Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024

Βloomberg: «Ενεση» 85 δισ. δολάρια στις αεροπορικές εταιρείες – Τι προβλέπουν για την επόμενη μέρα

Οι κυβερνήσεις έχουν δώσει περισσότερα από 85 δισεκατομμύρια δολάρια για να στηρίξουν τις αεροπορικές εταιρείες καθώς η πανδημία καθηλώνει αεροσκάφη και εξαφανίζει στην κυριολεξία τις αερομεταφορές.

Μετά και τις περικοπές θέσεων εργασίας – 20.000 ανακοινώθηκαν στην Ευρώπη την περασμένη εβδομάδα – διεξάγεται μια συζήτηση σχετικά με το εάν το άνοιγμα των

αερομεταφορών θα κάνει κάτι περισσότερο από απλώς να καθυστερήσει το αναπόφευκτο. Περίπου το 80% των στόλων παραμένει σε αδράνεια, ενώ η ανάκαμψη φαίνεται ότι θα είναι μια μακρόσυρτη και βασανιστική διαδικασία.

Δεδομένων των οικονομικών επιπτώσεων και των μέτρων ασφαλείας ενδέχεται να περάσουν έως και τρία χρόνια πριν ανακάμψει ο κλάδος σύμφωνα με τον CEO της Delta Air Lines Inc., Ed Bastian.

Την ίδια ώρα είναι σε εξέλιξη η συζήτηση για τα πακέτα διάσωσης που είναι απαραίτητα για μικρές αλλά και μεγάλες αεροπορικές εταιρείες. Ο CEO της Ryanair Holdings Plc, Michael O’Leary αμφισβήτησε την κρατική ενίσχυση ως άδικη και επιζήμια για τους αερομεταφορείς που εξακολουθούν να στέκονται στα πόδια τους με τις δικές τους δυνάμεις.

Ποιες αεροπορικές έχουν λάβει ενίσχυση και τι προβλέπουν για την επόμενη μέρα:

Air France-KLM

Κρατικές ενισχύσεις: Εως και 11 δισεκατομμύρια ευρώ (12 δισεκατομμύρια δολάρια) από τη γαλλική και ολλανδική κυβέρνηση.

Θέσεις εργασίας: Η KLM σκοπεύει να μειώσει έως και 2.000 θέσεις και εκμεταλλεύτηκε τα προγράμματα υποχρεωτικής άδειας. Δεν έχουν γίνει μέχρι στιγμής ανακοινώσεις για περικοπές στην Air France.

Ανάκαμψη: Ο CEO, Ben Smith είπε στην Les Echos ότι μπορεί να χρειαστούν δύο ή περισσότερα χρόνια για να ανακάμψει ο κλάδος.
Τιμή Μετοχής: Μειώθηκε 53% φέτος

Alitalia

Κρατικές ενισχύσεις: Η αεροπορική εταιρεία εθνικοποιείται, με την κυβέρνηση να αναλαμβάνει τον πλήρη έλεγχο τον Ιούνιο. Είχε ήδη λάβει περισσότερα από 2,1 δισεκατομμύρια ευρώ από το 2017.

Θέσεις εργασίας: Αναμένονται περισσότερες από 6.800 απολύσεις

Ανάκαμψη: Ο υπουργός βιομηχανίας της Ιταλίας ήταν αισιόδοξος την περασμένη εβδομάδα, λέγοντας ότι η Alitalia θα είναι τώρα στο ίδιο σημείο με άλλες αεροπορικές εταιρείες.


American Airlines

Κρατική ενίσχυση: Ο μεγαλύτερος αερομεταφορέας των ΗΠΑ έχει εξασφαλίσει 5,8 δισεκατομμύρια δολάρια για μισθοδοσίες και διαπραγματεύεται όρους για ένα ξεχωριστό ομοσπονδιακό δάνειο 4,75 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Θέσεις εργασίας: Περίπου 39.000 εργαζόμενοι έχουν αποχωρήσει εθελοντικά, μειωμένες ώρες ή πρόωρη συνταξιοδότηση. Η American δεν έχει αποφασίσει αν θα προχωρήσει σε απολύσεις. Οι εργαζόμενοι ανέρχονται σε 130.000

Ανάκαμψη: Ο CEO, Doug Parker εκτιμά ότι η ζήτηση αεροπορικών ταξιδιών θα είναι πιεσμένη για αρκετό καιρό».

