Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024

Το ακριβό πετρέλαιο «φορτώνει την αγορά» με ηλεκτρικά οχήματα

«Βούτυρο στο ψωμί» αποτελεί για τις αυτοκινητοβιομηχανίες που προωθούν ηλεκτρικά οχήματα το ακριβό πετρέλαιο καθώς οι καταναλωτές στρέφονται σε εναλλακτικές λύσεις και μη συμβατικά καύσιμα.

Οι τιμές των καυσίμων έφθασαν στο υψηλότερο επίπεδο της τελευταίας τετραετίας κατευθύνοντας την προσοχή των καταναλωτών στο σχετικό κόστος της εσωτερικής καύσης έναντι των ηλεκτρικών κινητήρων. Για τις εταιρείες που ετοιμάζονται να φέρουν σε κυκλοφορία έναν αριθμό ρεκόρ ηλεκτρικών και υβριδικών μοντέλων το 2019, το «ράλι» του πετρελαίου θα μπορούσε να αυξήσει τη ζήτηση.

«Όσο υψηλότερη είναι η τιμή του πετρελαίου, τόσο μεγαλύτερη ώθηση θα δώσει αυτό στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα», δήλωσε ο Carlos Ghosn, πρόεδρος της Renault και της Nissan Motor στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού την Τετάρτη.

Καθώς η παραγωγή του μοντέλου 3 της Tesla προσελκύει μεγάλο ενδιαφέρον, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων στην Ασία, την Ευρώπη και τις Η.Π.Α. σχεδιάζουν νέα μοντέλα σε όλα τα τμήματα της αγοράς το 2019, από τις φτηνές επιλογές πόλης μέχρι οχήματα υψηλών επιδόσεων

Οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες της Γερμανίας προετοιμάζουν νέα μοντέλα. Η Audi είναι έτοιμη να ξεκινήσει την πώληση του αθλητικού οχήματος e-tron αργότερα φέτος, ενώ η Mercedes θα ακολουθήσει με το EQC το 2019. Η BMW σχεδιάζει επίσης να κυκλοφορήσει το πολυαναμενόμενο Mini Electric.

Στην Ιαπωνία, οι πωλήσεις δείχνουν να κερδίζουν ώθηση από την κυκλοφορία των υβριδικών μοντέλων της Honda και του  Honda Urban EV. Η Nissan θα ξεκινήσει να πωλεί σε μεγαλύτερη κλίμακα το best seller της, το Leaf. Και στην Κίνα, η οποία αντιπροσωπεύει σχεδόν το ήμισυ των παγκόσμιων πωλήσεων, οι εγχώριοι παραγωγοί όπως η BYD και η BAIC Motor θα επεκτείνουν τις σειρές, καθώς η βιομηχανία προετοιμάζει την πιθανή άφιξη της Tesla και άλλων ξένων κατασκευαστών.

Ακόμη και οι premium μάρκες «μπαίνουν στο παιχνίδι». Η Aston Martin έχει πλάνα για ένα σπορ αυτοκίνητο Rapide που τροφοδοτείται με μπαταρίες, με μέγιστη ταχύτητα 155 μίλια ανά ώρα. Η Porsche θα πουλήσει ένα μοντέλο δύο θέσεων χωρίς εσωτερική καύση, το Taycan.

Συνολικά, ο αριθμός των plug-in υβριδικών και μπαταριών που πωλούνται παγκοσμίως θα αυξηθεί κατά 20% στα 216 το επόμενο έτος, σύμφωνα με την έρευνα του Bloomberg NEF. Παρ” όλο που τα ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά οχήματα εξακολουθούν να αποτελούν ένα μικρό κλάσμα των παγκόσμιων πωλήσεων, οι ρυθμοί ανάπτυξης ήταν θεαματικοί. Στο δεύτερο τρίμηνο, οι παραδόσεις αυξήθηκαν κατά 77% σε ετήσια βάση σε 411.000 οχήματα παγκοσμίως, σύμφωνα με την έρευνα.

Ακόμη και πριν από το τελευταίο ράλι των τιμών του πετρελαίου, υπήρχε ήδη η πρόβλεψη για αύξηση κατά 49% το ίδιο τρίμηνο του επόμενου έτους. «Βλέπουμε ήδη τη ζήτηση να ξεπερνά την προσφορά», δήλωσε η Fiona Howarth, διευθύνουσα σύμβουλος της Octopus Electric Vehicles, μιας βρετανικής εταιρείας leasing. Οι υψηλές τιμές του πετρελαίου «θα επιταχύνουν την ανάπτυξη. Τα ηλεκτρικά οχήματα έρχονται ταχύτερα από ό, τι νομίζουν οι περισσότεροι», σημειώνει.

Η αυξανόμενη τάση των καταναλωτών να απομακρύνονται από οχήματα που κινούνται με συμβατικά καύσιμα θα αποτελέσει πηγή ανησυχίας για τη βιομηχανία πετρελαίου, για κολοσσούς όπως η ExxonMobil  και η Royal Dutch Shell, οι οποίες πωλούν δισεκατομμύρια λίτρα καυσίμων από το παγκόσμιο δίκτυο πρατηρίων, μέχρι τους φορείς χάραξης πολιτικής όπως είναι ο ΟΠΕΚ. Βέβαια, εκτός από νέα μοντέλα απαιτείται επέκταση των υποδομών προκειμένου να επιταχυνθεί η χρήση των ηλεκτρικών οχημάτων. Σε ολόκληρη την Ευρώπη, οι επιχειρήσεις επενδύουν χρήματα σε δίκτυα χρέωσης, προβλέποντας ότι η τεχνολογία θα προχωρήσει.

Η Enel στην Ιταλία, η Vattenfall στη Σκανδιναβία η Centrica Plc στο Ηνωμένο Βασίλειο κατασκευάζουν δίκτυο επαναφόριτσης αυτοκινήτων, .ακόμη και εάν δεν έχει ακόμη καταστεί προφανής ο τρόπος με τον οποίο αυτές οι επιχειρήσεις θα μπορούσαν να κερδίσουν χρήματα. Η Κίνα διαθέτει ένα φιλόδοξο εθνικό πρόγραμμα για την κατασκευή υποδομών χρέωσης.

«Πρόκειται για μια δημόσια υπηρεσία που πρέπει να παράσχουμε. Δεν θέλουμε να δημιουργήσουμε εμπόδια στην ανάπτυξη του ηλεκτρικού αυτοκινήτου», δήλωσε ο Ignacio Galan, πρόεδρος της Iberdrola της μεγαλύτερης εταιρείας στον κλάδο της ενέργειας στην Ισπανία.

«Ένα καλύτερο δίκτυο θα βοηθήσει να μετριαστεί η βασική ανησυχία των καταναλωτών σχετικά με την αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου: ότι η έλλειψη σταθμών δεν θα επιτρέπει στους οδηγούς να φορτίσουν τις μπαταρίες των οχημάτων τους. Οι καταναλωτές δεν πρόκειται να αγοράσουν ηλεκτρικά οχήματα αν δεν εξαλείψουμε αυτή την ανησυχία», δήλωσε ο Carlos Tavares, Διευθύνων Σύμβουλος του PSA Group, της μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας της Γαλλίας.

By