Τρίτη, 17 Σεπτεμβρίου, 2019

Αλλαγές στα εισιτήρια των ΜΜΜ από την ερχόμενη Δευτέρα

Πλήρη αναδιοργάνωση του Ομίλου ΟΑΣΑ εξαγγέλλει ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης

FOSPHOTOS
FOSPHOTOS

Αλλάζει από τη Δευτέρα η τιμολογιακή πολιτική στις αστικές συγκοινωνίες, με το ενιαίο εισιτήριο να κοστίζει 1,20 ευρώ από 1,40 ευρώ, με παράλληλη όμως μείωση της διάρκειάς του από τη μιάμιση ώρα που είναι σήμερα, στα 70 λεπτά.

Μάλιστα, με το νέο σύστημα καταργείται η δεύτερη επικύρωση του εισιτηρίου, γεγονός που σημαίνει πως αν ένας επιβάτης μετεπιβιβαστεί σε δεύτερο μέσο μεταφοράς και δεν έχει φτάσει ακόμα στον προορισμό του μέσα στα 70 λεπτά της ώρας, θα πρέπει να ακυρώσει και δεύτερο εισιτήριο.

Μειώνονται:

Η τιμή του ενιαίου εισιτηρίου που ισχύει για μετακινήσεις με όλα τα μέσα, από 1,40 ευρώ (μειωμένο 0,70 ευρώ), σε 1,20 ευρώ (μειωμένο 0,60 ευρώ). Το νέο ενιαίο εισιτήριο ισχύει για 70 λεπτά από την επικύρωσή του και δεν ισχύει στις λεωφορειακές γραμμές express του Αεροδρομίου και την ειδική λεωφορειακή γραμμή express Χ80.

Η τιμή της μηνιαίας κάρτας απεριόριστων διαδρομών που ισχύει για μετακινήσεις με όλα τα μέσα, από 45 ευρώ (μειωμένη 23 ευρώ), σε 30 ευρώ (μειωμένη 15 ευρώ). Με τη νέα μηνιαία κάρτα, η οποία δεν ισχύει στις λεωφορειακές γραμμές express του Αεροδρομίου και την ειδική λεωφορειακή γραμμή express Χ80, οι επιβάτες– μόνιμοι χρήστες των «Συγκοινωνιών Αθηνών» θα μετακινούνται σε όλα τα συγκοινωνιακά μέσα απεριόριστα κατά τη διάρκεια ενός ημερολογιακού μήνα, με ένα ευρώ την ημέρα.

Η τιμή της ετήσιας κάρτας απεριόριστων διαδρομών που ισχύει για μετακινήσεις με όλα τα μέσα, από 450 ευρώ σε 320 ευρώ. Η νέα ετήσια κάρτα, η οποία δεν ισχύει στις λεωφορειακές γραμμές express του Αεροδρομίου και την ειδική λεωφορειακή γραμμή express Χ80, διατίθεται και με μειωμένη τιμή 160 ευρώ για όλες τις κατηγορίες δικαιούχων μετακίνησης με μειωμένους τύπους κομίστρου.

Η τιμή της μηνιαίας κάρτας Αεροδρομίου που ισχύει για μετακινήσεις με όλα τα μέσα και για μετακινήσεις από και προς το Αεροδρόμιο με τις λεωφορειακές γραμμές express (εκτός Χ80) και το Μετρό, από 140 ευρώ (μειωμένη 70 ευρώ), σε 45 ευρώ (μειωμένη 23 ευρώ).

Η τιμή της ετήσιας κάρτας Αεροδρομίου που ισχύει για μετακινήσεις με όλα τα μέσα και για μετακινήσεις από και προς το Αεροδρόμιο με τις λεωφορειακές γραμμές express (εκτός Χ80) και το Μετρό, από 1000 ευρώ σε 450 ευρώ. Η νέα ετήσια κάρτα διατίθεται και με μειωμένη τιμή 225 ευρώ για όλες τις κατηγορίες δικαιούχων μετακίνησης με μειωμένους τύπους κομίστρου.

