Πέμπτη, 25 Απριλίου, 2024

Ξεκινάνε με τον ΟΣΕ οι αποκρατικοποιήσεις;

Το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων του φθινοπώρου και γιατί κινδυνεύει να τιναχτεί στον αέρα ο στόχος των εσόδων φέτος

ose_4Την επόμενη Δευτέρα, εκτός απροόπτου, θα επαναληφθεί ο διαγωνισμός για την ιδιωτικοποίηση της εταιρείας τροχαίου σιδηροδρομικού υλικού που είχε παγώσει τον περασμένο Ιούλιο από το ανύπαρκτο επενδυτικό ενδιαφέρον.

Όπως μεταδίδει το newmoney.gr, έάν δεν ζητηθεί παράταση τις επόμενες μέρες από τους υποψήφιους, τότε στις 12 Σεπτεμβρίου θα φανεί εάν εκτός από τους ιταλικούς σιδηροδρόμους που θα εξαγοράσουν την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και προβάλλουν ως το μεγάλο φαβορί και για την ΕΕΣΣΤΥ θα υπάρξουν και άλλοι ενδιαφερόμενοι.

Όσοι περάσουν στο επόμενο στάδιο θα πρέπει να υποβάλουν τις δεσμευτικές τους προσφορές στις 31 Οκτωβρίου 2016.

Το κλίμα για την εταιρεία θεωρείται ότι έχει αντιστραφεί από την στιγμή που έκλεισε το θέμα με τις κρατικές ενισχύσεις και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα μεταβιβαστεί στην «Ferrovie Dello Stato Italiane SpA» έναντι τιμήματος 45 εκατ. ευρώ. Στην αγορά το τίμημα θεωρείται εξαιρετικά μικρό. Μάλιστα τις τελευταίες μέρες κάνει το γύρο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης η σύγκριση μεταξύ τιμήματος τηλεοπτικών αδειών και ΤΡΑΙΝΟΣΕ με τα τίμημα για την τελευταία να φαντάζει αστείο μπροστά στο χορό δισεκατομμυρίων για τον τηλεοπτικό αέρα.

Στελέχη της αγοράς σιδηροδρόμου υποστηρίζουν ότι η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ βγάζει από την «καραντίνα» την ΕΕΣΣΤΥ καθώς παρά τα προβλήματα που έχει ο ελληνικός σιδηρόδρομος αποκτά νέες προοπτικές με τους Ιταλούς στο τιμόνι. Υπό αυτό το πρίσμα, το μέλλον της εταιρείας προδιαγράφεται ενισχυμένο και αυτό λένε μπορεί να φέρει και άλλους πελάτες πέραν της ΤΡΑΙΝΟΣΕ καθώς η εταιρεία παραμένει η μοναδική στα Βαλκάνια που μπορεί να παρέχει ευρωπαϊκή πιστοποίηση σε τροχαίο υλικό.

Για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ εκκρεμεί η έγκριση της σύμβασης από το Ελεγκτικό Συνέδριο ώστε να ολοκληρωθεί η συμφωνία μεταξύ των δύο μερών. Στο μεταξύ, ανάμεσα σε ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΕΣΣΤΥ εξακολουθούν να υπάρχουν οικονομικές εκκρεμότητες που απορρέουν από το συμβόλαιο συντήρησης μεταξύ των δύο εταιρειών. Πληροφορίες αναφέρουν ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ εξακολουθεί οφείλει στην ΕΕΣΣΤΥ ποσό περίπου 10 εκατ. ευρώ καθώς η νέα σύμβαση που υπογράφτηκε το καλοκαίρι θα ενεργοποιηθεί με την μεταβίβαση των μετοχών της σε ιδιώτη.

Αποκρατικοποιήσεις

Σε κάθε περίπτωση ο στόχος εσόδων του ΤΑΙΠΕΔ για είσπραξη 2 δισ ευρώ φέτος από τις αποκρατικοποιήσεις κινδυνεύει να πέσει έξω αφού είναι πολλές οι εκκρεμότητες και οι καθυστερήσεις ακόμα και σε μέτωπα που θεωρητικά έχουν κλείσει.

Εάν εξαιρεθεί η ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ, η μοναδική που έχει ολοκληρωθεί, λίγα πράγματα έχουν προχωρήσει από το πρόγραμμα του ΤΑΙΠΕΔ, που η κυβέρνηση είχε εγκρίνει τον περασμένο Μάιο δια του ΚΥΣΟΙΠ.

Και οι εκκρεμότητες πιθανόν να οδηγήσουν τους δανειστές να αυξήσουν την πίεση προς την ελληνική πλευρά στο να προκηρυχθούν άμεσα διαγωνισμοί που κυβερνητικά στελέχη απεύχονται, όπως η πώληση του 17% της ΔΕΗ.

Την ίδια ώρα πρέπει παράλληλα να δρομολογηθεί η προκήρυξη νέων διαγωνισμών, όπως η παραχώρηση της Εγνατίας Οδού και η πώληση του 67% του ΟΛΘ.

(Visited 1 times, 1 visits today)
By