Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου, 2018

Το «Netflix των περιοδικών» εξαγοράζει η Apple

Στην εξαγορά της Texture, της εφαρμογής ψηφιακών περιοδικών προχωρά η Apple όπως ανακοινώθηκε τη Δευτέρα, σε μια προσπάθεια να γεμίσει το κενό που αφήνει η υποχώρηση του Facebook από την διανομή ειδήσεων.

Σύμφωνα με τους Financial Times η κίνηση αυτή είναι ένα ακόμα βήμα της Apple για την ανάπτυξη μιας πλατφόρμας περιεχομένου και υπηρεσιών της εταιρείας κι έρχεται λίγο μετά την ανακοίνωση εξαγοράς του Shazam, της εφαρμογής αναγνώρισης μουσικής, για περίπου 400 εκατομμύρια δολάρια.

Η Texture ξεκίνησε το 2010 και έχει χαρακτηριστεί ως το «Netflix για περιοδικά». Η συνδρομητική της υπηρεσία προσφέρει απεριόριστη πρόσβαση σε πάνω από 220 περιοδικά, μεταξύ των οποίων τα People, New Yorker, Vanity Fair, National Geographic και Vogue με μηνιαία συνδρομή 10 δολαρίων το μήνα.

Το επιχειρηματικό της μοντέλο ωστόσο θυμίζει αυτό της αντίπαλης του Netflix, Hulu, μιας υπηρεσίας συνεχούς ροής βίντεο που ανήκει σε μια κοινοπραξία παραδοσιακών καναλιών, αφού η Texture στηρίζεται από έξι εκδότες, μεταξύ των οποίων οι Condé Nast, Hearst και News Corp. Η εταιρεία με έδρα την Silicon Valley έχει συγκεντρώσει 130 εκατ. δολάρια από παραδοσιακούς εκδότες και το επενδυτικό γκρουπ KKR.

Οι όροι της εξαγοράς της Apple δεν κοινοποιήθηκαν.

«Είμαστε ενθουσιασμένοι που η Texture θα γίνει μέλος της Apple, μαζί με έναν εντυπωσιακό κατάλογο περιοδικών από κορυφαίους εκδότες ανά τον κόσμο», ανέφερε ο Eddy Cue, αντιπρόεδρος του τμήματος λογισμικού και υπηρεσιών Internet της Apple. «Είμαστε αφοσιωμένοι στην ποιοτική δημοσιογραφία από αξιόπιστες πηγές και θέλουμε να επιτρέψουμε στα περιοδικά να συνεχίσουν να παράγουν όμορφα σχεδιασμένες και ενδιαφέρουσες ιστορίες για τους χρήστες».

Η Texture θα προστεθεί στην υπάρχουσα εφαρμογή News της Apple η οποία ξεκίνησε το 2015.

Η Apple προχωρά στον κλάδο των ειδήσεων την ώρα που το Facebook μοιάζει να υπαναχωρεί. Αξίζει να υπενθυμίσουμε ότι το δημοφιλές κοινωνικό δίκτυο ανακοίνωσε τον Ιανουάριο ότι αλλάζει τον αλγόριθμό του ώστε να ενισχύσει τις δημοσιεύσεις που βλέπετε από φίλους και οικογένεια και λιγότερο από τα ενημερωτικά μέσα. Η απόφαση ήρθε μετά από την σκληρή κριτική που δέχτηκε για παρουσίασε ψευδών ειδήσεων και για χειραγώγηση της κοινής γνώμης.

Όσο για τις προσπάθειες της Apple στον συγκεκριμένο τομέα βασίζονται τόσο στον ανθρώπινο παράγοντα όσο και σε αλγόριθμους. Να υπενθυμίσουμε ότι πέρυσι η εταιρεία προσέλαβε την Lauren Kern, πρώην αρχισυντάκτρια του New York Magazine για να γίνει η πρώτη αρχισυντάκτρια της εφαρμογής News αλλά και να δημιουργήσει μια ευρύτερη ομάδα των επιμελητών κειμένων και εκδοτών.

Οι όροι της συμφωνίας δεν έχουν γίνει γνωστοί μέχρι στιγμής. Ωστόσο η μετοχή του τεχνολογικού κολοσσού σημειώνει άνοδο 0,9% στα 181 δολάρια, επίπεδο που αποτελεί ιστορικό υψηλό.

By