Κυριακή, 9 Αυγούστου, 2020

Τόμας Χέιν – Μάριο Χέρτελ: Η απόβαση των Γερμανών επενδυτών στη Μύκονο

Βρέθηκαν στη Μύκονο πριν από 11 χρόνια και έκτοτε δεν έφυγαν.

scorpiosΟι δύο γερμανικής καταγωγής φίλοι και συνεργάτες, ιδιοκτήτες γνωστού ξενοδοχείου στο νησί, είναι και οι εμπνευστές του beach bar-restaurant «Scorpios» στην Παράγκα, το οποίο ήδη λογίζεται ως αντίπαλο δέος του διάσημου «Nammos». Ενας μικρός παράδεισος χαλαρής πολυτέλειας και ατόφιου κοσμοπολιτισμού μακριά από νεοπλουτίστικες εξάρσεις και ντους με δωδεκάλιτρες σαμπάνιες

Εβαλαν στοίχημα και το κέρδισαν. Δύο Γερμανοί κατάφεραν να δημιουργήσουν το απόλυτο στέκι του φετινού καλοκαιριού. Το «Scorpios» δεν είναι ένα ακόμη beach bar-restaurant στη Μύκονο. Είναι το νέο σημείο συνάντησης που όλοι επισκέπτονται. Χτισμένο με πέτρα στην παραλία Παράγκα και εναρμονισμένο απόλυτα με το φυσικό περιβάλλον της Μυκόνου, έχει γίνει must για celebrities και μη.

Το όνομά του δίνει και το στίγμα του. «Σκορπιός», όπως το νησί του Ωνάση. Ονομα φορτισμένο με μνήμες που παραπέμπει σε μια ευπρόσδεκτη απόδραση από τα δεσμά του νεοπλουτισμού που πλήττει το Νησί των Ανέμων τα τελευταία χρόνια και αποτελεί έναυσμα για την επαναφορά της αριστοκρατικής άποψης της διασκέδασης και του πραγματικού glamour μιας άλλης εποχής. Στο «Scorpios» των Κυκλάδων, λοιπόν, οι Τόμας Χέιν και Μάριο Χέρτελ δημιούργησαν τον δικό τους παράδεισο, πραγματοποιώντας μια μυθικού ύψους επένδυση στο νησί, όπως τουλάχιστον εκτιμούν οι ντόπιοι.

Τα τραπέζια εδώ δεν δέχονται ούτε επιδείξεις ευμάρειας με δωδεκάλιτρες σαμπάνιες, ούτε τον γνωστό πόλεμο του αστακού και του beluga, ούτε ξέφρενους χορούς πάνω στα γεμάτα πιάτα και τα μαχαιροπίρουνα, όπως συνηθίζεται αλλού. Η ατμόσφαιρα είναι απόλυτα εναρμονισμένη με τις τάσεις της εποχής και αποπνέει ζεν διάθεση και διακριτικότητα. «Θελήσαμε να δημιουργήσουμε έναν χώρο υψηλής αισθητικής, όπου να μπορεί κάποιος να περνάει όλη τη μέρα. Να απολαμβάνει το μπάνιο του, να χαλαρώνει στις καμπάνες και μετά να γεύεται υπέροχες πρωτότυπες γεύσεις», αποκαλύπτουν στο «thema people» οι Γερμανοί ιδιοκτήτες του. «Τα πάντα είναι σχεδιασμένα και υπολογισμένα μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια, όπως και η μουσική η οποία εξάλλου δημιουργεί τη γενικότερη ambiance του χώρου. Είμαστε ευτυχείς γιατί από τις πρώτες κιόλας ημέρες που το “Scorpios” άνοιξε τις πόρτες του στο κοινό έγινε σημείο αναφοράς».

s2

Χτισμένο στην παραλία Παράγκα με πέτρα και ανοιχτόχρωμο ξύλο, το νέο beach bar-restaurant παραπέμπει στο ξενοδοχείο «Armani» στο Μπαλί, η αισθητική του όμως παντρεύεται μοναδικά με το άνυδρο τοπίο των Κυκλάδων

