Δευτέρα, 6 Απριλίου, 2020

Bike-Sharing a la Ελληνικά

Μια πρωτοπόρα ελληνική εταιρεία που  σχεδιάζει και κατασκευάζει εξ ολοκλήρου Συστήματα Κοινόχρηστων Ποδηλάτων

bikesharing11Στο εξωτερικό, σε όλες σχεδόν της ευρωπαϊκές πόλεις- Παρίσι, Βρυξέλλες, Ρώμη και αλλού – το σύστημα bike-sharing (ελληνιστί: κοινόχρηστα ποδήλατα) είναι παντού:

Σε στάσεις μετρό, πεζοδρόμια, πλατείες.

Τι είναι το bike-sharing;

Πηγαίνεις σε ένα σταθμό ποδηλάτων, βάζεις στο μηχάνημα ένα ειδικό εισιτήριο ή την πιστωτική σου κάρτα πληρώνοντας ένα μικρό αντίτιμο, ξεκλειδώνεις ένα ποδήλατο, το καβαλάς, κάνεις τη βόλτα σου ή τις δουλειές σου και το επιστρέφεις σε όποιο σταθμό ποδηλάτων σε βολεύει.

Στην Ελλάδα, η ιδέα είναι ακόμη στα  σπάργανα, αλλά σιγά-σιγά αρχίζει να κερδίζει οπαδούς.

Cyclopolis είναι η μοναδική ελληνική εταιρεία που σχεδιάζει και κατασκευάζει εξ ολοκλήρου Συστήματα Κοινόχρηστων Ποδηλάτων.

Ξεκίνησε το 2010 σαν μία «τρελή» ιδέα, βασισμένη στην αγάπη για το ποδήλατο και για καλύτερη ζωή στην πόλη, σκοπεύοντας στην εξάπλωση του Bike Sharing και στην Ελλάδα.

Συνδυάζει τεχνογνωσία από διάφορους επιστημονικούς κλάδους (πληροφορική, ηλεκτρολογία, μηχανολογία, τηλεπικοινωνίες, οικονομικά) και δεξιότητες (διαχείριση έργων) και προσφέρει Συστήματα καθώς και ολοκληρωμένες υπηρεσίες για την αποτελεσματική τους λειτουργία.

Αυτό τελευταίο θεωρείται ιδιαίτερα σημαντικό, αφού μία από τις σημαντικές παθογένειες των τελευταίων ετών ήταν η υλοποίηση και παράδοση έργων, τα οποία ποτέ δεν λειτούργησαν…

harris siakantaris1Απευθύναμε μερικά ερωτήματα στην εταιρεία και στον ιθύνοντα νου της Cyclopolis, τον κ. Χάρη Σιακαντάρη:

Πόσα Συστήματα είναι εγκατεστημένα στην Ελλάδα από τη Cyclopolis;

9 σε Δήμους (Μαρούσι, Νέα Σμύρνη, Μοσχάτο, Μαραθώνας, Αίγιο, Κιάτο, Ναύπλιο, Αρχαία Ολυμπία, Βόνιτσα) και 1 στο Αριστοτέλειο της Θεσσαλονίκης

Ποια είναι η αποδοχή;

Τα πράγματα δείχνουν καλύτερα απ’ ό,τι φανταζόμαστε.

Σε κάποιες πόλεις οι εγγεγραμμένοι χρήστες έχουν ήδη ξεπεράσει το 250% του μέσου όρου αντίστοιχων ευρωπαϊκών Συστημάτων ύστερα από μόλις κάποιες εβδομάδες λειτουργίας.

Ελπίζουμε η τάση να παραμείνει αυξητική.

Η επιτυχία των Συστημάτων κρίνεται από το πόσο χρησιμοποιούνται και πόσο ικανοποιημένοι είναι οι χρήστες τους (αν είναι εύχρηστα και λειτουργικά, αν προσφέρουν μία ωραία εμπειρία χρήσης).

Εάν αυτό επιτευχθεί, δικαιούμαστε να αισιοδοξούμε για μία διαφορετική κουλτούρα μετακίνησης, πιο υγιεινή και περιβαλλοντικά φιλική.

Ποιά είναι τα οφέλη από τα κοινόχρηστα ποδήλατα;

Τα κοινόχρηστα ποδήλατα έχουν το πλεονέκτημα ότι δεν χρειάζεται να ανησυχείς πού θα το αφήσεις, πού θα το κλειδώσεις και μην στο κλέψουν.  Οπότε, μπορεί κανείς να χρησιμοποιήσει τα άλλα μέσα μαζικής μεταφοράς και να «συμπληρώσει» το πρώτο ή το τελευταίο χιλιόμετρο μετακίνησής του με ένα από αυτά.

Γενικά, τα κοινόχρηστα ποδήλατα προσφέρουν ευκαιρία για άσκηση, εύκολη και βιώσιμη αστική μετακίνηση, βελτίωση του φυσικού περιβάλλοντος, μείωση του κυκλοφοριακού και, με δύο λόγια, καλύτερη ζωή.

Εκτιμάται ότι ένα μέσο κοινόχρηστο ποδήλατο γλιτώνει την εκπομπή μισού τόνου διοξειδίου του άνθρακα ετησίως![1]

[custom_gallery id=»40100″]

[1] Felix Salmon, Reuters: “How much carbon does bike-sharing save?” 2/12/2010

By