Σάββατο, 27 Απριλίου, 2024

Πάνος Σαραντόπουλος: To θρυλικό ΜΕΤΑΧΑ επενδύει στην Ελλάδα

Η μεγάλη ποτοποιία συνεχίζει δυναμικά την αυξητική πορεία των δύο τελευταίων χρόνων με νέα προϊόντα από τη μονάδα της Κηφισιάς και επένδυση σε μεγάλες αγορές του εξωτερικού

Panos_SarantopoulosΟ κ. Πάνος Σαραντόπουλος είναι ένας από τους expatriates μάνατζερ που παλεύουν να αποδείξουν ότι η Ελλάδα είναι πολύ διαφορετική από εκείνη που τα διεθνή ΜΜΕ επιχειρούν να δείξουν. Μέσα από συντονισμένες προσπάθειες την τελευταία διετία ο διευθύνων σύμβουλος του σήματος ΜΕΤΑΧΑ, του μεγαλύτερου δηλαδή διεθνούς πρέσβη της Ελλάδας, κατορθώνει να «αναστηλώσει» το ιστορικό ποτό, να το εκμοντερνίσει και να το τοποθετήσει στον 21ο αιώνα. Πρόκειται για μια προσπάθεια που αφορά και τη χώρα μας, καθώς οι βιομηχανικές εγκαταστάσεις της εταιρείας βρίσκονται στην Κηφισιά. Το «business stories» μίλησε με τον κ. Σαραντόπουλο για τις νέες επενδύσεις του ομίλου και τα στοιχήματα που έρχονται.

– Τι προβλέπει το 2013 αναφορικά με την ανάπτυξη του σήματος ΜΕΤΑΧΑ στην Ελλάδα, αλλά και διεθνώς;

Το 2013 ξεκίνησε δυναμικά για το ΜΕΤΑΧΑ. Επιδιώκουμε να συνεχίσουμε με τον ίδιο δυναμισμό την αυξητική πορεία που διαγράφουμε τα δύο τελευταία χρόνια. Στην Ελλαδα τα νέα είναι σημαντικά από το πρώτο κιόλας εξάμηνο: το ΜΕΤΑΧΑ 12 αστέρων, η κορωνίδα της γκάμας των αστεριών, που μέχρι πρόσφατα διετίθετο μόνο στο εξωτερικό, τώρα διατίθεται και στη χώρα μας. Χάρη στην πρωτόγνωρη γεύση του κέρδισε φίλους σε ξένες χώρες που ήταν πιστοί στα πιο διακεκριμένα μαλτ ουίσκι, τα πιο εκφραστικά κονιάκ, τα πιο γενναιόδωρα bοurbons. Σήμερα, το ελληνικό κοινό έχει και αυτό την ευκαιρία να απολαύσει την εξαιρετική γεύση του, η οποία συνδέεται με τα μοσχάτα που προέρχονται αποκλειστικά από τον νησιώτικο αμπελώνα της Σάμου – μοσχάτα που έχουν την ιδιαιτερότητα να παλαιώνουν πανέμορφα. Ο οίκος Μεταξά καινοτομεί, λοιπόν, και καινοτομεί όχι μόνο με νέα προϊόντα αλλά και με νέα αισθητική στάση. Είμαστε περήφανοι για την εγκαινίαση του METAXA Rise στον Λυκαβηττό, μια δημιουργική παρέμβαση με θέμα την ανάταση των αισθήσεων. Αυτό το έργο αποτελεί μια αχτίδα ελπίδας στην πόλη της Αθήνας και δημιουργεί έναν ακόμα πόλο έλξης για τους επισκέπτες της χώρας μας. Εν τω μεταξύ, στο εξωτερικό συνεχίζουμε να ανοίγουμε νέες αγορές. Ακόμη και στις ιστορικές αγορές του (π.χ. Γερμανία, Αυστρία), το ΜΕΤΑΧΑ αποκτά νέα αίγλη και κάνει την παρουσία του έντονα αισθητή χειμώνα – καλοκαίρι. Για παράδειγμα, το ΜΕΤΑΧΑ On the Snow στα χιονοδρομικά κέντρα των Αλπεων ή το METAXA On the Beach με τις εφήμερες πλαζ που δημιουργούμε στη Γερμανία εκπλήσσουν και γοητεύουν τους Ευρωπαίους.

