Παρασκευή, 26 Απριλίου, 2024

Οδοιπορικό στα Κραπάθια με μοτοσυκλέτα

Όταν σκέφτεσαι την Ρουμανία, οι πρώτες εικόνες που έρχονται στο μυαλό σου συνήθως είναι για τον μύθο και την πραγματικότητα του Βλάντ Γ΄ Τσέπες (Vlad III Ţepeş) ή αλλιώς Βλάντ Δράκουλα (Vlad Dracula).

Πιθανόν να σκεφτείς και «τον ομορφότερο δρόμο του κόσμου», όπως έχει χαρακτηριστεί από την γνωστή εκπομπή Top Gear, για την διαδρομή Trasfagarasan. Αυτοί και αρκετοί άλλοι, είναι οι λόγοι που διάλεξα το δίτροχο οδοιπορικό «The Best of Carpathian Mountains Guided Tour», πρόταση της Romania Motorcycle Tours company.

45138_508959312554075_60587312_n

Έτσι, καταφέραμε να οργανώσουμε μια ομάδα, που μάλλον μοιάζει με «αστείο»: 2 Ισραηλινοί, 1 Αμερικάνος, 1 Άραβας και 2 Ρουμάνοι, αποτέλεσαν τα μέλη της ομάδας που ήρθαν σε επαφή μέσω της Romania Motorcycle Tours company, στην Ρουμανία! Η υπέροχη Μαρία, η οργανώτρια του ταξιδιού, μας έφερε σε επαφή την πρώτη ημέρα και από τότε ξεκίνησε μια από τις σημαντικότερες εμπειρίες της ζωής μας.

1743334_508652372584769_1010304598_n

Το Ξενοδοχείο Cismigiu, ένα υπέροχο 4 αστέρων ξενοδοχείο στην καρδιά του Βουκουρεστίου, επιλέχθηκε ως βάση μας, με πολλές επιλογές κοντά του για ξενάγηση, περιπάτους και φαγητό. Κάποιες από αυτές, το πανέμορφο παλιό κέντρο της πόλης, ο δρόμος Lipscani, γνωστός στην Ευρώπη για τις αναρίθμητες pubs και τα εστιατόρια, αλλά και τα πάνω από 150 κτήρια εξαιρετικής σύγχρονης αρχιτεκτονικής, στο κέντρο του Βουκουρεστίου.

1616278_508651152584891_1448274930_n

Η δεύτερη μέρα ξεκίνησε με την πρώτη μας δίτροχη εξόρμηση. Προορισμός τα Καρπάθια Όρη, μέσα από ένα «μυστικό» πέρασμα από κωνοφόρα δάση, άγνωστο στους περισσότερους επισκέπτες. Η διαδρομή, η θέα και η επαφή με την φύση ήταν αυτό ακριβώς που περιμέναμε. Γευματίσαμε σε ένα γραφικό εστιατόριο, που ακόμα και σήμερα μαγειρεύουν με τον παλιό παραδοσιακό τρόπο με τσουκάλια και από όπου μπορείς να θαυμάζεις το πραγματικό μεγαλείο των βουνών. Στην διαδρομή συναντήσαμε και το μεγαλύτερο ορυχείο αλατιού στην Ευρώπη, πραγματικά εντυπωσιακό!! Διανυκτερεύσαμε στο Old Brasov, όπου περπατήσαμε στον πιο στενό δρόμο της Ευρώπης.. περισσότερο μοιάζει με παράδρομο, αλλά στην πραγματικότητα έχει επίσημο όνομα και θεωρείται ο πιο στενός δρόμος της Ευρώπης. Η αλήθεια είναι ότι δεν θα τολμούσα να τον διασχίσω ούτε με μοτοσυκλέτα, ούτε με ποδήλατο. Το τέλος της ημέρας μας βρήκε σε ένα παραδοσιακό Σέρβικο εστιατόριο, όπου φάγαμε σαν «τρελοί»!!

