Παρασκευή, 1 Ιουλίου, 2022

Τέχνη, παράδοση και design σε μια πρωτότυπη ετικέτα κρασιού

Κρασί φτιάχνει ο άνθρωπος εδώ και περίπου 8.000 χρόνια. Τα τελευταία εξ αυτών, το “ντύνει” με περίτεχνες συσκευασίες.

Και είναι πολλές οι συσκευασίες αυτές, αφού ανά πάσα στιγμή κυκλοφορούν στην υφήλιο δεκάδες χιλιάδες κρασιά, σε πολλά εκατομμύρια μπουκάλια. Οι δε ετικέτες οφείλουν να υπακούουν σε ορισμένους κανονισμούς. Το σίγουρο λοιπόν είναι ότι είναι εξαιρετικά δύσκολο να σχεδιάσει κανείς μια “πρωτότυπη” πρόταση για μπουκάλι κρασιού.

Η οικογένεια οινοπαραγωγών Σπυρόπουλος προσέγγισε τη Mousegraphics και ζήτησε ακριβώς αυτό: την πρωτοτυπία. Η κατεύθυνση (εν συντομία) είχε ως εξής: “έχουμε έναν νέο τύπο κρασιών το οποίο θα θέλαμε να κυκλοφορήσουμε με μια ενδιαφέρουσα προϊοντική προσέγγιση και συσκευασία”.

Το κοινό: πρόκειται για προϊόν μαζικής κατανάλωσης, καλής ποιότητας και καλής τιμής το οποίο απευθύνεται στην ελληνική αλλά και ξένες αγορές.

Ο Γρηγόρης Τσακνάκης της mousegraphics σημειώνει: «Ο πελάτης μας έδωσε την ελευθερία να σκεφτούμε σε κάθε κατεύθυνση για να δημιουργήσουμε μια φιλική στον καταναλωτή αλλά ενδιαφέρουσα ταυτότητα για τις νέες ετικέτες του που θα διατεθούν στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Πρόκειται για μια παλιά οικογένεια οινοπαραγωγών με κύρος και στενούς δεσμούς με την γη, τους αμπελώνες, ακόμη και τα μοναδικά, ιστορικά κτίρια του 19ου αι. στις περιοχές της Μαντίνειας και της Νεμέας στην Πελοπόννησο. Ανανεωμένη με σύγχρονες οργανικές μεθόδους καλλιέργειας, η δράση της εταιρείας στοχεύει στην παραγωγή υψηλής ποιότητας σταφυλιών και κρασιών με την ταυτόχρονη προστασία του οικοσυστήματος κα του περιβάλλοντος. Όλα τα παραπάνω μας ενέπνευσαν έναν σχεδιασμό βασισμένο στην αρχέγονη φιγούρα του προστάτη των αμπελιών: του σκιάχτρου. Είδος λαϊκής τέχνης, βασικής ανάγκης και κοινής πρακτικής, το σκιάχτρο έχει αποτελέσει αντικείμενο γοητείας για καλλιτέχνες και ανθρώπους της γης εξίσου. Φεστιβάλ οργανώνονται σε όλο τον κόσμο για να γιορτάσουν τη φαντασία και επινοητικότητα που ενέχει συχνά η κατασκευή του».

Η Mousegraphics ανέθεσε σε πολύ γνωστό Έλληνα καλλιτέχνη να σχεδιάσει και στη συνέχεια να κατασκευάσει τρία διαφορετικά σκιάχτρα σε αντιστοιχία με τις τρείς διαθέσιμες ετικέτες (λευκό, κόκκινο και ροζέ). Τα σκιάχτρα φωτογραφήθηκαν από φωτογράφο που δραστηριοποιείται στην τέχνη και την μόδα, με ανάλογη φροντίδα. Το brand name “Οι Φύλακες” (“the Guardians”) συνοδεύεται στην συσκευασία από τη μικρή φράση: ” να υπηρετούν και προστατεύουν τα μυστικά της καλής οινοποιίας”.

Αυτή είναι και η φράση που συνοψίζει την συλλογιστική και τις αναφορές της τελικής πρότασης.

320 321-696x1024 322-696x1024 323-696x1024 327-686x1024

(Visited 1 times, 1 visits today)
By