– Για ποιoν λόγο επιλέξατε την επένδυση στον Λυκαβηττό (αναφερόμαστε στην αναστήλωση του τελεφερίκ με χρήματα της εταιρείας) και ποια είναι τα χαρακτηριστικά της;

Το METAXA Rise στον Λυκαβηττό είναι κατεξοχήν ένα δημιουργικό έργο μιας ομάδας διεθνών ταλέντων και όχι τόσο μια επένδυση από μέρους του οίκου μας. Υποστηρίζουμε αυτή τη δημιουργία διότι υπογραμμίζει τη σημασία τού να αλλάζεις προοπτική – κάτι σημαντικό στη φάση που διανύουμε ως κοινωνία και χώρα. Στέκεσαι στους πρόποδες του Λυκαβηττού. Τι βλέπεις; Μια γκρίζα, ταλαιπωρημένη πόλη. Μόλις βρεθείς στην κορυφή του, όμως, αντικρίζεις μια θέα που κόβει την ανάσα, που γεννάει ελπίδα. Το μάτι φτάνει στον ορίζοντα, ο χρόνος μικραίνει. Κάτι μοναδικό. Εμείς οι Ελληνες μπορούμε να αντιληφθούμε την αλλαγή της προοπτικής λίγο μεταφορικά: αρκεί να ανέβεις λίγα μέτρα πιο πάνω για να δεις τα πράγματα πιο καθαρά, να δεις ελπίδα στον ορίζοντα. Οι ξένοι επισκέπτες βλέπουν απλώς μια θέα ασύγκριτη – με την έννοια ότι είναι μια από τις ωραιότερες στον κόσμο και ίσως η μόνη που σου επιτρέπει να δεις τον χρόνο -όχι μόνο τον χώρο- από τις απαρχές του δυτικού πολιτισμού (την Ακρόπολη), την αναγέννηση του κλασικού πνεύματος (το Παναθηναϊκό Στάδιο των σύγχρονων Ολυμπιακών Αγώνων) ως το σήμερα και τις δυσκολίες του σύγχρονου πολιτισμού. Με το METAXA Rise η Αθήνα κερδίζει έναν ακόμη δημιουργικό χώρο, που εμπλουτίζει την εμπειρία των δεκάδων χιλιάδων επισκεπτών του Λυκαβηττού.

– Ως διεθνής μάνατζερ, θεωρείτε πως η Ελλάδα μπορεί να «πουλήσει» στο εξωτερικό ή έχει πληγεί ανεπανόρθωτα η εικόνα μας ως χώρα και ως brand;

Την εικόνα μας στο εξωτερικό τη φτιάχνουμε όλοι μας κάθε μέρα. Εννοώ όλους εκείνους τους Ελληνες που προσπαθούν ειλικρινά να δώσουν το καλύτερο που έχουν κάθε στιγμή – όχι να το χαρίσουν, αλλά ούτε να το εκμεταλλευτούν. Εκείνους που δουλεύουν το διαφορετικό, το εξαιρετικό, το γεμάτο σημασία. Που σπέρνουν προτού θερίσουν. Πιο απλά, όλους εκείνους που θα σταματήσουν στον δρόμο για να δείξουν σε έναν ξένο που ψάχνει πώς να βρει τον δρόμο του. Δεν θα χρησιμοποιούσα τον όρο «brand» για την Ελλάδα, είναι λίγος και πολύ στεγνός για να τη χωρέσει. Ναι, μου έχει συμβεί να ακούσω στη Βόρεια Ευρώπη: «Εχουμε κάνει τόσα πολλά για την Ελλάδα τελευταία, θέλετε να αγοράσουμε και ΜΕΤΑΧΑ από πάνω;». Το άκουσα με κατανόηση, γιατί και εκείνοι αντιλαμβάνονται τα πράγματα από τη δική τους σκοπιά. Τους σέρβιρα απλώς στο ποτήρι ένα ΜΕΤΑΧΑ 7 αστέρων και είπα «ας πιούμε, λοιπόν, στην υγειά σας». Το γεύτηκαν, κουβεντιάσαμε για το πώς γίνεται το ΜΕΤΑΧΑ, πόσο διαφορετικό είναι από όλα τα άλλα ποτά, για τα αμπέλια του Αιγαίου, τα κελάρια μας. Ξαναζήτησαν να πιουν και να ακούσουν κι άλλα. Στο τέλος, πριν τους αποχαιρετήσω, παρήγγειλαν ένα κοντέινερ.

– Βλέπουμε την κυβέρνηση να αναζητά διαρκώς επενδύσεις. Ομως στον κλάδο των αλκοολούχων οι αυξήσεις στους φόρους είναι διαρκείς. Ποιες οι προτάσεις σας;

Η φορολογία των οινοπνευματωδών έχει αυξηθεί δραματικά στη χώρα μας. Για παράδειγμα, σε μία φιάλη 70 cl, 40 αλκοολικών βαθμών τιμής 12 ευρώ, φόροι και ΦΠΑ αντιστοιχούν περίπου σε 9,90 ευρώ! Αυτό στραγγαλίζει την αγορά και πιέζει τις τιμές προς τα πάνω τη στιγμή που το διαθέσιμο εισόδημα μειώνεται. Παράλληλα σπρώχνει τον Ελληνα σε προϊόντα αμφίβολης προέλευσης. Η ψαλίδα αυτή τελικά μειώνει τα συνολικά έσοδα του κράτους και τη δυνατότητα του καταναλωτή να αγοράσει ποιοτικό προϊόν. Ολοι βγαίνουν χαμένοι. Τέτοια δεδομένα ωθούν σε αλλαγή το επιχειρηματικό μοντέλο του κλάδου. Αλλοι τρόποι για εξέλιξη και επιβίωση είναι η εξωστρέφεια και τα νέα προϊόντα. Και τα δύο χρειάζονται ιδέες, κουράγιο, χρόνο και κεφάλαια…