Η τρίτη ημέρα ήταν απλά εντυπωσιακή. Ξεκίνησε με μια μέτρια εκτός δρόμου διαδρομή (η Ρουμανία έχει αρκετές), όπου η αδρεναλίνη μας άρχισε να αυξάνει και προσέγγισε το μέγιστο όταν φτάσαμε στο Κάστρο του Κόμη Δράκουλα!! Μεγαλοπρεπές, μυστηριώδες και επιβλητικό… σου προκαλεί πραγματικά δέος και αν και δεν φοβηθήκαμε τόσο, προληπτικά φάγαμε λίγο σκόρδο, αγοράσαμε από τοπικό κατάστημα ένα μικρό αιχμηρό κομμάτι ασήμι, και ήμασταν έτοιμοι να περιηγηθούμε σε αυτό! Εδώ μάθαμε ότι ο Κόμης Δράκουλας ή Βλαντ Ντρακούλ ο Τρίτος, πραγματικά υπήρξε ως Πρίγκιπας της Βλαχίας, εθνικός ήρωας και κατά κόσμον γνωστός ως «Βλαντ ο Παλουκωτής» λόγω των «ιδιαίτερων» μεθόδων που χρησιμοποιούσε ενάντια στους εχθρούς του. Ο Βλαντ Ντρακούλ γεννήθηκε το 1431 στην Τρανσυλβανία, μια ορεινή περιοχή στη σύγχρονη Ρουμανία . Ο πατέρας του ήταν ο Βλαντ Ντρακούλ ο Δεύτερος, ηγεμόνας της Βλαχίας, του πριγκιπάτου που βρίσκεται στα νότια της Τρανσυλβανίας. Το προσωνύμιο Ντρακούλ που σημαίνει δράκος, του δόθηκε μετά την ένταξη του στο Τάγμα του Δράκου, ένα χριστιανικό στρατιωτικό τάγμα. Προφανώς όλα αυτά απέχουν αρκετά από τις Χολιγουντιανές κινηματογραφικές εκδόσεις του και τις γνώσεις που είχαμε από αυτές.

Ο τελευταίος προορισμός για την μέρα αυτή, ήταν το κάστρο του πρίγκιπα Charles, που πραγματικά σου παίρνει την ανάσα. Νιώσαμε σαν βασιλιάδες σε μια άλλη εποχή, γευματίσαμε στο τραπέζι του και κάναμε το μπάνιο μας στα λουτρά του… αυτό θα πει βασιλική περιποίηση!! Εντυπωσιακή ήταν και η βιβλιοθήκη του με αρχαίες Βίβλους στα Εβραϊκά. Πληροφορηθήκαμε ότι η περιοχή, ήταν στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο υπό την κατοχή των Γερμανών και πολλά από τα βιβλία που είδαμε ήταν θέμα τύχης το ότι δεν κάηκαν από τους ίδιους. Η αλήθεια είναι, ότι πολλά από αυτά είχαν σημάδια καψίματος.. και ότι το γενικότερο θέαμα της βιβλιοθήκης αυτής ήταν πραγματικά εντυπωσιακό!

1615160_508651572584849_1942809955_n

Sighisoara.. ένα οχυρό που ακόμα κατοικείται! Στην πραγματικότητα είναι μια μικρή πόλη στην οποία απαγορεύεται να εισέλθεις με μοτοσυκλέτα ή αυτοκίνητο, αλλά η ζωή δείχνει να κυλάει κανονικά. Την επισκεφθήκαμε την επόμενη μέρα, ήπιαμε τον καφέ μας και συνεχίσαμε προς το επόμενο κάστρο. Επιλέγοντας να γνωρίσεις και να διασχίσεις με μοτοσυκλέτα μια άγνωστη χώρα, στα πλαίσια κάποιου οδοιπορικού που προσφέρεται από εγχώριες εταιρίες, περιμένεις σίγουρα αρκετά. Η Romania Motorcycle Tours company όμως, μας εξέπληξε ευχάριστα, ικανοποιώντας κάθε προσδοκία μας και κανονίζοντας ακόμα και μια διανυκτέρευση σε ένα πραγματικό κάστρο, στην μέση ενός πελώριου οινοστάσιου. Το Κάστρο Jidvei αποτέλεσε για εμάς μια ακόμα ξεχωριστή εμπειρία. Επισκεφθήκαμε το οινοστάσιο, δοκιμάσαμε τα κρασιά και όλοι καταλήξαμε ότι τα κρασιά της Ρουμανίας είναι απλά υπέροχα!

