Παρασκευή, 26 Απριλίου, 2024

Γιατί η διάσημη πέρδικα δίχασε τους καταναλωτές;

Διαφημιστική προπαγάνδα ή απλώς ένα κινούμενο γλυπτό που ζυγίζει 300 κιλά;

The Famous Grouse Sculpture

Της Λητώς Μησιακούλη

«Δημιουργήσαμε κάτι που είναι μοναδικό και σχεδόν αγγίζει τη σφαίρα της φαντασίας, το οποίο εμπνεύστηκαν οι ίδιοi οι καταναλωτές και αντιπροσωπεύει όλα όσα είναι σήμερα η διασημότητα για τους ανθρώπους!» είπε περήφανος και κατενθουσιασμένος ο Asanka De Silva, brand controller του «Famous Grouse» που ανήκει στον Ομιλο Edrington.

Ολα ξεκίνησαν με αυτή την ερώτηση: «Εσείς για ποιο πράγμα θα θέλατε να είστε διάσημος;» Απάντησαν πάνω από 1.500 άνθρωποι απ’ όλο τον κόσμο, εκφράζοντας με αυθορμητισμό φιλοδοξίες και όνειρα. Από τις απαντήσεις που έδωσαν, δημιουργήθηκε ένα άνευ προηγουμένου – όπως χαρακτήρισαν οι συντελεστές του – κινούμενο γλυπτό…

Την αρχική ιδέα την είχε μια ομάδα μηχανικών και ειδικών στα ψηφιακά μέσα. Η πρώτη έμπνευση ήρθε μέσα από τους χάλκινους άμβυκες του ουίσκι… Στη συνέχεια οι άντρες της ομάδας σκέφτηκαν να σχηματίσουν μια σπείρα από λωρίδες χαλκού. Ακόμη πιο ενδιαφέρον βρήκαν το να περικλείονται σε αυτές τις χάλκινες λωρίδες τα όνειρα και οι φιλοδοξίες των ανθρώπων. Ετσι, κόπηκαν με laser 51.204 χαρακτήρες…

To γλυπτό ήταν πλέον έτοιμο σηματοδοτώντας μία από τις πιο έξυπνες κινήσεις προώθησης ενός από τα πιο εμπορικά brands ουίσκι της Σκοτίας.

famous grouse ad
Παλιά διαφήμιση του Famous Grouse

Το είδαν πρώτοι στο Λονδίνο
Εχει πέντε μέτρα ύψος, πέντε μέτρα πλάτος και ζυγίζει πάνω από 300 κιλά. Αυτές τις μέρες, το γλυπτό-τέχνασμα βρίσκεται καθ’ οδόν για τη Σκοτία, αφού πρώτα οι δημιουργοί του, έκαναν τα περίφημα αποκαλυπτήριά του στο Λονδίνο.
Παρόντες ήταν εκατόν εβδομήντα προσκεκλημένοι μεταξύ των οποίων άνθρωποι της τέχνης, του design και της τεχνολογίας αλλά και ορισμένοι καταναλωτές που στάθηκαν τυχεροί σε σχετικό διαγωνισμό –ταξίδι για τα αποκαλυπτήρια του έργου. Εκεί είχαν την ευκαιρία να αλληλεπιδράσουν με το γλυπτό, επηρεάζοντας και μεταβάλλοντας ολόκληρο το θέαμα μέσω ρομποτικού φωτός που αντιδρά στην ανθρώπινη κίνηση. Φυσικά καθ’όλη τη διάρκεια, το «Famous Grouse» έπαιζε πρωταγωνιστικό ρόλο.

Μεγάλο γλυπτό… μεγάλες συνεργασίες… μεγάλο μάρκετινγκ; grouse kisses
Σίγουρα δεν είναι η πρώτη φορά που η Τέχνη συνάπτει συμφωνίες με τη Διαφήμιση. Είναι ο πιο πλάγιος και αποτελεσματικός τρόπος άλλωστε… Και η χαρούμενη πέρδικα έχει φιγουράρει σε πολλές διαφημίσεις είτε χορεύοντας, είτε έχοντας φιλάκια από κραγιόν…

Την εποχή της κρίσης, μεγάλες εταιρίες όχι μόνο κοιτάζουν να αποτρέψουν το σενάριο χρεοκοπίας αλλά και να αυξήσουν την κατανάλωση.

Και για αυτό, ένα πράγμα είναι πρωτίστως απαραίτητο: η εικόνα.

Μετά έρχεται ο λόγος. Το σλόγκαν του γλυπτού άλλωστε, όπως αναφέραμε στην αρχή του κειμένου ήταν: «Εσείς για ποιο πράγμα θα θέλατε να είστε διάσημος;» Αγγλιστί… «What would you like to be famous for?».

Το πολύ-προβεβλημένο ουίσκι λέγεται «Famous Grouse» και το γλυπτό ακούει στην ονομασία project «The Famous Collaboration». Αυτά λοιπόν δίχασαν τον κόσμο της τέχνης και του εμπορίου…

Διότι μια μάρκα, ξύνοντας λιγάκι την κοινωνική ευαισθησία, τα ανθρώπινα όνειρα ή ακόμα και την πλασματική ευτυχία όπως τα προϊόντα ή το αλκοόλ, δημιουργεί Τέχνη για τον θεατή (ή αντικείμενο για τον καταναλωτή);

Αλλά, στο όνομα της Τέχνης, τίποτα δεν είναι ξεκάθαρο και όλα εννοούνται…

 

(Visited 1 times, 1 visits today)
By