Καθιερώνονται:

  • Εισιτήριο πέντε ημερών το οποίο ισχύει για πέντε πλήρη 24ωρα, αξίας 10 ευρώ, το οποίο δεν ισχύει για μετακινήσεις με τις λεωφορειακές γραμμές express του Αεροδρομίου και την ειδική λεωφορειακή γραμμή express Χ80.
  • Τρίμηνη Κάρτα για όλα τα μέσα, αξίας 85 ευρώ (43 ευρώ, μειωμένη), η οποία δεν ισχύει στις λεωφορειακές γραμμές express του Αεροδρομίου και την ειδική λεωφορειακή γραμμή express Χ80.
  • Τρίμηνη Κάρτα Αεροδρομίου, αξίας 130 ευρώ (μειωμένη 65 ευρώ), για όλα τα μέσα και για μετακινήσεις από και προς το Αεροδρόμιο με τις λεωφορειακές γραμμές express και το Μετρό. Δεν ισχύει στην ειδική λεωφορειακή γραμμή express Χ80.
  • Εξάμηνη Κάρτα για όλα τα μέσα, αξίας 165 ευρώ (83 ευρώ, μειωμένη), η οποία δεν ισχύει στις λεωφορειακές γραμμές express του Αεροδρομίου και την ειδική λεωφορειακή γραμμή express Χ80. Η μειωμένη εξάμηνη κάρτα δεν διατίθεται με επιπλέον έκπτωση σε περιπτώσεις μαζικής πώλησης.
  • Εξάμηνη Κάρτα Αεροδρομίου αξίας 230 ευρώ (115 ευρώ, μειωμένη), για όλα τα μέσα και για μετακινήσεις από και προς το Αεροδρόμιο με τις λεωφορειακές γραμμές express και το Μετρό. Δεν ισχύει στην ειδική λεωφορειακή γραμμή express Χ80. Η μειωμένη εξάμηνη κάρτα Αεροδρομίου δεν διατίθεται με επιπλέον έκπτωση σε περιπτώσεις μαζικής πώλησης.

Καταργούνται:

  • Το εισιτήριο μίας διαδρομής με λεωφορείο, τρόλεϊ ή τραμ αξίας 1,20 ευρώ (μειωμένο 0,60 ευρώ).
  • Το εβδομαδιαίο εισιτήριο αξίας 14 ευρώ.
  • Η Μηνιαία Κάρτα για λεωφορεία, τρόλεϊ και τραμ αξίας 20 ευρώ (μειωμένη 10 ευρώ).
  • Η Ετήσια Κάρτα για λεωφορεία, τρόλεϊ, και τραμ, αξίας 200 ευρώ.
  • Η δυνατότητα δεύτερης επικύρωσης των ενιαίων εισιτηρίων.

Εξακολουθούν να ισχύουν:

  • Το ημερήσιο εισιτήριο αξίας 4 ευρώ, το οποίο ισχύει και για μετακινήσεις με την ειδική λεωφορειακή γραμμή express Χ80.
  • Το εισιτήριο των λεωφορειακών γραμμών express του Αεροδρομίου, αξίας 5 ευρώ (μειωμένο 2,50 ευρώ).
  • Τα εισιτήρια του μετρό προς και από τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών (Δ.Α.Α.) 8 ευρώ – μειωμένο 4 ευρώ και δύο και τριών ατόμων 14 ευρώ και 20 ευρώ αντίστοιχα και μετ’ επιστροφής σε διάστημα μίας εβδομάδας (από 48 ώρες) αξίας 14 ευρώ. Τα εισιτήρια αυτά ισχύουν και στα λοιπά μέσα του Ομίλου ΟΑΣΑ για 70 λεπτά, τόσο μετά την πρώτη επικύρωση στην πρώτη διαδρομή, όσο και μετά τη δεύτερη επικύρωση κατά την επιστροφή, όσον αφορά το μετ’ επιστροφής εισιτήριο.
  • Το εισιτήριο του μετρό από τους σταθμούς Παλλήνη- Κάντζα- Κορωπί προς και από τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών αξίας 6 ευρώ (μειωμένο 3 ευρώ).
  • Το «3ημερο Τουριστικό Εισιτήριο», αξίας 20 ευρώ, το οποίο ισχύει και για μετακινήσεις με την ειδική λεωφορειακή γραμμή express Χ80.
  • Το «7ημερο εισιτήριο Αεροδρομίου» αξίας 50 ευρώ.

