Τρίτη, 19 Μαρτίου, 2024

Σποτ της Coca Cola προκαλεί ξενοφοβικά σχόλια

Ενα διαφημιστικό με τίτλο «Η Αμερική είναι όμορφη» στάθηκε η αφορμή να αποκαλυφθεί στα social media μια γενναία δόση ασχήμιας των Αμερικανών

coca-cola-570«Η Αμερική είναι όμορφη» ήταν το σλόγκαν του διαφημιστικού που ετοίμασε η Coca Cola για το Super Bowl. Ενα σποτάκι, το οποίο υμνεί τη διαφορετικότητα του αμερικανικού έθνους και ταυτόχρονα στάθηκε η αφορμή να βγει προς τα έξω μια γερή δόση από την ασχήμια πολλών Αμερικανών…

Το διαφημιστικό, απεικονίζει κλασικές σκηνές της αμερικανικής κοινωνίας; οικογενειακές στιγμές, πάρτι στην πισίνα, ταξίδια με το αυτοκίνητο, σπορ, σερφ, βουτιές, χορός, πατίνια… Σκηνές στις οποίες συμμετέχουν καουμπόιδες και μουσουλμάνοι, άνθρωποι όλων των φυλών και των χρωμάτων, διαφορετικών θρησκειών και ηλικιών, ενώ η μουσική υπόκρουση που τις συνοδεύει είναι το πατριωτικό τραγούδι «America is beautiful», ερμηνευμένο σε διαφορετικές γλώσσες (ισπανικά, αραβικά, κινέζικα).

Θιγμένοι υπερπατριώτες προσεβλήθησαν από τη μεταφορά του τραγουδιού σε διαφορετικές γλώσσες. «Εδώ μιλάμε αγγλικά, ηλίθιοι» έγραφε χαρακτηριστικό σχόλιο

Το μήνυμα ξεκάθαρο: η Αμερική είναι όμορφη είτε εκπροσωπείται από λευκούς, είτε από μαύρους, λατίνους, μουσουλμάνους ή ομοφυλόφιλους (στο σποτ μετέχει και ζευγάρι gay γονέων). Μέχρι εδώ, όλα καλά. Η Coca Cola , η οποία δέχεται κριτική για τη συμμετοχή της -ως χορηγός- στους χειμερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες του Σότσι (που χαρακτηρίζονται ως Αγώνες του μίσους λόγω των σκληρών αντί – gay νόμων του Πούτιν), παρουσίασε ένα καλοφτιαγμένο σποτ – ύμνο στη διαφορετικότητα των Αμερικανών. Μόνο που εδώ προέκυψαν νέες διαμαρτυρίες, αυτή τη φορά από θιγμένους υπερ-πατριώτες, οι οποίοι προσεβλήθησαν από τη μεταφορά του τραγουδιού σε άλλες γλώσσες!

Αμέσως μετά την προβολή του σποτ, εμφανίστηκε στο twitter τοhashtag #SpeakAmerican, ενώ πολλοί ήταν αυτοί που έσπευσαν να κατακρίνουν την Coca Cola, σημειώνοντας ότι τέτοιου είδους τραγούδια, πρέπει να ακούγονται μόνο στα αγγλικά με σχόλια τύπου «We speak ENGLISH here, IDIOTS» («εδώ μιλάμε αγγλικά, ηλίθιοι»).

Τα ξενοφοβικά σχόλια και οι -σε πολλές περιπτώσεις- ύβρεις εναντίον της Coca Cola βεβαίως εκφράζουν τη μία πλευρά των αντιδράσεων. Το Twitter γέμισε και από απόψεις που υπερασπίζονταν το σποτ, ενώ σε γενικές γραμμές τα αμερικανικά media καταδίκασα τη στάση όσων το επέκριναν, με χαρακτηριστικότερο το σχόλιο του Time: «Η ομορφιά της Αμερικής στάθηκε η αφορμή να αποκαλυφθεί ένα μέρος από την ασχήμια της…».

[video_embed][/video_embed]

ΠΗΓΗ: thetoc

 

By