Τιμή μετοχής: Μείωση 58% στα τέλη Απριλίου.

Cathay Pacific

Κρατική ενίσχυση: Χωρίς διάσωση, αν και το Χονγκ Κονγκ χορήγησε ένα πακέτο αξίας 2,6 δισεκατομμυρίων HK (340 εκατομμύρια $) στην αεροπορική εταιρεία

Θέσεις εργασίας: Το προσωπικό είναι σε υποχρεωτική άδεια έως τις 30 Ιουνίου

Ανάκαμψη: Ο CEO Augustus Tang δήλωσε ότι είναι αδύνατο να προβλεφθεί το χρονοδιάγραμμα για την ανάκαμψη

Τιμή μετοχής: Μείωση 20% φέτος.

Οι «Βig 3» της Κίνας

Κρατικές Ενισχύσεις: Δεν έχουν ανακοινωθεί ενισχύσεις για την China Southern Airlines Co., την China Eastern Airlines Corp. και την Air China Ltd.

Θέσεις εργασίας: Δεν ανακοινώθηκαν περικοπές

Ανάκαμψη: Καμία πρόβλεψη

Τιμή μετοχής: Η Air China έχει μειωθεί 29,6% φέτος, η China Southern 26% και η China Eastern 25%.

Delta Air Lines

Κρατικές ενισχύσεις: Η Delta με έδρα την Ατλάντα θα λάβει 5,4 δισεκατομμύρια δολάρια για τις μισθοδοσίες. Υποβάλλει επίσης αίτηση για ομοσπονδιακό δάνειο 4,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων, αλλά έχει μέχρι τον Σεπτέμβριο να αποφασίσει εάν θα το λάβει.

Θέσεις εργασίας: Πάνω από το ένα τρίτο του εργατικού δυναμικού της Delta, ή 37.000 άτομα, έχουν λάβει άδεια άνευ αποδοχών που κυμαίνεται από 30 ημέρες έως ένα έτος.

Ανάκαμψη: Στην προειδοποίησή του ότι η ανάκαμψη μπορεί να διαρκέσει τρία χρόνια, ο Bastian είπε ότι θα εξαρτηθεί από τους πελάτες που «αισθάνονται ασφαλείς, τόσο σωματικά όσο και οικονομικά, να αρχίσουν να ταξιδεύουν».

Τιμή μετοχής: Οι μετοχές της Delta μειώθηκαν κατά 56%


Deutsche Lufthansa

Κρατικές ενισχύσεις: Οι κυβερνήσεις της Γερμανίας, της Ελβετίας, της Αυστρίας και του Βελγίου εξετάζουν από κοινού μια διάσωση 10 δισεκατομμυρίων ευρώ.

Θέσεις εργασίας: Σύμφωνα με την εταιρεία εξετάζονται περικοπές 10.000 εργαζομένων

Ανάκαμψη: Ο CEO, Carsten Spohr εκτιμά ότι δεν θα υπάρξει επιστροφή σε φυσιολογικά επίπεδα πριν από το 2023

Τιμή Μετοχής: Εχασε 50% φέτος.


EasyJet

Κρατική ενίσχυση: Έχει συγκεντρώσει 600 εκατομμύρια λίρες (750 εκατομμύρια δολάρια) μέσω του Covid Corporate Finance Facility της βρετανικής κυβέρνησης.

Θέσεις εργασίας: Οι πτήσεις στηρίζονται με προσωπικό δεν υπάρχουν νέα σχετικά με τις πραγματικές απώλειες θέσεων εργασίας.

