Σάββατο, 20 Απριλίου, 2024

Uniqlo, το Ζara των γιαπωνέζων που σαρώνει τις αγορές όλου του πλανήτη

Η Uniqlo πουλάει από καθημερινά ρούχα, τζιν, μπλουζάκια, παπούτσια και εσώρουχα σε τιμές που κάνουν τις αγορές να ανατριχιάζουν

1Πελάτες στα τέσσερα σημεία του πλανήτη, που ψωνίζουν πρώτα στα ακριβά μαγαζιά, κάνουν πάντα ένα πέρασμα από τα Uniqlo, για να συμπληρώσουν.

Το σύνθημα της φίρμας είναι «Φτιαγμένο για όλους» και έχει στόχο να κερδίσει όσους θέλουν χαμηλές τιμές, αλλά και κάποιο στυλ. Ρούχα που μπορούν να συμπληρώσουν ένα πανάκριβο τζιν ή ένα ιταλικό δερμάτινο μπουφάν των 2.500 δολαρίων. Ειδικεύεται στα πουπουλένια μπουφάν ultra light και στα εσώρουχα που ζεσταίνουν τον χειμώνα.

Ιδρυτής της φίρμας είναι ο Tadashi Yana, ο οποίος θέλει να εισβάλλει στην παγκόσμια αγορά με πλεονέκτημα τα καλά υφάσματα στα ρούχα του, ώστε να ξεχωρίσει από τους ανταγωνιστές χαμηλής ποιότητας. Ακολουθεί την τακτική των συναδέλφων του της Toyota και της Sony, που κατόρθωσαν να αποκτήσουν μερίδιο στην αγορά με επιθετική πολιτική. Ο ίδιος ισχυρίζεται ότι η Uniqlo θα γίνει πρώτο όνομα στην παγκόσμια αγορά στα ρούχα ως το 2020, με τζίρους 50 δισ. δολάρια το χρόνο.

«Είμαστε πρώτη μάρκα στην Ασία και στόχος τώρα είναι να γίνουμε πρώτοι στις ΗΠΑ» αναφέρει ο ιδρυτής.
Το στοίχημα δεν είναι εύκολο γιατί τόσο η Inditex που κατέχει τα ρούχα Zara διατηρεί την πρώτη θέση στην αγορά όσο και οι φίρμες H&M και Gap (σουηδική και αμερικανική αντίστοιχα) είναι αποφασισμένες να δώσουν τη μάχη. Η Zara διευθύνει 1.800 καταστήματα σε 73 χώρες και 5 ηπείρους, ενώ η Uniqlo προς το παρόν πουλάει μόνο στην Ασία, στις ΗΠΑ, την Αγγλία, τη Γαλλία και τη Ρωσία. Προχωράει, όμως, με γοργά βήματα και στα τέλη του 2013 άνοιξε 10 καινούρια καταστήματα στις ΗΠΑ και σχεδιάζει να επεκταθεί στην Αυστραλία.

Ο ιδρυτής της Uniqlo

1Ο πρωταθλητής του τένις, Νόβακ Τζόκοβιτς έγινε μοντέλο για την Uniqlo

1

 

STETECO BAR, open, Classic long trunks, press conference at Ginza UNIQLO, Hodo-bu Nakata reports. on June 11, 2012. MIURA PHOTO. 2 3 4 5 6

By