Παρουσιάζοντας τη νέα καμπάνια των αστικών συγκοινωνιών, ο υπουργός Μεταφορών Μιχάλης Χρυσοχοΐδης και η ηγεσία των συγκοινωνιακών φορέων έκαναν λόγο για εισιτήριο αξίας ενός ευρώ το 24ωρο, με αφορμή τη μείωση της τιμής της κάρτας απεριορίστων διαδρομών -για όλα τα μέσα- στα 30 ευρώ τον μήνα. Αυτός μάλιστα είναι και ο τίτλος της σχετικής καμπάνιας «Με 1 ευρώ την ημέρα κινούμαι απεριόριστα στην πόλη».

Ο κ. Χρυσοχοΐδης ανακοίνωσε την ενίσχυση των λεωφορειακών γραμμών προς τους σταθμούς πρόσβασης στο μετρό, αλλά και μέτρα πάταξης της λαθρεπιβίβασης.

Όπως υπογραμμίστηκε στη σχετική συνέντευξη Τύπου που δόθηκε, στόχος της αναδιοργάνωσης του Ομίλου ΟΑΣΑ είναι η αναβάθμιση των υπηρεσιών που προσφέρει στο επιβατικό κοινό, βελτιώνοντας παράλληλα την οικονομική του θέση καθώς και το περιβαλλοντικό του αποτύπωμα, με βάση συγκριτικά κριτήρια της ΕΕ.

Η αναδιοργάνωση του Ομίλου ΟΑΣΑ έχει ως στόχο να μειώσει τη βάση κόστους του Ομίλου σε χρονικό ορίζοντα διετίας (2016) και να διατηρήσει ένα συμφωνημένο ποσοστό κόστους επί του κύκλου εργασιών μετά την αναδιοργάνωση.

Στη συνέντευξη συγκεκριμένα επεισημάνθηκε ότι οι πρωτοβουλίες για τη μείωση του κόστους περιλαμβάνουν:

Εξορθολογισμό των εσωτερικών διαδικασιών του Ομίλου, συμπεριλαμβανομένων των διαδικασιών οικονομικού, προμηθειών, ανθρώπινου δυναμικού και μάρκετινγκ.

Ενοποίηση δράσεων του Ομίλου και συνέργειες για βέλτιστη επιχειρησιακή αποτελεσματικότητα.

Επανασχεδιασμό του δικτύου λεωφορείων και τρόλεϊ, βελτιστοποίηση αξιοποίησης του στόλου και των ανθρώπινων πόρων, καλύτερη αξιοποίηση του μετρό ως ραχοκοκαλιά για την προώθηση των συνδυασμένων μετακινήσεων (διαλειτουργικότητα).

Πρωτοβουλίες για την ενίσχυση των εσόδων περιλαμβάνουν:

Re-branding του Ομίλου ΟΑΣΑ και αλλαγή της στρατηγικής επικοινωνίας: Νέα στρατηγική επικοινωνίας, προκειμένου να προσεγγιστεί το νεανικό κοινό και σύνδεση με τη βιομηχανία τουρισμού.

Μπάρες εισόδου (τουρνικέ) στα λεωφορεία, επέκταση της εφαρμογής του μέτρου «είσοδος-μόνο-από-τη-μπροστινή-πόρτα»: Σταδιακή εφαρμογή του μέτρου μέσα στους επόμενους μήνες.

Δημιουργία Ενιαίου Σώματος Ελεγκτών του Ομίλου. Ήδη έχει ξεκινήσει η εκπαίδευση ελεγκτών από το ΚΕ.ΜΕ.Α. Επίσης, προωθείται η ιδέα της δημιουργίας ειδικού σώματος Urban Transport Police για τον καλύτερο έλεγχο και την ασφάλεια του δικτύου.

Ανασχεδιασμό του συστήματος παραγωγής και διανομής εισιτηρίων και καρτών, συμπεριλαμβανομένης της εισαγωγής του εισιτηρίου e -voucher (θερμικό εισιτήριο) και mobile ticketing.

Τα δύο έργα ΣΔΙΤ, της τηλεματικής και του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, εντάσσονται επίσης στον ευρύτερο σχεδιασμό του Ομίλου και αναμένεται να ολοκληρωθούν εντός δύο ετών, όση και η διάρκεια της αναδιοργάνωσης.

Η διαδικασία αναδιοργάνωσης έχει ήδη αρχίσει, από την 1η Ιουνίου

By