Ανάκαμψη: Ο CEO Johan Lundgren είπε ότι ο στόλος δεν θα ανακάμψει στα επίπεδα πριν από την κρίση έως το 2022.

Τιμή μετοχής: Κάτω 60% φέτος.


Emirates και Etihad

Κρατικές ενισχύσεις: Το Ντουμπάι δήλωσε ότι θα ενισχύσει την Emirates. Δεν ανακοινώθηκε διάσωση για την Etihad με έδρα το Αμπού Ντάμπι

Θέσεις εργασίας: Οι μισθοί μειώθηκαν στην Emirates, αλλά ο αερομεταφορέας λέει ότι οι θέσεις εργασίας δεν κινδυνεύουν, ενώ η Etihad προειδοποίησε ότι «δεν μπορεί να αποφύγει» περικοπές θέσεων εργασίας.

Ανάκανψη: Η ζήτηση δεν θα επιστρέψει στα προηγούμενα επίπεδα μέχρι το 2023, δήλωσε ο πρόεδρος της Emirates Tim Clark και ο διευθύνων σύμβουλος της Etihad, Τόνι Ντάγκλας σε κοινή δήλωση.

IAG

Κρατικές ενισχύσεις: Εξασφάλισε 1,1 δισεκατομμύρια ευρώ σε ισπανικά κυβερνητικά δάνεια

Θέσεις εργασίας: Η ΒΑ σκοπεύει να περικόψει έως και 12.000 θέσεις εργασίας, έχοντας 22.000 υπαλλήλους. Το BBC ανέφερε ότι ο αερομεταφορέας εξετάζει επίσης το ενδεχόμενο να κλείσει τον δευτερεύοντα κόμβο του στο αεροδρόμιο Gatwick του Λονδίνου.

Ανάκαμψη:«Αρκετά χρόνια» για να ανακτήσουν τα επίπεδα του 2019, δήλωσε η IAG.

Τιμή μετοχής: Κάτω 66% φέτος


Norwegian Air, SAS

Κρατικές ενισχύσεις: Σχέδιο αναδιάρθρωσης για να ξεκλειδώσει το μεγαλύτερο μέρος ενός πακέτου 3 δισεκατομμυρίων κορωνών (290 εκατομμύρια δολάρια) σε εγγυήσεις κρατικού δανείου. Η SAS έχει συμφωνήσει 3 δισεκατομμύρια κορώνες (300 εκατομμύρια δολάρια) σε εγγυήσεις από τη Σουηδία και τη Δανία και 146 εκατομμύρια δολάρια από τη Νορβηγία.

Θέσεις εργασίας: Περικοπές 5.000 θέσεων εργασίας ή το 40% του εργατικού δυναμικού. Η Νορβηγία πιστεύει ότι το μεγαλύτερο μέρος του στόλου της θα παραμείνει εκτός αέρα για τον επόμενο χρόνο και δεν αναμένει πλήρη ανάκαμψη έως το 2022.

Τιμή μετοχής: Η Norwegian Air έχει υποχωρήσει κατά 86% φέτος. Η SAS είναι μειωμένη κατά 41%.

Qantas

Κρατική ενίσχυση: Kαμία

Θέσεις εργασίας: Σε υποχρεωτική άδεια το μεγαλύτερο μέρος του εργατικού δυναμικού των 30.000 ατόμων.

Ανάκαμψη: Βλέπει τον αντίκτυπο του ιού που επεκτείνεται έως το οικονομικό έτος 2021, αλλά μπορεί να επωφεληθεί από τον μειωμένο ανταγωνισμό αφού η αντίπαλη Virgin Australia μπήκε σε κρατική διαχείριση.

Τιμή μετοχής: Μειώθηκε 49% φέτος

Ryanair

Κρατικές ενισχύσεις: Η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία xαμηλού κόστους την Ευρώπη δεν έχει ζητήσει κρατική υποστήριξη και λέει ότι κανένας άλλος αερομεταφορέας δεν θα πρέπει να το λάβει.Θέσεις εργασίας: Η ιρλανδική εταιρεία μειώνει 3.000 θέσεις ή το 15% του συνολικού εργατικού δυναμικού.