1620323_508651522584854_1872478515_n

Την επόμενη ημέρα και ενώ πιστέψαμε ότι η εκδρομή μας δεν θα μπορούσε να γίνει καλύτερη, απλά έγινε. Διασχίσαμε με τις μοτοσικλέτες μια διαδρομή 6.000 εκταρίων κατά μήκος του οινοστάσιου και καταλήξαμε σε μια επίσης περίφημη παλιά πόλη, στo Sibiu, την Ευρωπαϊκή Πρωτεύουσα Πολιτισμού για το 2007! Ένα μέρος που πραγματικά θα ήθελα να ζήσω!! Το Σιμπίου (Sibiu) είναι πόλη της κεντρικής Ρουμανίας της περιοχής της Τρανσυλβανίας και θεωρείται από τις γραφικότερες της Ρουμανίας, καθώς διατηρεί αναλλοιώτα στοιχεία της μεσαιωνικής πόλης. Κτήρια εξαιρετικής αρχιτεκτονικής, αίσθημα γαλήνης και ηρεμίας και ένα υπέροχο κέντρο με μικρά σοκάκια και ωραία ξενοδοχεία. Ίσως το μόνο πρόβλημα ήταν, ότι αν ήξερα ότι δεν υπάρχουν ασανσέρ, δεν θα κουβαλούσα τόσες αποσκευές μαζί μου.

1600166_508652392584767_65688928_n

Όχι οι μοναδικές εμπειρίες δεν σταμάτησαν εκεί. Διαδρομή Transfagarasan. Αυτό ήταν! Μια διαδρομή που πραγματικά δεν περιγράφεται. Θα το προσπαθήσω όμως για όσους δεν την έχουν διανύσει.. Είναι ακριβώς αυτό που περιέγραψε ο Jeremy Clarkson στο Top gear ως «ο ομορφότερος δρόμος στον κόσμο»! Ένας τέλειος συνδυασμός συνεχόμενων στροφών σαν να ξετυλίγεις μια σερπαντίνα, κατασκευασμένος σε απίθανα καταπράσινα τοπία!! Σας προτείνω απλά να τον επεσκέφθητε! Η μέρα μας έκλεισε στην όμορφη Sibiu και πάλι, με αρκετή κούραση αλλά και πολλές όμορφες εικόνες για να επεξεργάζεται για καιρό το μυαλό μας!!

1598342_508652412584765_709269268_n

Την επόμενη ημέρα, μετά τον απαραίτητο καφέ, ξεκινήσαμε για μια ακόμα ιδιαίτερη διαδρομή. Βέβαια πριν ξεκινήσουμε ασχοληθήκαμε αρκετά, συζητώντας και διαφωνώντας κατά κύριο λόγο, για το ποια διαδρομή είναι καλύτερη: Transfagarasan ή Transalpina… κάποιοι από εμάς θεωρούσαν πως η διαδρομή Transalpina είναι καλύτερη, οπότε δεν είχαμε παρά να το διαπιστώσουμε ιδίοις όμμασι. Και έτσι βρεθήκαμε στο υψηλότερο πέρασμα στην Ρουμανία, με ύψος 2.145 μέτρα, μακρύτερο και από το Stelvio Pass. Η Transalpina ήταν πραγματικά εξαιρετική ως μοτοσικλετιστική διαδρομή και ίσως ο καλύτερος τρόπος για να τελειώσουμε το ταξίδι μας στην Ρουμανία.

Η επόμενη ημέρα μας βρήκε στο Βουκουρέστι.. ένας συνδυασμός πληρότητας, αλλά και θλίψης καθώς το ταξίδι μας τελείωνε. Υποσχεθήκαμε στους εαυτούς μας πως σύντομα θα ξαναγυρίζαμε και θα το επαναλαμβάναμε.

1624427_508651179251555_1876114478_n

Θα θέλαμε για άλλη μια φορά να ευχαριστήσουμε την Μαρία και την Romania Motorcycle Tours για το πραγματικά υπέροχο προγραμματισμό και τις μοναδικές εμπειρίες που μας πρόσφεραν. Αν το ενδεχόμενο να επισκεφθείτε την Ρουμανία σας φαντάζει πιθανό, μην διστάσετε να επιλέξετε το Best of Carpathian Mountains Tour.