H αισθητική του παραπέμπει στο ξενοδοχείο «Armani» στο Μπαλί. Η πέτρα στο φυσικό της χρώμα και το ανοιχτόχρωμο ξύλο που έχουν χρησιμοποιηθεί παντρεύονται με το άνυδρο τοπίο των Κυκλάδων δημιουργώντας ένα ξεχωριστό αποτέλεσμα. Αν και το ακίνητο ανήκει στους Μυκονιάτες Μιχάλη και Δαμιανό Δακτυλίδη, τη σχεδιαστική επιμέλεια ανέλαβαν οι Michael Schickinger και Annabell Kutucu, δύο τοπ στο είδος τους Γερμανοί, σε συνεργασία με τους αρχιτέκτονες Δημήτρη και Κωνσταντίνο Καραμπατάκη του Κ-Studio, οι οποίοι έχουν υπογράψει πολλούς ιδιαίτερους χώρους στην Ελλάδα.

Οσοι έχουν ήδη επισκεφθεί το «Scorpios» υποστηρίζουν ότι είναι κάτι περισσότερο από ένα απλό beach bar και εστιατόριο. Είναι ένας φιλόξενος κόσμος απλότητας αλλά και ήσυχης πολυτέλειας. Ενα γεμάτο ηρεμία καταφύγιο όπου ο επισκέπτης καλείται να έρθει πιο κοντά στη φύση και να αφεθεί στο χάδι του ήλιου και την αγκαλιά της lounge μουσικής, επαναπροσδιορίζοντας τις απολαύσεις της ζωής και τις προτεραιότητές του.

Κάθε μέρα στο «Scorpios» είναι μια μικρή τελετουργία. «Οταν ο ήλιος βρίσκεται ψηλά μπορούμε να απολαύσουμε τις υγιεινές προτάσεις του σεφ και το φιλικό σέρβις των ανθρώπων μας και να αποτοξινωθούμε με φυσικούς χυμούς», λέει ο Τόμας ενώ ο Μάριο συμπληρώνει: «Αργότερα, κατά τη διάρκεια του ηλιοβασιλέματος και καθώς βαδίζουμε προς το βράδυ, οι επισκέπτες μπορούν να απολαύσουν μια μεθυστική μουσική παλέτα που συνδυάζει έθνικ μελωδίες, ambient ήχους από την παγκόσμια μουσική σκηνή, Detroit house και χαρακτηριστικά κομμάτια από τη μουσική σκηνή του Βερολίνου, όλα δεμένα αρμονικά από τους διεθνούς φήμης DJs που φιλοξενούμε. Το εστιατόριο αλλά και το ίδιο το μενού στηρίζονται στην ιδέα ότι τα γεύματά μας πρέπει να μας κάνουν να νιώθουμε όμορφα και γεμάτοι ενέργεια», καταλήγει. Το μενού το οποίο προσφέρει ποικιλία από ψάρια αλλά και κρεατικά επιμελείται η εταιρεία 2Eaters του νικητή του «Top Chef» Αθηναγόρα Κωστάκου και του Θεοδόση Κακούτη.

scorpios1
Celebrities στην ουρά

Παρά τις ελάχιστες ημέρες λειτουργίας του, το «Scorpios» φαίνεται πως έχει ήδη αποκτήσει τους πρώτους του φανατικούς θαμώνες. Κατά τη διάρκεια του τριημέρου του Αγίου Πνεύματος, ήταν εντυπωσιακός ο αριθμός των πρωταγωνιστών της κοσμικής ζωής του τόπου που συνωστίστηκαν στους χώρους του ώστε να ζήσουν την εμπειρία που προσφέρει, είτε απολαμβάνοντας τη θάλασσα στις ειδικά διαμορφωμένες καμπάνες με τις τέσσερις ξαπλώστρες, είτε ικανοποιώντας τις γαστρονομικές τους αναζητήσεις με ένα σωστά ψημένο ribeye ή ένα πιάτο με φρέσκο σολομό και λαχανικά.