Aνάκαμψη: Ο CEO, Michael O’Leary λέει ότι η αγορά μπορεί να παραμείνει επίπεδη για 18 μήνες.

Τιμή μετοχής: Κάτω 29% φέτος, το λιγότερο μεταξύ των έξι κορυφαίων αεροπορικών εταιρειών της Ευρώπης.


Singapore Airlines

Κρατικές Ενισχύσεις: Η κρατική κρατική εταιρεία Temasek Holdings Pte., Ο μεγαλύτερος μέτοχος της εταιρείας, υποστήριξε ένα σχέδιο αύξησης περίπου 8,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων (6,2 δισεκατομμύρια δολάρια) εκδίδοντας νέα μετοχή.

Θέσεις εργασίας: Τα μέτρα περιλαμβάνουν την υποχρεωτική άδεια άνευ αποδοχών για πιλότους σε διάφορες ημέρες κάθε μήνα. Συνολικά, περίπου 10.000 εργαζόμενοι θα επηρεαστούν.

Ανάκαμψη: Λέει ότι δεν είναι σαφές πότε θα συνεχιστεί η κανονική λειτουργία.

Τιμή μετοχής: Κάτω 32% φέτος.


Southwest Airlines

Κρατική Ενίσχυση: Λαμβάνει 3,2 δισεκατομμύρια δολάρια σε ομοσπονδιακή ενίσχυση για υποστήριξη μισθοδοσίας. Θα ισχύσει για επιπλέον δάνεια 2,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων αλλά δεν θα αποφασίσει μέχρι το φθινόπωρο εάν θα το χρησιμοποιήσει.

Θέσεις εργασίας: Περίπου 10.000 εργαζόμενοι έχουν λάβει εθελοντικά άδεια ή την επιλογή της μερικής αμοιβής. Η Southwest εξετάζει επιλογές για μακροπρόθεσμη αποχώρηση και πρόωρη συνταξιοδότηση.

Ανάκαμψη: Ο Διευθύνων Σύμβουλος Gary Kelly βλέπει τα επαγγελματικά ταξίδια να χρειάζονται πέντε ή περισσότερα χρόνια για να επιστρέψουν σε μια κανονικότητα .

Τιμή μετοχής: Μείωση 42% φέτος έως τις 30 Απριλίου, την καλύτερη απόδοση μεταξύ των πέντε μεγαλύτερων αερομεταφορέων των ΗΠΑ.

United Airlines

Κρατικές ενισχύσεις: Αναμένεται να λάβει 5 δισεκατομμύρια δολάρια σε επιχορηγήσεις και δάνεια χαμηλού επιτοκίου και έχει υποβάλει αίτηση δανεισμού έως 4,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων από το Υπουργείο Οικονομικών των ΗΠΑ.

Θέσεις εργασίας: Πάνω από 20.000 εργαζόμενοι έχουν βγει σε άδεια και χιλιάδες άλλοι έχουν μειωμένο ωράριο.

Ανάκαμψη: Σχεδιασμός για μηδενικά έσοδα το 2021!

Τιμή μετοχής: Πτώση 70% φέτος, η χειρότερη απόδοση μεταξύ των μεγάλων αερομεταφορέων των ΗΠΑ.

Virgin Atlantic

Κρατική Ενίσχυση: Αναζητά ενίσχυση 500 εκατομμυρίων λιρών Συμφωνία με το προσωπικό άδεια άνευ αποδοχών, μια κίνηση που προκάλεσε αντίδραση εναντίον του δισεκατομμυριούχου Richard Branson.

Ανάκαμψη: Εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την ταξιδιωτική αγορά του Βόρειου Ατλαντικού και από την ταχύτητα της ανάκαμψης στα επαγγελματικά ταξίδια.

Τιμή μετοχής: Διατηρείται στα σημεριν

(Visited 1 times, 1 visits today)
By