηρίων όλων των αγώνων.

Η κινεζική ανάπτυξη

Η συντριπτική πλειοψηφία των χορηγών του Παγκοσμίου Κυπέλλου προέρχονταν συνήθως από την Ευρώπη, τη Βόρεια Αμερική και την Ασία. Οι αφρικανικές εταιρείες είχαν έντονη παρουσία κυρίως στο παγκόσμιο κύπελλο της Νοτίου Αφρικής το 2010, ενώ οι λατινοαμερικανικές στη Βραζιλία το 2014.

Όμως καμία από τις δύο αυτές περιοχές δεν συνεισέφεραν σημαντικά ποσά φέτος. Αυτοί οι οποίοι κάλυψαν το κενό ήταν οι Ασιάτες, έχοντας συνολικό μερίδιο στην «πίτα» που έφτασε το 39%.

Οι περισσότεροι από τους σπόνσορες προέχονται από την Κίνα, και αρκετοί από αυτούς μπαίνουν για πρώτη φορά στον «χορό» των παγκοσμίων κυπέλλων. Δείγμα της μεγάλης ανάπτυξης που παρουσιάζει το ποδόσφαιρο στη χώρα, καθώς με βάση τα στοιχεία της Nielsen, το ενδιαφέρον των Κινέζων που ζουν σε μεγαλουπόλεις για το άθλημα, αυξήθηκε από το 27% του 2017, στο 32% πέρσι. Μάλιστα, τα τρία τέταρτα όσων δηλώνουν ότι παρακολουθούν ποδόσφαιρο είναι κάτω από 34 ετών.

By