Ενδεικτική της κοσμοσυρροής που σημειώθηκε είναι η… κινητικότητα στα social media, τα οποία έχουν κατακλυστεί από φωτογραφίες επωνύμων οι οποίοι πήγαν, είδαν και φυσικά έφυγαν ενθουσιασμένοι. Ανάμεσά τους η Ελληνοαμερικανίδα ηθοποιός Τες Σπέντζος, της γνωστής οικογενείας κινηματογραφικών παραγωγών, η οποία βρέθηκε εκεί μαζί με Αμερικανούς επιχειρηματίες του θεάματος, αλλά και ο Χάρης Ντάβλας, ο οποίος, αφού απόλαυσε το μπάνιο του, αποθέωσε τον χώρο στο Instagram. Στα ξύλινα τραπέζια του εστιατορίου εθεάθησαν ακόμα η Αλεξάνδρα Πάλλη και ο σύζυγός της Νίνο Γιαννακόπουλος με το επιχειρηματικό ζεύγος Διβάνη, αλλά και ο γνωστός κοσμηματοπώλης Κώστας Καίσαρης με τη σύζυγό του Χριστιάνα και το ζεύγος Αγγελικής και Ηλία Τσίγκα. Το «Scorpios» δείχνουν επίσης να προτιμούν η Εριέττα Κούρκουλου, η Νατάσα Λιακουνάκου, ο Αγγελος Κορωνιάς, η Μικαέλα Δόξα και τα μέλη της οικογένειας Κοτσολιούτσου των Folli Follie.

Στο νησί ήδη συζητιέται το γεγονός ότι οι επώνυμοι -χορτασμένοι από τις υπερβολές που έκαναν επί χρόνια στα φημισμένα πολυσύχναστα στέκια του νησιού- φαίνεται πως έκαναν στροφή προς κάτι που αποπνέει μια άλλου είδους ποιότητα αλλά και την πολυπόθητη σε όλους πια ηρεμία. Επιλέγουν πλέον να διασκεδάσουν χωρίς «υπερπαραγωγές» πάνω στα τραπέζια και χωρίς τα αστρονομικά ποσά του παρελθόντος σε λογαριασμούς. Και φαίνεται πως επιλέγουν να το κάνουν σε έναν χώρο που ξέρει καλά τι σημαίνει καλή μουσική. «Το “Scorpios” είναι απολύτως εναρμονισμένο με τις πηγές της έμπνευσής μας», λέει ο Τόμας Χέιν. «Με την Ιμπιζα, τα πάρτυ του Burning Man Festival, τις ακτές της Γκόα, τις παραλίες του Μπαλί, την Κάσμπαχ του Μαρόκου και την Αρχαία Ελληνική Αγορά. Ο χώρος μας λειτουργεί ως κόμβος κοινωνικής δραστηριότητας γι’ αυτούς που μοιράζονται τον ίδιο τρόπο σκέψης, την ίδια φιλοσοφία ζωής κι έχουν κουραστεί από τον φρενήρη ρυθμό της καθημερινότητας». Ο διεθνούς φήμης DJ Λουί Βέγκα, ο οποίος έπαιξε στο «Scorpios» την αργία του Αγίου Πνεύματος ξεσηκώνοντας τους θαμώνες, έπεισε για τη σημασία που οι δύο Γερμανοί ιδιοκτήτες δίνουν στη μουσική. Μέχρι τις 3.30 το μεσημέρι επικρατεί η lounge, ενώ αργότερα ο ήχος αλλάζει σε πιο deep και έθνικ μοτίβο. Το βράδυ τον πρώτο λόγο έχει η χορευτική μουσική.

s3

«Σκορπιός», όπως το νησί του Ωνάση. Ονομα φορτισμένο με μνήμες που παραπέμπει σε μια απόδραση από τα δεσμά του νεοπλουτισμού και αποτελεί έναυσμα για την επαναφορά της αριστοκρατικής άποψης της διασκέδασης

Παρά την υψηλή αισθητική του χώρου και την ποιότητα, η οποία είναι ευδιάκριτη, οι ιδιοκτήτες δίνουν αγώνα προκειμένου οι τιμές να κρατηθούν σε όσο το δυνατόν χαμηλότερα επίπεδα. «Σε εμάς μπορεί κανείς να ξοδέψει όσο εκείνος επιθυμεί και αντέχει. Μπορεί κάποιος να απολαύσει όμορφα πιάτα και με 50 ευρώ», τονίζει ο director of Guest Experience Γιώργος Παπαγεωργίου, με το επιχειρηματικό δίδυμο να συμπληρώνει αποκαλύπτοντας και την άλλη «όψη» του μενού: «Το πιο ακριβό μας μπουκάλι σαμπάνιας είναι ένα Armand De Brignac-Ace of Spades Rose N.V. 3.0 L που κοστίζει 9.800 ευρώ, αλλά είμαστε περήφανοι και για την Krug Clos du Mesnil που υπάρχει στην κάβα μας, από την οποία στην Ελλάδα υπάρχουν μόνο 10-12 φιάλες».