– Πολλές πολυεθνικές επιχειρήσεις ανακοινώνουν επενδύσεις στην Ελλάδα. Ο όμιλός σας πώς βλέπει επενδυτικά τη χώρα μας;

metaxa1Στη συγκυρία που χειμάζει τη χώρα ο οίκος μας έχει την τύχη να υπολογίζει στην υποστήριξη ενός οικογενειακού ομίλου του εξωτερικού που πιστεύει στο ΜΕΤΑΧΑ και στο όραμα της ομάδας μας. Αυτό υπογραμμίζουν οι επενδύσεις που κάναμε πρόσφατα για την Ακαδημία Μεταξά εν μέσω κρίσης, στο αποκορύφωμα της αβεβαιότητας – πριν επανεκκινηθεί οποιαδήποτε τάση για επενδύσεις στην Ελλάδα. Είναι παράτολμο να επενδύεις εν μέσω αβεβαιότητας; Ισως. Η πρόοδος, όμως, θέλει τόλμη. Ο οίκος Μεταξά έχει την τόλμη γραμμένη στα γονίδιά του, από την ίδρυσή του, το 1888. Μέλημά μας είναι να διαφυλάξουμε τη διαχρονικότητα του οίκου Μεταξά. Με αυτό το κριτήριο εξετάζονται οι εξελίξεις. Περίπου 6.000 οικογένειες ωφελούνται από την ευρύτερη δραστηριότητα του ΜΕΤΑΧΑ στη χώρα μας. Επιθυμούμε αυτό να εξακολουθήσει και να δυναμώσει. Οι επενδύσεις που επιλέγουμε συνδέονται καταρχάς με την ακτινοβολία του ΜΕΤΑΧΑ από τον τόπο παραγωγής του προς τον κόσμο. Αυτές ενισχύουν το ΜΕΤΑΧΑ και παράλληλα υπογραμμίζουν ότι στην Ελλάδα του σήμερα το εξαιρετικό υπάρχει, ζει και προοδεύει. Επίσης κινητοποιούμε τις αμιγώς παραγωγικές επενδύσεις. Νέα προϊόντα και καινοτόμες συσκευασίες απαιτούν τεχνολογίες, εξοπλισμό, νέες δεξιότητες του εργατικού δυναμικού. Ηδη το 2012 λανσάραμε τις συλλεκτικές σειρές METAXA Rising Sun και Roots που χρησιμοποιούν τεχνολογία sleeve. Επίσης λανσάραμε νέες συσκευασίες PET για εκείνους που τις προτιμούν. Οι δύο αυτές καινοτομίες μας έφεραν πιο κοντά σε Ελληνες προμηθευτές, αλλά απαίτησαν επενδύσεις σε νέο εξοπλισμό και δεξιότητες. Θέλουμε να συνεχίσουμε με τέτοιες καινοτομίες και επενδύσεις. Η δραστηριότητα του ΜΕΤΑΧΑ αποφέρει στην ελληνική οικονομία εκατομμύρια ευρώ σε φόρους, ζεστό χρήμα για συμβεβλημένες επιχειρήσεις, μισθούς, αμπελουργικά έσοδα. Δυναμώνει το εμπορικό ισοζύγιο της χώρας όχι πουλώντας ακατέργαστες πρώτες ύλες, αλλά προωθώντας μια υπογραφή, μια «ομορφογνωσία» μοναδική. Τηρουμένων των αναλογιών, η υπογραφή του οίκου Μεταξά είναι για την Ελλάδα το αντίστοιχο της υπογραφής μιας Veuve Clicquot ή ενός Rémy Martin για τη Γαλλία. Το λέω έχοντας ιδία γνώση και των δύο αυτών οίκων. Για να συνεχίσουμε την επενδυτική μας πορεία σημαντικός παράγοντας είναι η ζωηρή εσωτερική ζήτηση, η προτίμηση των ίδιων των Ελλήνων για το ΜΕΤΑΧΑ. Είμαστε αποφασισμένοι να δουλέψουμε σκληρά για την προτίμηση του Ελληνα, να επανασυνδεθούμε μαζί του, να του αποκαλύψουμε τον εκπληκτικό κόσμο του ΜΕΤΑΧΑ. Την ικανοποίηση τού να το πίνεις και να το προσφέρεις. Στην ερώτηση «τι θα πιείτε;» κάθε φορά που ο Ελληνας λέει «ΜΕΤΑΧΑ για όλους» θέλω να γνωρίζει ότι δημιουργεί τις προϋποθέσεις για μία ακόμη επένδυση στον τόπο του.

Πηγή: Πρώτο Θέμα

(Visited 1 times, 1 visits today)
By