Και Γερμανοί και φιλέλληνες

Οι Γερμανοί επιχειρηματίες είναι δηλωμένα φιλέλληνες και λάτρεις της Μυκόνου. Ηρθαν για πρώτη φορά στο νησί το 2004 ως παραθεριστές και σύντομα βρέθηκαν να διαχειρίζονται ένα από τα σημαντικότερα clubs του, το διάσημο «Paradise». Η επιτυχία τούς άνοιξε τον δρόμο για περαιτέρω δραστηριοποίηση κι έτσι το 2010 ανέλαβαν το «San Giorgio Hotel Mykonos». «Η Μύκονος είναι ένας κοσμοπολίτικος παράδεισος, όπου οι άνθρωποι κάνουν διακοπές συνειδητοποιώντας παράλληλα τι σημαίνει φυσική ομορφιά αλλά και ελευθερία», επισημαίνουν. Οι δυο τους γνωρίστηκαν πριν από 15 χρόνια στις παραλίες της Ιμπιζα όπου διασκέδαζαν. Ο Τόμας ασχολούνταν με το real estate στο Αουγκσμπουργκ, όπου είχε φτιάξει ένα παραδοσιακό club με DJs και χορεύτριες από το Αμστερνταμ, ενώ ο Βαυαρός Μάριο διατηρούσε ένα καφέ στο Μπαϊρόιτ και ασχολούνταν επιτυχώς με εστιατόρια, clubs και ξενοδοχεία. Οταν άρχισαν να κάνουν παρέα απέκτησαν το κοινό όνειρο να ανοίξουν επιχειρηματικά τα φτερά τους σε ολόκληρο τον κόσμο. Η Μύκονος ήταν το πλέον κατάλληλο περιβάλλον για τα ξενοδοχεία, τα πάρτυ και τα λαμπερά events που είχαν στο μυαλό τους. «Είναι ένα νησί πολύ διαφορετικό από όλα τα άλλα, γι’ αυτό και θεωρήσαμε ότι αποτελεί το κατάλληλο μέρος για τις ιδέες μας», εξομολογείται ο Χέιν. Το ξενοδοχείο «San Giorgio Mykonos» αποτελεί για εκείνους το αιώνιο σημείο αναφοράς αφού κατάφεραν να το μετατρέψουν από ημιθανή επιχείρηση σε διαμάντι φιλοξενίας που μπήκε επάξια στη λίστα των Design Hotels. Πώς όμως αποφάσισαν να επενδύσουν στην Ελλάδα της κρίσης;

«Δραστηριοποιούμαστε στη Μύκονο τα τελευταία 11 χρόνια», διευκρινίζουν. «Η Ελλάδα έχει μεγάλες προοπτικές αλλά και χώρο για επενδύσεις – ειδικά στη Μύκονο και στη Σαντορίνη. Οποιαδήποτε κρίση αφήνει πάντα περιθώριο για επενδύσεις. Αρκεί να βρεις το κατάλληλο αντικείμενο. Αν σκεφτεί κανείς ότι σε αντίστοιχους καλοκαιρινούς προορισμούς, όπως η Ιμπιζα και το Σεν Τροπέ, για αντίστοιχες υπηρεσίες κάποιος πρέπει να πληρώσει τεράστια ποσά και σε αντάλλαγμα να έχει κακό σέρβις και κακή συμπεριφορά, τότε θα καταλάβει τι προσπαθούμε να κάνουμε. Ακριβώς λόγω της κρίσης, στη Μύκονο πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί και να προσφέρουμε το καλύτερο από πλευράς υπηρεσιών και επιλογών. Μαθαίνουμε από την κρίση και γινόμαστε καλύτεροι. Εξάλλου, θεωρούμε τους εαυτούς μας περισσότερο Ελληνες παρά Γερμανούς. Η Μύκονος και η Ελλάδα είναι το σπίτι μας, γι’ αυτό και το 90% του προσωπικού μας είναι Ελληνες».

(Visited 1 times, 1 visits today)
By